terug bij Volvo, een 940 sedan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2021 14:20 #1110673 door V700 register
terug bij Volvo, een 940 sedan is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo-rijders!

Ik lees hier nu een paar weekjes mee, omdat ik sinds kort eigenaar van een heerlijke Volvo ben, en ik heb zelf in middels enkele vragen. Maar laat ik beginnen met mijzelf even voor te stellen.

Ik heb in de afgelopen jaren al wel wat auto's 'versleten', maar mijn eerste auto was een 440, waarbij helaas de Renault-motor het na ongeveer een jaar opgaf. Een tijd jaar later kocht ik voor een habbekrats een 960 om met 2 vrienden een roadtrip te maken. Na de roadtrip had deze eigenlijk verkocht moeten worden (was voor mij als 20-jarige nog een veel te dure auto in de maandelijkse kosten), maar ik was zo dol op die auto geworden dat ik het nog anderhalf jaar heb weten te rekken. Op dat moment heb ik de auto aan toenmalige buurman verkocht, die er nu (5 jaar later) nog steeds probleemloos mee rondrijdt.

Nu was ik op zoek naar een auto op LPG omdat ik zo'n 30-35 duizend km per jaar ga rijden. Tja, met de goede herinneringen aan die 960 had ik al gauw het idee dat het een Volvo moest worden. Ik heb ook nog een e39 5-serie serieus overwogen, maar dat durf ik ondanks de vrij goede reputatie van dit model toch niet helemaal aan. Tevens voel ik mij gewoon veel meer thuis in de 940.

Mijn nieuwe aanwinst is dus een 940 Turbo Limited Edition sedan uit 1998 op LPG3.
De auto is zeker nog niet perfect, niet gek natuurlijk met ruim 3.5 ton aan ervaring. Het is wel een goede basis waarbij ik zelf mooi de puntjes op de i kan gaan zetten. Daarbij is dit forum in elk geval al een zeer welkome hulp, dank daarvoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2021 14:45 #1466866 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een 940 uit 1998 met 3,5 ton
Een 940 uit 1998 met 3,5 ton beschouwen we hier als ongeveer fabriekskieuw! En dat is een goede basis om nog lang plezier van te hebben. Uiteraard is goed onderhoud belangrijk. Alle kennis vind je hier.
Dus welkom op dit forum! Schroom niet om foto's te plaatsen. Vinden we hier bijzonder prettig. Zeker van zulke fabrieksnieuwe auto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2021 21:16 #1466868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fabrieksnieuw
Dank Astax! Bij deze het enige fotootje die ik tot nu toe heb geschoten van mijn fabrieksnieuwe 940 ;) Na de volgende wasbeurt zal ik er wat meer schieten.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2021 01:37 #1466881 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Renaultmotoren
Een vriend had jaren geleden drie 440's rijden als bedrijfswagen, alleen regelmatig motorische ellende. Zelf heb ik met mijn 240's en 940's met hoge kilometerstanden (+500.000 LPG) weinig problemen gehad. En de 940 vervoert je als een vorst. In Scandinavië zie je er nog steeds veel rijden. Goede keus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2021 09:22 #1466888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duurzaam
Ja, dat is volgens mij toch vaak het einde van die 440's. Die van mij was toen de motor het begaf, verder eigenlijk nog in heel goede staat. Zonde..

Een 200 of 700/900 serie zijn volgens mij een van de meest duurzame auto's die er te vinden zijn. In de huidige tijd dus relevanter dan ooit! En inderdaad, het rijdt ook nog eens heerlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2021 12:08 #1466894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie auto!!
is het een Blackberry Pearl? (wat mij betreft de mooiste kleur voor een 940)
Een '98-er met 3,5 ton kan nog vele jaren mee, maar is zeker niet 'net ingereden'
Ik kocht twee jaar geleden een '98ér van eerste eigenaar en heb inmiddels de aankoopwaarde aan onderdelen, laswerk en spuitwerk gespendeerd. (€3K)
Maar goed, stug doorgaan en goed onderhouden zorgt er wel voor dat deze auto's doorkunnen tot 8 ton en meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2021 14:04 #1466899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten
Thanks! Geen Blackberry pearl, helaas, want ik ben het er mee eens dat het de mooiste kleur is. Maar die ben ik uberhaupt niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht. Het is een donker grijs metallic waarvan ik de exacte naam niet weet. De op een na mooiste kleur op een 940 ;)

Oef, ja dat zijn wel pijnlijke rekeningen. Waar was die van jou aan het rotten?

Ik ben me ervan bewust dat het nog altijd een ruim 20 jaar oude auto is. Daar gaat wel eens wat kapor, Volvo of niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2021 10:45 #1466920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had rotte raamstijlen..
en achterin de kofferruimte in de bak links achterin. Daar liep de afwatering niet uit de auto, maar in de opbergbak.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC