Nieuw lid 940 lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2022 13:00 #1111359
door V700 register
Nieuw lid 940 lpt is gemaakt door V700 register
Goedemiddag!
Ik ben Marijn! Na 5 jaar V70-classics te hebben gereden ben ik sinds een maandje de trotse bezitter van een prachtige 940 Turbo Polar (jaja!) uit 1995. Klassiek donkerblauw met beige, lederen interieur, open dakje, en airco (kapot helaas). Helaas bleek na aankoop dat er nog wel een en ander aan mankeerde, ook motorische problemen. Maar even door de zure appel heen gebeten en de meest urgente problemen (koppakking, verdwenen klepdempers, nieuwe distributie) maar gelijk gedaan. Ik wist bij aanschaf dat er wat probleempjes waren, maar de staat van onderhoud (ALLE facturen aanwezig en slechts 3 eigenaren, aantoonbaar de broer van de 1e eigenaar en later zijn vrouw), geen roest, droge onderkant, keurig interieur, frisse Michelin All Seasons eronder enz. enz. hebben de doorslag gegeven om 'm te kopen.
Het rijden is nog wel ff wennen t.o.v. de v70 classic, maar ben ongelofelijk blij met deze bak. De (kleinere) problemen die ik nog moet tackelen zijn:
- de brandstofmeter blijft op vol staan (was het maar waar, haha), dus de vlotter zal verrot zijn
- de airco (er schijnt een orifice-filter vervangen te moeten worden, maar de garage waar ik was wilde dat alleen doen als het complete systeem a €1000,- zou vervangen zou worden, dus daar wil ik eerst nog maar eens een second opinion over)
- het stuurhuis klappert een beetje bij extreme hobbels, dus zal ook wel een keer aan de beurt zijn, maar is voor nu prima mee te leven
- een schokdemper links- of rechtsvoor geeft soms ook een kloenk, misschien een toplager oid
- alle sleutels en twee afstandsbedieningen zijn aanwezig, maar doen het niet, eerst maar eens de batterijtjes vervangen, zien we daarna wel verder
- ik twijfel nog over een drukdoos voor de turbo, eerst maar 's zo rijden en dan zien we wel
Omdat 'ie lang bij de garage heeft gestaan heb ik weinig foto's, ik zal er later nog wat extra toevoegen!
Ik ben Marijn! Na 5 jaar V70-classics te hebben gereden ben ik sinds een maandje de trotse bezitter van een prachtige 940 Turbo Polar (jaja!) uit 1995. Klassiek donkerblauw met beige, lederen interieur, open dakje, en airco (kapot helaas). Helaas bleek na aankoop dat er nog wel een en ander aan mankeerde, ook motorische problemen. Maar even door de zure appel heen gebeten en de meest urgente problemen (koppakking, verdwenen klepdempers, nieuwe distributie) maar gelijk gedaan. Ik wist bij aanschaf dat er wat probleempjes waren, maar de staat van onderhoud (ALLE facturen aanwezig en slechts 3 eigenaren, aantoonbaar de broer van de 1e eigenaar en later zijn vrouw), geen roest, droge onderkant, keurig interieur, frisse Michelin All Seasons eronder enz. enz. hebben de doorslag gegeven om 'm te kopen.
Het rijden is nog wel ff wennen t.o.v. de v70 classic, maar ben ongelofelijk blij met deze bak. De (kleinere) problemen die ik nog moet tackelen zijn:
- de brandstofmeter blijft op vol staan (was het maar waar, haha), dus de vlotter zal verrot zijn
- de airco (er schijnt een orifice-filter vervangen te moeten worden, maar de garage waar ik was wilde dat alleen doen als het complete systeem a €1000,- zou vervangen zou worden, dus daar wil ik eerst nog maar eens een second opinion over)
- het stuurhuis klappert een beetje bij extreme hobbels, dus zal ook wel een keer aan de beurt zijn, maar is voor nu prima mee te leven
- een schokdemper links- of rechtsvoor geeft soms ook een kloenk, misschien een toplager oid
- alle sleutels en twee afstandsbedieningen zijn aanwezig, maar doen het niet, eerst maar eens de batterijtjes vervangen, zien we daarna wel verder
- ik twijfel nog over een drukdoos voor de turbo, eerst maar 's zo rijden en dan zien we wel

Omdat 'ie lang bij de garage heeft gestaan heb ik weinig foto's, ik zal er later nog wat extra toevoegen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2022 13:30 #1471474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw lid
Mooie bak hoor, succes met het oplossen van de kleine probleempjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2022 15:07 #1471475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je! Hopelijk lukt dat
Dank je! Hopelijk lukt dat met hier en daar wat hulp van dit forum!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2022 19:08 #1471477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poah
Die ziet er netjes uit!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
26-08-2022 00:43 #1471489
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wat is....
drukdoos ?
ik moet denken aan het kleinste kamertje in het huis,
Maar dat zal het niet zijn .
Maar wat wel ?
welkom !
ik moet denken aan het kleinste kamertje in het huis,
Maar dat zal het niet zijn .
Maar wat wel ?
welkom !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2022 09:36 #1471491
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha! Drukdoos, oftewel
hahaha! Drukdoos, oftewel Manual Boost Control Valve
Dus het handmatig verhogen van de turbodruk. Het LPT en HPT blok in deze auto's zijn identiek, alleen de de turbodruk is bij de LPT rond 0,35 bar en bij de HPT 0,6. Dat uit zich in een verschil van zo'n 40 pk, 135 om 175, dus op zich kan het best interessant zijn om die turbodruk (op verstandige wijze) te verhogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-08-2022 00:19 #1471503
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hoe dat werkt
Weet ik. Kende de uitdrukking echter niet .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2022 13:13 #1471555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPT vs HPT
0.35 vs 0.65
135 pk vs 165 pk
230 Nm vs 264 Nm
Voor 175 pk moet je wel naar de 0.75 of misschien wel 0.8
135 pk vs 165 pk
230 Nm vs 264 Nm
Voor 175 pk moet je wel naar de 0.75 of misschien wel 0.8
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2022 16:38 #1471631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor de toelichting!
dank voor de toelichting! denk dat ik het voorlopig maar lekker laat zoals het is 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2022 18:54 #1471632
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gefeliciteerd met de aankoop.
Gefeliciteerd met de aankoop.
Een verstopte orifice-filter komt zelden voor en meestal alleen in combinatie met een compressor die aan zijn eind is waardoor er metaal-slijpsel in het filter is gekomen.
Ik zou naar een gespecialiseerd airco-bedrijf gaan.
Piet
Een verstopte orifice-filter komt zelden voor en meestal alleen in combinatie met een compressor die aan zijn eind is waardoor er metaal-slijpsel in het filter is gekomen.
Ik zou naar een gespecialiseerd airco-bedrijf gaan.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam