Trekhaak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 07:41 #1058516 door V700 register
Trekhaak is gemaakt door V700 register
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een trekhaak stekker, ik heb een 940 estate uit 1997 2.3LPT aut. en wil er een trekhaak onder plaatsen.
Er worden verschillende verhalen verteld, er zou een (kastje moeilijk) tussen moeten voor het functioneren van de lamp defect signalering, andere zeggen dat er een 13 polige Jeager stekker gebruikt kan worden en dat deze uitgevoerd is met eindweerstanden zodat de lamp defect signalering blijft functioneren!.
Wellicht kan iemand mij een tip geven?, het electrische en mechanische is niet zo'n probleem maar wat kan je het beste kopen!
Groetjes
Rene

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 10:55 #1157077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 7 polig
Ik heb ervaring met het plaatsen van een 7 polige stekker. De aansluiting ligt in het linkervakje achter het wiel klaar, het enige probleem was dat onze vrienden van Volvo gemeend hebben de kleuren in de beschrijving in het Zweeds te moeten opstellen. De aanwezige monteur van Hooftman destijds bij de sleuteldag had hier ervaring mee en leest een aardig woordje Zweeds, in ieder geval de kleuren!  Ik heb geen probleem gehad  met het defecte lampje-lampje.
groet 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 11:15 #1157079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak
Ik heb ook een originele kabelset bij de dealer gekocht. Kost misschien iets meer, maar je voorkomt een hoop ellende! en bespaart een hoop tijd. Heb wellicht het schema nog voor je.
Groet, 
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 13:09 #1157085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabelset
Ik heb bij mijn trekhaak (Bosal geloof ik) een bedrading set meebesteld. Die kon ik zo in de Volvo connector steken die al klaar ligt in het linker vak. Daar hoef je de draadkleuren van Volvo niet voor te kennen. Een paar pennen blijven onbezet, omdat ik een 7-polige set heb gebruikt. Stelt allemaal niets voor.
De meeste tijd ben je kwijt aan de mistlampuitschakeling inbouwen. De voeding naar de mistlamp moet door de stekkerdoos worden omgeleid. In die stekkerdoos zit een schakelaar die de lamp uitschakelt zodra je er de aanhangwagensteker insteekt. Ik had er niet zoveel vertrouwen in, zo'n schakelaar in weer en wind, maar het functioneert al ruim 5 jaar zonder problemen.
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC