Voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2021 19:43 #1110807
door V700 register
Voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo, wil me even voorstellen. Mijn naam is Guido en ben van plan om een Volvo 940/960/V90 op lpg aan mijn wagenpark toe te voegen. Momenteel lease ik nog een Hyundai Tucson op diesel, maar wil toch liever weer zelf mijn auto kunnen kiezen. Heb voor mijn leaseperiode ook Volvo gereden: 940 2.3HPT estate, echt een fantastische wagen. Verder heb ik nu ook een C70 2.4i(170 pk) Summum uit 2007 voor heerlijke cabrioritten. Maar voor woon-werk, maar ook voor klussen etc zoek ik toch weer een estate. Aangezien ik ongeveer 30K per jaar ga rijden overweeg ik op lpg te gaan rijden. Voor mij de eerste keer en hoop op dit forum meer te leren over de voor- en nadelen. Ik heb nog ongeveer tot begin 2022 om het eea uit te zoeken. Zodra ik weer over een 940/960/V90 beschik zal ik deze natuurlijk ook introduceren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2021 10:14 #1467746
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes ! Goed plan!
Leuk om mee bezig te zijn !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2021 19:25 #1467812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom en een leuk project om
welkom en een leuk project om te gaan kiezen wat je nu eingelijk wilt gaan aanschaffen.
Heb er ook lang over nagedacht en kwam uit op een Volvo S90nuit 1997.
Zeer blij mee.
groet Jan.
Heb er ook lang over nagedacht en kwam uit op een Volvo S90nuit 1997.
Zeer blij mee.
groet Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2021 20:00 #1467821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo op lpg
Dank voor de reactie! Ben op zoek naar een estate vanwege de praktische gebruiksmogelijkheden. 960 of V90 van de 1e generatie zou dus kunnen. Wat me wel opvalt is dat veel Volvo-specialisten minder op hebben met lpg en meer wijzen naar diesel (V70 of XC70). 1 van de argumenten is de verkrijgbaarheid van onderdelen van 'oude' lpg-systemen. Is dat ook de ervaring hier op het forum? Hoe risico-vol is het om een gebruikte 940 of 960 met al ingebouwde lpg-installatie te kopen? Natuurlijk komt er onderhoud met het gebruik en wellicht zijn onderdelen 'end of life', maar ik dacht juist dat deze Volvo's uitermate geschikt waren om heel veel kilometers te blijven rijden en dat er veel onderdelen beschikbaar zijn. Hoor graag de ervaringen hier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
31-07-2021 02:29 #1467825
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic LPG
Alle onderdelen kennen het begrip levensduur. Een ingebouwde LPG installatie is bij een 2e hands wagen net zo risicovol als een ingebouwde motor of ingebouwde waterpomp, accu of stuurhuis.
Wat betreft LPG delen, die zijn goed verkrijgbaar of te vervangen door andere delen. Vialle is daar minder betrouwbaar in maar dat ligt aan de firma en niet aan de installatie. Je moet alleen soms de weg weten. Zelf rijd ik nog met een heerlijk simpele Vialle F4 AMS, dat is de tweede generatie (G2). Met een Prins actuator, dat werkt ook en kost 1/3 van de Vialle, tenminste wanneer je hem nog kunt krijgen. Ook revisiesets zijn goed verkrijgbaar, ik heb pas een verdamper voor iemand gereviseerd.
'Specialisten' die naar diesels verwijzen zijn met alle permissie geschuffeld. De milieueisen worden danig verscherpt, dat weerspiegelt zich ook in de prijzen. Over een jaar vijf, hooguit tien wil niemand meer een diesel hebben. Benzine (E5) of LPG zijn beduidend schoner en waterstof helemaal.
Wat betreft LPG delen, die zijn goed verkrijgbaar of te vervangen door andere delen. Vialle is daar minder betrouwbaar in maar dat ligt aan de firma en niet aan de installatie. Je moet alleen soms de weg weten. Zelf rijd ik nog met een heerlijk simpele Vialle F4 AMS, dat is de tweede generatie (G2). Met een Prins actuator, dat werkt ook en kost 1/3 van de Vialle, tenminste wanneer je hem nog kunt krijgen. Ook revisiesets zijn goed verkrijgbaar, ik heb pas een verdamper voor iemand gereviseerd.
'Specialisten' die naar diesels verwijzen zijn met alle permissie geschuffeld. De milieueisen worden danig verscherpt, dat weerspiegelt zich ook in de prijzen. Over een jaar vijf, hooguit tien wil niemand meer een diesel hebben. Benzine (E5) of LPG zijn beduidend schoner en waterstof helemaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2021 11:19 #1467831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom en toffe zoektocht
Hey, welkom. zoektocht altijd leuk om te doen. Zelf een 940 uit 1998 gehad op LPG. Heerlijke auto, maar wat ik zelf een groot nadeel vond was het aantal keren tanken. De tank was onderbouw en klein, had de 80% vulling eraf gehaald maar om de dag tanken... Ging mij wel beetje vervelen. Dus om die reden zou je een diesel kunnen overwegen.
maar vind een V70 of XC70 persoonlijke hele andere auto's. ook super mooi maar geen 700 of 900 serie...
maar vind een V70 of XC70 persoonlijke hele andere auto's. ook super mooi maar geen 700 of 900 serie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 70
31-07-2021 18:11 #1467837
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic XC 70 diesel voor 500 Euro
Mijn vader heeft net zijn XC 70 Diesel 2005, dealeronderhouden verkocht. Er is geen interesse meer voor en dat is niet voor niks. Binnensteden, imago, etc.
Was een auto met wat butsjes, maar reed nog als nieuw.
Was een auto met wat butsjes, maar reed nog als nieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2021 23:57 #1467846
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Volvo specialisten hebben het
Volvo specialisten hebben het minder op met 900 op lpg is omdat steeds meer zogrnaamde. Volvo Specialisten specialist zijn vanaf v70 tijdperk.
Laatste tijd geregeld auto's hier gehad die bij volvo specialist waren en er eigenlijk maar een potje van gemaakt hebben.
Terwijl deze zelfde specialisten prima werk leveren met v70 spul etc.
Vaak als je ze vraagt waar ze echt specialist in zijn dan noemen ze ook alles op vanaf v70.
Er zijn gelukkig ook nog garages die zich ook specialist in oudere types mogen noemen dat ze daar echt ook goed werk leveren.
Laatste tijd geregeld auto's hier gehad die bij volvo specialist waren en er eigenlijk maar een potje van gemaakt hebben.
Terwijl deze zelfde specialisten prima werk leveren met v70 spul etc.
Vaak als je ze vraagt waar ze echt specialist in zijn dan noemen ze ook alles op vanaf v70.
Er zijn gelukkig ook nog garages die zich ook specialist in oudere types mogen noemen dat ze daar echt ook goed werk leveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam