stabilisatorstang
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2006 21:37 #1057313
door V700 register
stabilisatorstang is gemaakt door V700 register
Beste leden, Om de rubbers te vervangen die tussen de draagarm van het voorwiel en de stabilisatorstang zitten moet ik de stabilisatorstang los halen.
foto:www.kompagne.net/stang.jpg
Het probleem is dat daar waar de stabilisatorstang vast zit aan het chassis een van de moeren niet los te krijgen is.De moer aan de aan de buiten zijde van de auto (die op de foto te zien is) is los maar die aan de binnenzijde heeft speling. maar het lijkt of daarmee de bout zich vastgrijpt in het rubber. Je zou denken dat wanneer je één moer los hebt je de bout er zo uit kunt tikken, maar dat is iet het geval.
Heeft iemand advies voor mij?
b.v.d
Ad Kompagne
foto:www.kompagne.net/stang.jpg
Het probleem is dat daar waar de stabilisatorstang vast zit aan het chassis een van de moeren niet los te krijgen is.De moer aan de aan de buiten zijde van de auto (die op de foto te zien is) is los maar die aan de binnenzijde heeft speling. maar het lijkt of daarmee de bout zich vastgrijpt in het rubber. Je zou denken dat wanneer je één moer los hebt je de bout er zo uit kunt tikken, maar dat is iet het geval.
Heeft iemand advies voor mij?
b.v.d
Ad Kompagne
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2006 22:12 #1150046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic REACTIEstang
Ad,
Het is een van de 2 reactiestangen die ik zie op de foto. De stabilisatorstang zit overdwars onder de auto tussen motor en bumper.
Als je de moer los hebt moet je de bout er met een hamer uit kunnen tikken (even de moer er een stukje op laten zitten zodat je niet de schroefdraad kapot mept)
De lange bout gaat door een stalen bus. die bus zit aan het rubber vast gevulcaniseerd. Het kan zijn dat de bout aan de stalen bus is vastgeroest. Maar met enig mepwerk moet die los te krijgen zijn. Mijn ervaring is dat de bout het makkelijkst eruit komt als de auto gewoon op z'n wielen staat. (don't worry, de veerpoot zal niet onder de auto weg zwikken.)
Bout aan de draagarmkant los maken en naar achteren de reactiestang loshalen en wegpakken.
Het is een van de 2 reactiestangen die ik zie op de foto. De stabilisatorstang zit overdwars onder de auto tussen motor en bumper.
Als je de moer los hebt moet je de bout er met een hamer uit kunnen tikken (even de moer er een stukje op laten zitten zodat je niet de schroefdraad kapot mept)
De lange bout gaat door een stalen bus. die bus zit aan het rubber vast gevulcaniseerd. Het kan zijn dat de bout aan de stalen bus is vastgeroest. Maar met enig mepwerk moet die los te krijgen zijn. Mijn ervaring is dat de bout het makkelijkst eruit komt als de auto gewoon op z'n wielen staat. (don't worry, de veerpoot zal niet onder de auto weg zwikken.)
Bout aan de draagarmkant los maken en naar achteren de reactiestang loshalen en wegpakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam