Terug na 15 jaar, weer een 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2021 20:09 #1110979
door V700 register
Terug na 15 jaar, weer een 740 is gemaakt door V700 register
Beste allen,
Even voorstellen: mijn naam is Paul, en ik woon in Ede. 15 jaar geleden heb ik een tijd een Volvo 740 gehad, een 6-cilinder diesel van het tussenmodel. 0 naar 100 op de kalender, maar toch met plezier in gereden.
Nu, vele jaren en nog veel meer auto's later, kwam er weer een 740 op mijn pad. Een 2.3 GL Estate uit 1990, weer het tussenmodel dus. Ik heb hem in principe gekocht om op te frissen en daarna weer afscheid te nemen ( ik klus graag aan auto's), maar wie weet. Past toch als een ouwe jas, zo'n 740.
Technisch is het een prima auto en hij heeft weinig km's op de teller (225k). Interieur was behoorlijk smerig en afgeleefd en van buiten was de auto vies, de kunststof delen verbleekt en hij heeft in zijn 31 jaar wel eens een paaltje of een winkelwagentje geraakt.
Tot nu toe de volgende zaken eraan gedaan:
- Nieuwe voorstoelen geplaatst en diverse kapotte interieurdelen vervangen
- Nieuwe hemel geplaatst
- Nieuwe achterlichten en koplampglazen geplaatst
- Bumpers en spiegels weer zwart gemaakt
- Nieuwe antenne geplaatst, oude antennegat netjes afgewerkt
- Ontgrendeling van de achterbank gerepareerd
- en heel, heel veel schoongemaakt....
Op het programma staat nog:
- Wat krassen wegpoetsen
- nieuwe stootstrips rondom plaatsen
- Snelheidsmeter fiksen
Dankzij moderator Leidsekade werd mijn oude forumaccount weer gereanimeerd.
Wat betreft de snelheidsmeter meld ik me zo even in het technische gedeelte.
Fijne avond!
vr gr Paul
Even voorstellen: mijn naam is Paul, en ik woon in Ede. 15 jaar geleden heb ik een tijd een Volvo 740 gehad, een 6-cilinder diesel van het tussenmodel. 0 naar 100 op de kalender, maar toch met plezier in gereden.
Nu, vele jaren en nog veel meer auto's later, kwam er weer een 740 op mijn pad. Een 2.3 GL Estate uit 1990, weer het tussenmodel dus. Ik heb hem in principe gekocht om op te frissen en daarna weer afscheid te nemen ( ik klus graag aan auto's), maar wie weet. Past toch als een ouwe jas, zo'n 740.
Technisch is het een prima auto en hij heeft weinig km's op de teller (225k). Interieur was behoorlijk smerig en afgeleefd en van buiten was de auto vies, de kunststof delen verbleekt en hij heeft in zijn 31 jaar wel eens een paaltje of een winkelwagentje geraakt.
Tot nu toe de volgende zaken eraan gedaan:
- Nieuwe voorstoelen geplaatst en diverse kapotte interieurdelen vervangen
- Nieuwe hemel geplaatst
- Nieuwe achterlichten en koplampglazen geplaatst
- Bumpers en spiegels weer zwart gemaakt
- Nieuwe antenne geplaatst, oude antennegat netjes afgewerkt
- Ontgrendeling van de achterbank gerepareerd
- en heel, heel veel schoongemaakt....
Op het programma staat nog:
- Wat krassen wegpoetsen
- nieuwe stootstrips rondom plaatsen
- Snelheidsmeter fiksen
Dankzij moderator Leidsekade werd mijn oude forumaccount weer gereanimeerd.
Wat betreft de snelheidsmeter meld ik me zo even in het technische gedeelte.
Fijne avond!
vr gr Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2021 12:53 #1468905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom terug
En veel plezier van deze auto..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2021 13:30 #1468906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yeah!
Leuk Paul, mooi dat je weer terug bent bij de 740, niet opknappen en verpatsen, maar in blijven rijden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2021 14:53 #1468907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Dank allebei!
@whitehorse: ja, die gedachte komt naarmate de auto netter wordt wel vaker in me op. Ik ben een tijdje terug gestart met het af en toe inkopen van een (klassieke) auto met het idee deze dan op te knappen en door te verkopen, maar omdat ik meestal koop wat ik zelf leuk vind is het altijd verleidelijk er zelf 1 te houden. Maar ik heb privé al twee auto's en ik wil echt geen derde dus dan zou een andere het veld moeten ruimen. Keuzes, keuzes. Maar voorlopig geniet ik van het opknappen. Ondanks dat ik hem pragmatisch opknap (nieuwstaat gaat toch niet meer lukken) wordt hij toch netter dan ik van tevoren had gedacht!
@whitehorse: ja, die gedachte komt naarmate de auto netter wordt wel vaker in me op. Ik ben een tijdje terug gestart met het af en toe inkopen van een (klassieke) auto met het idee deze dan op te knappen en door te verkopen, maar omdat ik meestal koop wat ik zelf leuk vind is het altijd verleidelijk er zelf 1 te houden. Maar ik heb privé al twee auto's en ik wil echt geen derde dus dan zou een andere het veld moeten ruimen. Keuzes, keuzes. Maar voorlopig geniet ik van het opknappen. Ondanks dat ik hem pragmatisch opknap (nieuwstaat gaat toch niet meer lukken) wordt hij toch netter dan ik van tevoren had gedacht!
- Michel Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2021 15:07 #1468908
door Michel Visser
Beantwoord door Michel Visser in topic Welkom terug, en nu niet meer
Welkom terug, en nu niet meer weg gaan hè?
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2021 15:39 #1468909
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Welkom Paul
Ben zelf woonachtig in Bennekom en rij rond in een 940.
Groetjes
Bastiaan
Groetjes
Bastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2021 11:35 #1468932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine update
De afgelopen weken is er behoorlijk wat gedaan aan de 740. Technisch voelde hij als prima aan, de cosmetische aandacht zorgt ervoor dat hij er ook weer redelijk knap bij staat.
De snelheidsmeter doet het nog steeds niet. Omdat zowel snelheidsmeter als kilometerteller niets doen verdenk ik de sensor. De bedrading erheen was weliswaar niet meer geïsoleerd, maar nog wel heel. De draadjes zijn opnieuw geïsoleerd maar dat heeft het probleem nog niet opgelost. Een nieuwe sensor is in bestelling, hopelijk verhelpt dat het probleem.
Een paar fotootjes bijgevoegd om een idee te geven van de vooruitgang. Ondanks dat ik blij was weer eens aan een 740 te kunnen klussen is/gaat hij wel weer de verkoop in, drie auto's is me echt te veel en helaas is de 740 voor mijn beide andere auto's geen goede vervanger. Daarbij komt dat ik het opknappen en doorverkopen het leukst vind en dat houdt snel op al ik alle leuke auto's zelf zou houden
Maar ik denk wel dat ik de komende tijd vaker een 740 of 940 op zal knappen, het zijn leuke auto's om aan te sleutelen.
De snelheidsmeter doet het nog steeds niet. Omdat zowel snelheidsmeter als kilometerteller niets doen verdenk ik de sensor. De bedrading erheen was weliswaar niet meer geïsoleerd, maar nog wel heel. De draadjes zijn opnieuw geïsoleerd maar dat heeft het probleem nog niet opgelost. Een nieuwe sensor is in bestelling, hopelijk verhelpt dat het probleem.
Een paar fotootjes bijgevoegd om een idee te geven van de vooruitgang. Ondanks dat ik blij was weer eens aan een 740 te kunnen klussen is/gaat hij wel weer de verkoop in, drie auto's is me echt te veel en helaas is de 740 voor mijn beide andere auto's geen goede vervanger. Daarbij komt dat ik het opknappen en doorverkopen het leukst vind en dat houdt snel op al ik alle leuke auto's zelf zou houden

Maar ik denk wel dat ik de komende tijd vaker een 740 of 940 op zal knappen, het zijn leuke auto's om aan te sleutelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2021 11:37 #1468933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en de foto's
- Michel Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2021 18:34 #1468934
door Michel Visser
Beantwoord door Michel Visser in topic Mooi hoor, heel veel veilige
Mooi hoor, heel veel veilige kilometers gewenst...
Moderators: Jerry Stam