Voor-ruit-raamrubber(s) S-90

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2006 19:12 #1057005 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Voor-ruit-raamrubber(s) S-90 is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hallo aardige mensen,
Bij mijn S 90 zijn bij de voorruit zowel links als rechts onder, naar het mij aanziet, "losse" stukjes rubber van ca.12 bij 8 cm. in "L" vorm enorm aangetast/verweerd. Waarschijnlijk door agressief ruitewisserspul. Het ziet er niet uit. Bij navraag bij de A.P.K. keuring werd mij verteld dat dan de hele linkse en rechtse raamrubbers vernieuwd moesten worden. Als ik met mijn "a"-technische blik ernaar kijk zie ik duidelijk twee aparte stukjes rubber hoekjes.De rest is nog in "nieuw" staat. Toch adviseert men mij een complete nieuwe set bij de Volvo dealer te bestellen omdat deze daar de helft goedkoper zou zijn als bij een soort "carglas" dealer.Dit lijkt mij onwaarschijnlijk.Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ofwel kan mij een "club"advies geven. Alvast bedankt.
Groet, Geejee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2006 22:44 #1148204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  ja!!! dat wil ik ook
 ja!!! dat wil ik ook graag weten! ik heb hetzelfde armoedige probleem. zoietskom je niet tegen bij een 740
Groet, <p align="baseline"> Robert Amsterdam: <p align="baseline"><font size="3">Volvo 960 2.5i 24 Valve Prestige-Line 1996</font><p align="baseline">sinds 2002 lid

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2006 13:27 #1148288 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Zwak punt
Dit is bij de latere 960/90 een kwaal. Bij mijn vroege 960 (92) ziet alles er nog piccobello uit. Bij mijn late 960 (96) waren de beide rubber flapjes ook vergaan. Heb bij het vervangen van de voorruit ook direct beide verticale raam strips vervangen. Dit is niet het geld. Geloof iets van de 15 euro per strip. Koop zekerheidshalve ook direct wat kunststof klemmetjes. Deze willen nog wel eens sneuvelen bij de demontage van de oude raamstrips. Voor de demontage steek je vanaf de raamzijde een plat voorwerp (bijv. een oude bankpas) onder de strip en wipt deze omhoog. Dit moet je over de volledige lengte een aantal malen herhalen. De nieuwe strips haak je daarna van buiten af over de klemmetjes en drukt daarna met beleid de strips weer klem door deze naar het raam te drukken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC