Sinds kort 740 Estate uit 1989 gekocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2021 10:34 #1110638
door V700 register
Sinds begin april heb ik er weer 1... Een 740 GL uit 1989!
Ik vind het heerlijk om aan auto's te prutsen en te leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.. Was nadat ik mijn C30 diesel verkocht had weer opzoek naar een projectje. Aangezien ik geen monteur ben zocht ik dit keer het liefst een auto met zo min mogelijk electronica. .
Ik had ooit al eens een 940 Estate (1998 volgens mij) gehad en die rijdt hier sinds dat ik deze 8 jaar geleden nog steeds rond in Hengelo (ov). Iedere keer als ik hem zie draaid mijn hoofd mee en denk ik: "wat een toffe, fijne bak" was dat toch".
In mijn kindertijd heb ik een groot gedeelte op de achterbank van een 740 doorgebracht en vond het altijd al een dikke wagen
. Ik kan mij herinneren dat ik als klein jochie meeging naar de dealer om de station op te halen. Stukkie nostalgie dus ....
Ik kwam na heeeeeeeeel veel avondjes Marktplaats ineens een 740 GL uit 1989 tegen. Al veel op gekeken maar nog niet de juiste (voor beetje aantrekkelijke prijs) tegen. Daarom gelijk gebeld en de volgende ochtend opgehaald!
Inmiddels een maandje verder en al paar dingen gedaan:
1. LPG eruit gehaald en gisteren laten herkeuren voor benzine (geslaagd
)
2. Originele radio erin gezet
3. nieuwe antenne
4. karterontluchter schoongemaakt
5. nieuwe bougies
6. Cisklep schoongemaakt
7. Veel al schoongemaakt
Komende weken nieuwe motorkap en bumper monteren en nieuwe remmen voor... Kortom genoeg te doen... Doel is om de auto zoveel mogelijk origineel te houden en voor de toekomst te behouden. Jullie zullen vast nog wel aantal technische vragen voorbij zien komen
Sinds kort 740 Estate uit 1989 gekocht is gemaakt door V700 register
Sinds begin april heb ik er weer 1... Een 740 GL uit 1989!
Ik vind het heerlijk om aan auto's te prutsen en te leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.. Was nadat ik mijn C30 diesel verkocht had weer opzoek naar een projectje. Aangezien ik geen monteur ben zocht ik dit keer het liefst een auto met zo min mogelijk electronica. .
Ik had ooit al eens een 940 Estate (1998 volgens mij) gehad en die rijdt hier sinds dat ik deze 8 jaar geleden nog steeds rond in Hengelo (ov). Iedere keer als ik hem zie draaid mijn hoofd mee en denk ik: "wat een toffe, fijne bak" was dat toch".
In mijn kindertijd heb ik een groot gedeelte op de achterbank van een 740 doorgebracht en vond het altijd al een dikke wagen

Ik kwam na heeeeeeeeel veel avondjes Marktplaats ineens een 740 GL uit 1989 tegen. Al veel op gekeken maar nog niet de juiste (voor beetje aantrekkelijke prijs) tegen. Daarom gelijk gebeld en de volgende ochtend opgehaald!
Inmiddels een maandje verder en al paar dingen gedaan:
1. LPG eruit gehaald en gisteren laten herkeuren voor benzine (geslaagd

2. Originele radio erin gezet
3. nieuwe antenne
4. karterontluchter schoongemaakt
5. nieuwe bougies
6. Cisklep schoongemaakt
7. Veel al schoongemaakt

Komende weken nieuwe motorkap en bumper monteren en nieuwe remmen voor... Kortom genoeg te doen... Doel is om de auto zoveel mogelijk origineel te houden en voor de toekomst te behouden. Jullie zullen vast nog wel aantal technische vragen voorbij zien komen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2021 11:33 #1466636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom Wouter
Wat mooi om te lezen dat ik dus niet de enige ben met die tik om weer een oldtimer te gaan rijden.
Heel veel plezier en fijne kilometers toegewenst met je mooie bolide.
Heeft ie al veel kilometers op de teller?
groet Jan.
Heel veel plezier en fijne kilometers toegewenst met je mooie bolide.
Heeft ie al veel kilometers op de teller?
groet Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2021 19:42 #1466645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 480.000 KM en daarna teller kapot :)
Dank Jan, fijn een lotgenoot te hebben... 
Vandaag onderdelen gehaald en daarmee de 485.000 KM aangetikt. Dat was ook het moment dat de snelheidsmeter en KM teller het begaf.. dus nog een klusje erbij...

Vandaag onderdelen gehaald en daarmee de 485.000 KM aangetikt. Dat was ook het moment dat de snelheidsmeter en KM teller het begaf.. dus nog een klusje erbij...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2021 07:50 #1466648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaaf!
Gave bak man! toevallig wat meer foto's van je auto?

- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2021 22:41 #1466655
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Regio
wordt steeds drukker met bakstenen. Nu al uitbreiding in Hengelo (O), voor mij in Losser weer iets dichterbij nadat de Achterhoek sterk "in opmars was". Mooie kleur wagen trouwens, maar vooral welkom bij de club. Geniet ervan !!
Groet Wim Pothoven
744GL Blackline/B230K/M47/ Bj. 1989
Groet Wim Pothoven
744GL Blackline/B230K/M47/ Bj. 1989
Moderators: Jerry Stam