Een dromer, en zoekende.... op weg naar 940 of 850

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2022 08:39 #1111204 door V700 register
Beste Volvo-liefhebbers,

Helaas nog geen trotse bezitter van een o zo door bij begeerde ronkende bak als een 940 of 850.
Waarom het er nog niet van gekomen is is een heel lang verhaal en zal ik je besparen. Voor mij staat Volvo net als mijn elektr. gitaar uit '74 voor ronkend voorwaarts rollen.... en genieten.

Als kleine jongen had ik mijn ogen verloren in een rode Amazon uit de buurt terwijl de rest zich vergaapte aan Liesje uit de buurt.
In de tijd dat ik proefritten reed in Volvo's 940 wist ik dat het Volvobloed nog immer in me kroop.
Een V70 uit 2001 kwam op mijn pad en met 3 babies achterin was dat voor toen een juiste keus, al keek ik met weemoed als er weer een fraaie 940 voorbij zweefde.
Pech maakte dat de V70 eruit ging en nu 4,5 jaar later voel en ruik ik de hunkering weer naar een Volvo (940/960/V90/850/V70 classic).

De keuze vind ik lastig omdat ik zelf niet zo technisch ben en ik nog te weinig verstand heb van de verschillen om een goede keuze te maken.
Vandaar ook dat ik lid werd van Volvo700.

Ik zal de site eens bijzonder goed onder de loep nemen en daar waar nodig jullie vragen om tips.

Heb het goed en gegroet,
Kaj

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2022 12:17 #1470473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Kaj,
Hoi Kaj,

Herkenbaar verhaal en wees gewaarschuwd: als je er eenmaal aan begint is er geen weg terug...

Het spreekwoord luidt: het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak.
Zoals zoveel dingen werkt dit bij een Volvo 940 net ff anders. Het hebben van de zaak is het begin van het vermaak. Nou ja, meestentijds toch zeker...

Veel succes en plezier en welkom hier.

Grt,

Martijn

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2022 15:13 #1470481 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic 940
De 940 kom je veel tegen in Zweden en Noorwegen. Maar ook in ons land vind jee er nogal wat. Hij geldt in het hogen noorden voor onverwoestbaar, en gelukkig kun je er nog ruim nieuwe en gebruikte onderdelen voor krijgen. Plus veel rijplezier. De stoelen zijn ongeëvenaard, er is nog steeds het schuim en bekleding voor te krijgen. Ik heb op een zelfgefabriekt onderstel er twee van in de huiskamer staan, krijgen wij bezoek van vrienden dan zitten die als eerste in de luie 940 stoelen. Ja, ook bij rijden is zitten belangrijk. De vering is ook uitstekend. Eigenlijk alles.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2022 18:00 #1470484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuim….
@Jur
Waar kan ik schuim en bekleding bestellen?

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2022 17:25 #1470497 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Schuim moet je zoeken
Waarschijnlijk, wanneer mijn geheugen mij niet in de staak laat, Bij onderdelen en kleingoed Volvoklassiekers.nl/allesvooruwvolvo.nl Dries Bakkenes, Valkseweg 104C
3771 SH Barneveld, 0342-420514, webshop@volvo-klassiekers.nl. Ook heb ik het ergens anders gezien.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2022 17:27 #1470498 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Schuim en bekleding
Een goede mogelijkheid is bij www.meubelstoffeerderij-gero.nl , wanneer je de oude spullen meeneemt maken ze het zo voor je. Klein bedrijf maar groot in vriendelijkheid. Beek-Ubbergen bij Nijmegen. Vaklui.
En ze halen je het vel niet over de oren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC