Nieuw lid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2023 09:14 #1111839
door V700 register
Nieuw lid is gemaakt door V700 register
Ik ben Jan en ben sinds enkele weken eigenaar van een volvo 940lpt automaat van 1996. Voorlopig is de 940 een hobby auto. Deze volvo is niet mijn eerste want heb al diverse volvo's gehad zoals de 360, amazon, 740, 940, 850,v70 en v70n. Altijd met weinig problemen in de volvo's gereden, maar deze 940 heeft wel zo zijn issues. Op zich geen probleem want sleutelen is een hobby van me:)
Op dit moment ben ik bezig met het vervangen van de koppakking wegens drukopbouw in het koelsysteem. Verder zag ik dat de turbo, een TD04h-13c aan de wastegate kant behoorlijk versleten is, dus deze moet ook (deels?) worden vervangen. Het draaiende deel lijkt wel goed. Zoekende op het internet lijken deze tubo's schaars helaas.
Ik ga nog even verder neuzen op dit forum!
Op dit moment ben ik bezig met het vervangen van de koppakking wegens drukopbouw in het koelsysteem. Verder zag ik dat de turbo, een TD04h-13c aan de wastegate kant behoorlijk versleten is, dus deze moet ook (deels?) worden vervangen. Het draaiende deel lijkt wel goed. Zoekende op het internet lijken deze tubo's schaars helaas.
Ik ga nog even verder neuzen op dit forum!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-12-2023 09:52 #1474116
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Timen Smit uit Vaassen
volvo700vereniging.nl/content/aanbodpagina-timen-smit
Spaart die en heeft emmers vol met dat soort turbo's, dus ik neem aan dat de mensen die daar wegrijden zonder zo een turbo, dat doen met een werkend exemplaar?
Ik zou ben hem informeren?
Welkom en veel succes en plezier met de Volvo!
Spaart die en heeft emmers vol met dat soort turbo's, dus ik neem aan dat de mensen die daar wegrijden zonder zo een turbo, dat doen met een werkend exemplaar?
Ik zou ben hem informeren?
Welkom en veel succes en plezier met de Volvo!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2023 20:01 #1474136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je welkom! Ik
Bedankt voor je welkom! Ik ben inmiddels bij Timen geweest en ben de turbo weer aan het inbouwen.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2023 15:21 #1474138
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Fijn en nuttig
Welkom Jan! Wens je een fijn en nuttig lidmaatschap van onze club toe. En succes met inbouwen. Benieuwd naar een fotootje van jouw 'hobby-auto'.
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam