alwer in Frys,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2021 15:40 #1110622
door V700 register
alwer in Frys, is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers, hierbij wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Jan Brouwer, woonachtig in Drachten 57 jaar en gehuwd met Amelia.
Ben buschauffeur in het openbaar vervoer en heb een eigen onderneming in speeltoestellen voor kinderen in de tuin.
Die plaatsen wij bij particulieren thuis, geen speeltuinen.
De kinderen zijn al een aantal jaren de deur uit en nu komt de tijd dat opa zichzelf wil gaan verwennen met een dikke Volvo S90.
Jawel zo"n dikke baksteen uit 97 met alles er op en er aan.
Maar het moet nog gebeuren, morgen ga ik naar 1 te kijken waar ik een heel goed gevoel bij heb en heb bij de garage waar ie altijd in onderhoud is geweest de historie opgevraagd.
Het is een mooie dark olive green exemplaar die van de 2e eigenaar,(sinds 2004) de auto bij de dealer heeft laten onderhouden.
Jaren lang heb ik Mercedes Benz w123 gereden en zelf onderhouden, ben een oldschool sleutelaar.
Computers heb ik niets mee en al helemaal niet in een auto zoals het tegenwoordig is.
Daarom verkoop ik mijn Skoda Yeti uit 2011 die nog als nieuw is en rijd, maar ik heb er geen binding mee.
Ook al kost het mij geld, dat is niet anders als het binnen de perken blijft.
Wil hem partikulier proberen te verkopen, mocht er nog belangstelling zijn?
Zal wel een afwijking van mij zijn, maar zo voelt dat nu een maal, of zou het aan de leeftijd liggen?
Neeee denk het niet, wel?
Daarna heb ik een Volvo 850GL gereden, ook een geweldige auto en toen een Volvo S80 was ook een super auto.
Maar wil nu toch voor een S90 6 cilinder 3.0 gaan.
Heb al heel wat afgelezen op dit forum en het volvoforum.
Heb met de verkoper afgesproken dat ik hem op de brug wil zien.
Dus zal mij morgen benieuwen wat het is en hoe de handel gaat, misschien worden we het eens.
zal even een foto bijvoegen.
Dus mocht het zo zijn dan meld ik mij morgen weer met de tekst, alwer in Frys (alweer een Fries) .
Hopelijk tot morgen, (oant moarn)
Hartelijke groet, Jan.
Ik ben Jan Brouwer, woonachtig in Drachten 57 jaar en gehuwd met Amelia.
Ben buschauffeur in het openbaar vervoer en heb een eigen onderneming in speeltoestellen voor kinderen in de tuin.
Die plaatsen wij bij particulieren thuis, geen speeltuinen.
De kinderen zijn al een aantal jaren de deur uit en nu komt de tijd dat opa zichzelf wil gaan verwennen met een dikke Volvo S90.
Jawel zo"n dikke baksteen uit 97 met alles er op en er aan.
Maar het moet nog gebeuren, morgen ga ik naar 1 te kijken waar ik een heel goed gevoel bij heb en heb bij de garage waar ie altijd in onderhoud is geweest de historie opgevraagd.
Het is een mooie dark olive green exemplaar die van de 2e eigenaar,(sinds 2004) de auto bij de dealer heeft laten onderhouden.
Jaren lang heb ik Mercedes Benz w123 gereden en zelf onderhouden, ben een oldschool sleutelaar.
Computers heb ik niets mee en al helemaal niet in een auto zoals het tegenwoordig is.
Daarom verkoop ik mijn Skoda Yeti uit 2011 die nog als nieuw is en rijd, maar ik heb er geen binding mee.
Ook al kost het mij geld, dat is niet anders als het binnen de perken blijft.
Wil hem partikulier proberen te verkopen, mocht er nog belangstelling zijn?

Zal wel een afwijking van mij zijn, maar zo voelt dat nu een maal, of zou het aan de leeftijd liggen?
Neeee denk het niet, wel?
Daarna heb ik een Volvo 850GL gereden, ook een geweldige auto en toen een Volvo S80 was ook een super auto.
Maar wil nu toch voor een S90 6 cilinder 3.0 gaan.
Heb al heel wat afgelezen op dit forum en het volvoforum.
Heb met de verkoper afgesproken dat ik hem op de brug wil zien.
Dus zal mij morgen benieuwen wat het is en hoe de handel gaat, misschien worden we het eens.
zal even een foto bijvoegen.
Dus mocht het zo zijn dan meld ik mij morgen weer met de tekst, alwer in Frys (alweer een Fries) .
Hopelijk tot morgen, (oant moarn)
Hartelijke groet, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2021 22:35 #1466538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben vandaag wezen kijken,
Ben vandaag wezen kijken, maar twijfel toch nog een beetje.
Eeen mfijn rijdende auto, stevig en de motor loopt geweldig, zit netjes in de lak, alleen wat opmerkingen, deurpanelen voorportieren beginnen te rimpelen en te verkleuren bovenop.
middenarmsteun stuk.
Ramen piepen als een gek bij het open en dichtgaan, alsof er een steen tegen het glas schaaft.
Ik ga morgen eerst nog een andere bekijken, maar ja wel een heel andere prijsklasse.
maar nog maar net een ton gedraaid, van binnen en buiten als nieuw.
toch maar even afwachten nog.
komt tijd komt raad.
morgrn zien we wel weer.
Groet Jan.
Eeen mfijn rijdende auto, stevig en de motor loopt geweldig, zit netjes in de lak, alleen wat opmerkingen, deurpanelen voorportieren beginnen te rimpelen en te verkleuren bovenop.
middenarmsteun stuk.
Ramen piepen als een gek bij het open en dichtgaan, alsof er een steen tegen het glas schaaft.
Ik ga morgen eerst nog een andere bekijken, maar ja wel een heel andere prijsklasse.
maar nog maar net een ton gedraaid, van binnen en buiten als nieuw.
toch maar even afwachten nog.
komt tijd komt raad.
morgrn zien we wel weer.
Groet Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2021 23:41 #1466539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Jan.
Welkom Jan.
Dat klinkt goed die van morgen.
Maar deurpanelen rimpels hebben (of krijgen) ze allemaal (en is op te lossen) en middenarm komt ook niet zelden voor dus daar zou ik hem niet voor laten staan als de onderhoudsgeschiedenis in orde is. Je vertelt dat je al het nodige gelezen hebt dus ik zal je de aankooptips besparen verder. Succes morgen en staar je niet blind op de km-stand natuurlijk.
Dat klinkt goed die van morgen.
Maar deurpanelen rimpels hebben (of krijgen) ze allemaal (en is op te lossen) en middenarm komt ook niet zelden voor dus daar zou ik hem niet voor laten staan als de onderhoudsgeschiedenis in orde is. Je vertelt dat je al het nodige gelezen hebt dus ik zal je de aankooptips besparen verder. Succes morgen en staar je niet blind op de km-stand natuurlijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2021 00:30 #1466540
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aankoopkeuring
Hallo Jan
Je kunt altijd vragen of je een aankoopkeuring mag laten doen. Dat kan bij de ANWB of een garage die je vertrouwd (nooit bij de verkoper of een garage die hij/zij adviseert). Wil de verkoper dat niet, dan zegt dat genoeg.
Kost een paar centen, maar niet meer dan een onverwachte reparatie.
groetjes
Mathy
Je kunt altijd vragen of je een aankoopkeuring mag laten doen. Dat kan bij de ANWB of een garage die je vertrouwd (nooit bij de verkoper of een garage die hij/zij adviseert). Wil de verkoper dat niet, dan zegt dat genoeg.
Kost een paar centen, maar niet meer dan een onverwachte reparatie.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2021 16:57 #1466560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga morgen nog 1 bekijken
Ik ga morgen nog 1 bekijken en wil dan de knoop doorhakken.
Ben gisteren wezen kijken en rijden in een 960 uit 96, reed geweldig maar de prijs was behoorlijk.
Maar de auto is dan ook in hele mooie en goede staat.
Maar de kleur rood was me toch net te rood.
Maar wel een speciale, was van een corresondent van de NOS geweest in Amerika en die heeft hem meegenomen naar Nederland.
De verkoper ook een realistische man met kennis van zaken, heeft gewerkt bij de importeur van Volvo Nederland dus wist van de hoed en de rand.
Morgen ga ik in Assen een bekijken , een uit 95 met 109000km op de klok en in sublieme staat.
Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Anders laat ik de Groene keuren en als dat goed is ga ik daarvoor.
Staat bij RH automotive in Mijdrecht, misschien bekend bij jullie?
Groetjes Jan.
Ben gisteren wezen kijken en rijden in een 960 uit 96, reed geweldig maar de prijs was behoorlijk.
Maar de auto is dan ook in hele mooie en goede staat.
Maar de kleur rood was me toch net te rood.
Maar wel een speciale, was van een corresondent van de NOS geweest in Amerika en die heeft hem meegenomen naar Nederland.
De verkoper ook een realistische man met kennis van zaken, heeft gewerkt bij de importeur van Volvo Nederland dus wist van de hoed en de rand.
Morgen ga ik in Assen een bekijken , een uit 95 met 109000km op de klok en in sublieme staat.
Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Anders laat ik de Groene keuren en als dat goed is ga ik daarvoor.
Staat bij RH automotive in Mijdrecht, misschien bekend bij jullie?
Groetjes Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2021 17:37 #1466562
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee. Waar staat die rode?
Nee. Waar staat die rode?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2021 19:31 #1466580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die rode staat in Alphen aan de
Die rode staat in Alphen aan de Rijn.
Hierbij <a href=https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-960-3-0-benzine-rood-e595da29-14e2-4f9f-babc-3056cbf2514e?cldtidx=5&cldtsrc=listPage&searchId=-1695257803 target="_blank">de link, is een super mooie en goed onderhouden auto, maar mij te rood.
Ook heb ik nog een bekeken in Assen, een antraciet kleurige 165 km op de klok, 1995, reed geweldig alleen wat resonantie bij het optrekken en tussen de 60 en 80 km/h
Was van binnen de bekleding opnieuw gespoten en verstevigd, hemel was vernieuwd, bumpers gespoten, nieuwe aandrijfas, en radiateur, nieuwe Michelin banden, nieuwe distributie riem en waterpomp.
Hele mooie auto, dakraam er in maar hij gaat de bak eerst laten fluschen om de resonantie er uit te halen.
Maar heb net toch besloten om die niet te kopen.
Staat bij Autohuis24 in Assen, zie website.
Hierbij <a href=https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-960-3-0-benzine-rood-e595da29-14e2-4f9f-babc-3056cbf2514e?cldtidx=5&cldtsrc=listPage&searchId=-1695257803 target="_blank">de link, is een super mooie en goed onderhouden auto, maar mij te rood.
Ook heb ik nog een bekeken in Assen, een antraciet kleurige 165 km op de klok, 1995, reed geweldig alleen wat resonantie bij het optrekken en tussen de 60 en 80 km/h
Was van binnen de bekleding opnieuw gespoten en verstevigd, hemel was vernieuwd, bumpers gespoten, nieuwe aandrijfas, en radiateur, nieuwe Michelin banden, nieuwe distributie riem en waterpomp.
Hele mooie auto, dakraam er in maar hij gaat de bak eerst laten fluschen om de resonantie er uit te halen.
Maar heb net toch besloten om die niet te kopen.
Staat bij Autohuis24 in Assen, zie website.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2021 23:08 #1466585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te gekke 960! Jammer (voor
te gekke 960! Jammer (voor jou) van de kleur. Leuk verhaal erachter. Dank voor het delen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2021 01:59 #1466687
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ....
"deurpanelen voorportieren beginnen te rimpelen en te verkleuren bovenop.
middenarmsteun stuk.
Ramen piepen als een gek bij het open en dichtgaan, alsof er een steen tegen het glas schaaft"
dat zijn toch oplosbare zaken ? Zeker voor een old-school sleutelaar lijkt me.
Als die verder goed is en niet te duur, waarom dan meer geld uitgeven ?
Alwer in Frys.. betekent dus niet alweer in het Fries
Hoe zeg je dan "Alweer een Fries in het Fries ? "
middenarmsteun stuk.
Ramen piepen als een gek bij het open en dichtgaan, alsof er een steen tegen het glas schaaft"
dat zijn toch oplosbare zaken ? Zeker voor een old-school sleutelaar lijkt me.
Als die verder goed is en niet te duur, waarom dan meer geld uitgeven ?
Alwer in Frys.. betekent dus niet alweer in het Fries

Hoe zeg je dan "Alweer een Fries in het Fries ? "
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2021 12:39 #1466692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets dergelijks had ik ook al
iets dergelijks had ik ook al gezegd en als ik met niet vergis heeft Jan deze inmiddels gekocht.
Moderators: Jerry Stam