Onze eerste volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2024 20:04 #1111920
door V700 register
Onze eerste volvo is gemaakt door V700 register
Goedenavond,
Wij zijn Rob en Mariët uit loosdrecht en hebben sinds kort een 940GL van 1993
Wij zijn Rob en Mariët uit loosdrecht en hebben sinds kort een 940GL van 1993
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 12:26 #1474548
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Welkom!
Welkom hier op het forum waar de meeste kennis en kunde op het gebied van de Volvo 700/900 serie aanwezig is en veel veilige kilometers toegewenst !
We zijn gek op meer informatie (en foto's) over(van) jullie auto en de plannen ermee.
groet,
Pascal
We zijn gek op meer informatie (en foto's) over(van) jullie auto en de plannen ermee.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 14:34 #1474550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Veel plezier met de auto

- Adriaan Versluijs
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 17:44 #1474553
door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Benieuwd
Uitstekende keus! Naast een afbeelding van de nieuwe aanwinst ook benieuwd naar de reden waarom jullie eerste Volvo de 940 (Estate?) is geworden en bijvoorbeeld niet een EX30, om maar een dwarsstraat te noemen 
Adriaan

Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 20:38 #1474555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedenavond allen,
Goedenavond allen,
Aangezien ik niet heel erg handig ben met onze digitale moderne wereld kost het mij soms wat moeite om een simpel stukje tekst of een foto te plaatsen, ik doe mijn best en het gaat zeker goedkomen.
tja, waarom een volvo 940????
Ik heb altijd oude(re) auto,s gereden van opel record, frod taunus, granada mercedes sec en diverse amerikaanse auto,s.
nu dachten mijn vriendin en ik eens met onze tijd mee te gaan en wat knap, jong, lux en moderns te kopen....... een mercedes W212 E350 met alles erop en eraan wat je maar kunt verzinnen, inclusief licht beige interieur.......
leuke combinatie met onze rottweiler MaRo van 60kg en grote lompe modderpoten, zelf heb ik altijd alle onderhoud en reparatie gedaan aan al mijn voertuigen, maar bij deze moderne jonge moet er altijd een Iter bijkomen met laptop a 250 per uur. kortom dt was een verkeerde keuze.
maar wat moet je dan??? wij wisten het even niet meer, een landcruiser leek ons wel wat, maar die blijken van goud te zijn tegenwoordig of van bruin krokant roest, toen zag ik opeens op facebook oldtimers te koop onze grijze 940 staan een echte schoolmeesters auto zoals ik deze modellen altijd noem (de 144 164 240 740 940 etcetera)
maar toch liet het mij niet los en zijn wij gaan kijken, en na te hebben proefgereden zijn wij er meteen mee naar huis gereden., nooit geweten dat die dingen zo geweldig fijn reden, en dan al die simpele techniek, heerlijk gewoon!!!!
Plannen met de auto...
onderhoudsbeurtje, motor bak achteras etcetera en de kilometerteller en snelheidsmeter repareren, en stationair vind ik dat de versnellingspook ietsje bibbert, misschien ontsteking even controleren
Aangezien ik niet heel erg handig ben met onze digitale moderne wereld kost het mij soms wat moeite om een simpel stukje tekst of een foto te plaatsen, ik doe mijn best en het gaat zeker goedkomen.
tja, waarom een volvo 940????
Ik heb altijd oude(re) auto,s gereden van opel record, frod taunus, granada mercedes sec en diverse amerikaanse auto,s.
nu dachten mijn vriendin en ik eens met onze tijd mee te gaan en wat knap, jong, lux en moderns te kopen....... een mercedes W212 E350 met alles erop en eraan wat je maar kunt verzinnen, inclusief licht beige interieur.......
leuke combinatie met onze rottweiler MaRo van 60kg en grote lompe modderpoten, zelf heb ik altijd alle onderhoud en reparatie gedaan aan al mijn voertuigen, maar bij deze moderne jonge moet er altijd een Iter bijkomen met laptop a 250 per uur. kortom dt was een verkeerde keuze.
maar wat moet je dan??? wij wisten het even niet meer, een landcruiser leek ons wel wat, maar die blijken van goud te zijn tegenwoordig of van bruin krokant roest, toen zag ik opeens op facebook oldtimers te koop onze grijze 940 staan een echte schoolmeesters auto zoals ik deze modellen altijd noem (de 144 164 240 740 940 etcetera)
maar toch liet het mij niet los en zijn wij gaan kijken, en na te hebben proefgereden zijn wij er meteen mee naar huis gereden., nooit geweten dat die dingen zo geweldig fijn reden, en dan al die simpele techniek, heerlijk gewoon!!!!
Plannen met de auto...
onderhoudsbeurtje, motor bak achteras etcetera en de kilometerteller en snelheidsmeter repareren, en stationair vind ik dat de versnellingspook ietsje bibbert, misschien ontsteking even controleren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 20:44 #1474556
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij deze onze schoolmeesters
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2024 21:47 #1474561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En de voorkant
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2024 10:04 #1474562
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie wagen
Welkom en veel plezier met de 940
- Adriaan Versluijs
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2024 22:32 #1474565
door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Erg mooi
Fraai exemplaar en goede kleur! Wens jullie heel veel rijplezier.
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2024 10:44 #1474566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Mooi exemplaar hoor, veel plezier ermee!
Moderators: Jerry Stam