Even voorstellen, 944 HPT op LPG 98’

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2022 16:39 #1111456 door V700 register
Even voorstellen, 944 HPT op LPG 98’ is gemaakt door V700 register
Hallo forumleden,

Ik ben sinds een maandje de nieuwe eigenaar van een 944 HPT uit 1998 in de kleur grijs, 427.
De auto heeft bijna 390k op de klok.
De vorige eigenaar had zich al met deze auto voorgesteld (RVR).
Ik heb even getwijfeld om deze auto te kopen, doordat hij veel eigenaren heeft gehad (op papier) en er bijna geen onderhoudshistorie aanwezig was.
Wel een vrij jonge lpg installatie (2020, vogels) , en een liefhebber als eigenaar. En de auto ziet er gewoon netjes uit. De gok genomen.

Ik ben al jaren liefhebber van de wat oudere Volvo’s. Ik heb al diverse 850 en v70 classics gehad.
De oude 2.5 TDI maar ook een T5 op lpg.
Ik heb naast de 944 ook een 855, deze gebruik ik als gezinsauto. Dit betreft een 2.5 10v. Gewoon op benzine in de kleur DOP.
De 944 heb ik aangeschaft als werkpaard, om me circa 30k per jaar woon-werk te rijden. Vanaf hartje Veluwe (woon) op en neer naar Amsterdam. (Werk)
Het is echt een fijne auto, hij zit lekker, automaat, leer, en cruise en climate control. Persoonlijk vind ik een station mooier, maar in zo’n sedan word vaak een grote lpg tank gelegd, zo ook in deze. 100 liter, wat ervoor zorgt dat ik een goede 500 kilometer actieradius heb.

Er zijn wel wat zaken waar ik mee aan de gang wil. Zo vind ik hem wel heeeel erg lui onderin, tussen de 2000 en 2500 touren gaat de auto bijna bokken als je bijvoorbeeld een heuveltje op rijd.
Ik heb na 3000km helaas een urgenter probleem, de koppakking lijkt lek. Dat ga ik controleren met hulp van Timen, die heb ik inmiddels al gevonden.
Hij liep van de week op 3 poten (bij koude start) en mijn koelvloeistof verdwijnt…
Klein onderhoud, olie en filters en remmerij dat doe ik zelf. Maar als het wat moeilijker word..: dan heb ik hulplijntjes nodig! Ik vind het wel leuk, maar het ontbreekt me aan kennis&kunde.

Maar goed, ik ben van plan er lekker mee te gaan rijden. Ik zoek nog een achterspoiler, dat is een lastig te krijgen dingetje voor de sedan…
En… ik zou er wel MK18 velgen onder willen, dat vind ik super tof staan bij deze auto. Maar daar moet je ook maar 2ehands tegen aan lopen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2022 09:18 #1472046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie auto hoor!
Leuk hoor, en die koppakking schijnt vaak rond deze km stand te gaan.
Als niet zeker is wanneer de distribuie is vernieuwd, zou ik dat bij Timen ook meteen meenemen, je leert van hem direkt ook hoe je dat allemaal zelf kunt doen.
Timen is een meer dan uitstekende leeermeester.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2022 13:58 #1472050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je leuke antwoord!
Dank voor je leuke antwoord! Ik ga die spoiler zeker overwegen… eerst maar even technisch eea bekijken en oplossen!
En ach, ik vind hem zeker niet lelijk hoor… ben er blij mee! Maar een spoiler, andere velgen, misschien tinten… dat zal m wel af maken vind ik.
En oh ja… ik kwam laatst een sedan tegen waar een vouwdak van een twingo in is gezet. Dat lijkt me ook lachen!

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-11-2022 20:54 #1472047 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Sedan de fraaiste
Hi smitje77,

Een Estate mag dan praktischer zijn, de sedan is qua vormgeving verreweg de fraaiste. Vooral het achterste deel lijkt in eerste instantie weinig opvallend, maar ook hier geldt: 'the devil is in the detail'. Volg de soepele daklijn (foto 1) die via de achterruit overloop in de koffer, het achterste staande kantje van het zijruitje voor de c-stijl dat dezelfde hoogte heeft als de zijkant van het bovenste deel van de kofferbak, de carrosserielijn vanaf de onderkant van dat zijruitje richting het achterlicht. En wat dacht je van die hele subtiele vouw in de c-stijl die nét aan het eind van de dakgoot begint en achterlangs het zijruitje overloopt in de bovenkant van de kofferbak. Prachtig detail bij de juiste lichtval! En inderdaad voegt een spoiler een fraai accent aan het geheel toe. Deze spoiler (foto 2) zit op mijn 960. Geheel van kevlar wat zeker op een donkergrijze auto chique staat. Ik heb de mijne gekocht in Zweden bij SC Styling. Ze geven er nu zowaar 20% korting op. www.scstyling.com/bilmodeller/volvo/900-...-look-vinge-kolfiber

Maar zo te lezen is er voorlopig - buiten het verfraaien van het uiterlijk - nog wel het een en ander te doen aan jouw sedan. Wens je veel rijplezier en succes met de reparaties. Bij Timen zit je goed! Adriaan

ps. Ook hier geldt dat smaken gelukkig verschillen...

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-11-2022 20:55 #1472048 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Foto's
De foto's wél ge-upload, maar nog niet zichtbaar. Dankzij heldere uitleg van noppen20 toch gelukt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC