Aangenaam kennis te maken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2021 12:00 #1110381
door V700 register
Aangenaam kennis te maken! is gemaakt door V700 register
Hallo,
Na een aantal keer koekeloeren op dit forum leek het me geschikt om me ook aan te melden. Mijn naam is Lukas, 26 jaar en woon
sinds een jaar in Uffelte. Ongeveer twee weken geleden zijn mijn vrouw en ik trotste eigenaar geworden van een Volvo 940. Deze hebben we aangekocht
om te gaan gebruiken voor woon werk verkeer, hobby en als kers op de taart word dit ons vervoer voor onze huwelijksreis naar Schotland (indien alles weer open is ivm covid).
vanaf mijn 18de heb ik verschillende oldtimers gehad en ook klein onderhoud aan gedaan. Mijn eerste auto was een 2cv, daarna een CItroën DSuper5 en tot slot een Saab 96 V4. Die zijn helaas al weer een tijdje de deur uit en het idee van een oudere auto willen rijden bleef toch een beetje hangen. Vandaar dat ik voor dit slagschip viel. Toch alweer een goeie 22 jaar oud en super solide!
De reden waarom ik dit bericht schrijf is omdat ik eigenlijk opzoek ben naar een klusmaatje. Helaas ben ik best wel een leek maar wel ontzettend gemotiveerd om te leren en zelf klussen aan te pakken.
Mocht iemand het gezellig vinden om een keer kennis te maken en een beetje over auto's te praten dan ben ik daar zeker voor in. Zoals hierboven beschreven woon ik in Uffelte dus iemand die redelijk in de buurt woont zou leuk zijn.
Bijgevoegd zijn de foto's van de nieuwe aanwinst.
Groet Lukas
Alvast excuses voor de foto, krijg de eerste niet gedraaid en het ziet er wat somber uit met het grijze weer
Na een aantal keer koekeloeren op dit forum leek het me geschikt om me ook aan te melden. Mijn naam is Lukas, 26 jaar en woon
sinds een jaar in Uffelte. Ongeveer twee weken geleden zijn mijn vrouw en ik trotste eigenaar geworden van een Volvo 940. Deze hebben we aangekocht
om te gaan gebruiken voor woon werk verkeer, hobby en als kers op de taart word dit ons vervoer voor onze huwelijksreis naar Schotland (indien alles weer open is ivm covid).
vanaf mijn 18de heb ik verschillende oldtimers gehad en ook klein onderhoud aan gedaan. Mijn eerste auto was een 2cv, daarna een CItroën DSuper5 en tot slot een Saab 96 V4. Die zijn helaas al weer een tijdje de deur uit en het idee van een oudere auto willen rijden bleef toch een beetje hangen. Vandaar dat ik voor dit slagschip viel. Toch alweer een goeie 22 jaar oud en super solide!
De reden waarom ik dit bericht schrijf is omdat ik eigenlijk opzoek ben naar een klusmaatje. Helaas ben ik best wel een leek maar wel ontzettend gemotiveerd om te leren en zelf klussen aan te pakken.
Mocht iemand het gezellig vinden om een keer kennis te maken en een beetje over auto's te praten dan ben ik daar zeker voor in. Zoals hierboven beschreven woon ik in Uffelte dus iemand die redelijk in de buurt woont zou leuk zijn.
Bijgevoegd zijn de foto's van de nieuwe aanwinst.
Groet Lukas
Alvast excuses voor de foto, krijg de eerste niet gedraaid en het ziet er wat somber uit met het grijze weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2021 13:33 #1464797
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Welkom!
Gave bak Lukas!
Altijd goed zo'n fijne 940.
Ik woon zelf in Staphorst en klus in Meppel in een grote loods met wat vrienden.
Ik zou zeggen, kijk eens op m'n Facebook pagina, dan krijg je een beetje een beeld van wat ik doe.
Ik help je graag!
www.facebook.com/volvojustin
Altijd goed zo'n fijne 940.
Ik woon zelf in Staphorst en klus in Meppel in een grote loods met wat vrienden.
Ik zou zeggen, kijk eens op m'n Facebook pagina, dan krijg je een beetje een beeld van wat ik doe.
Ik help je graag!
www.facebook.com/volvojustin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2021 13:55 #1464798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gegroet.
Leuk dat je je hebt aangesloten bij het forum. Je hebt het over een klusmaatje. Wat zijn je klusplannen, heeft de auto achterstallig onderhoud wat je wil aanpakken? Of andere zaken? Puur uit nieuwsgierigheid...
Mvg, Adriaan.
Mvg, Adriaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2021 14:23 #1464799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie kar
Leuk, welkom. Veel sleutel plezier!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2021 19:20 #1464804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Adriaan, ik zoek
Dag Adriaan, ik zoek inderdaad iemand die me een handje kan helpen en over me schouder meekijkt of ik niet het verkeerde doe. De auto is een import uit Italie en is nog niet gek lang in Nederland. Hij is bij een garage terecht gekomen na inruil omdat hij hevig olie lekte. daar is hij opgekocht door diegene waar ik hem weer van heb. hij heeft daar behoorlijk wat aan versleuteld en een hoop vervangen. uiteraard blijven er dingen die nog moeten gebeuren. wat ik aan wil pakken:
Gasklephuis reinigen, hele ontsteking schoonmaken/vernieuwen, hij kraakt ook wat rechts voor en ik vermoed daar een versleten kogel oid. Remmerij allemaal gangbaar maken. eigen gewoon een flinke beurt want er is niet bekend wanneer dat voor het laatst is gedaan. IK hoop dat ik duidelijk genoeg ben want het is voor mij ook nog ontdekken wat op de to do list kan!
Gasklephuis reinigen, hele ontsteking schoonmaken/vernieuwen, hij kraakt ook wat rechts voor en ik vermoed daar een versleten kogel oid. Remmerij allemaal gangbaar maken. eigen gewoon een flinke beurt want er is niet bekend wanneer dat voor het laatst is gedaan. IK hoop dat ik duidelijk genoeg ben want het is voor mij ook nog ontdekken wat op de to do list kan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2021 07:47 #1464808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewwl Justin, ik heb je
Dankjewwl Justin, ik heb je een pb gestuurd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2021 10:59 #1464810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inport.
Wat voor blok ligt er dan in? Ik meen dat er in Italië voornamelijk 2.0 liter redblocks waren. Bij mij ben je ook welkom om te sleutelen, ik heb een brug. Maar het is wel een behoorlijk eindje rijden vanaf jou uit. Ik woon in Wolfheze (omgeving van Arnhem). Ontsteking en gasklephuis kan je zelf wel aan de hand van de haynes manual.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2021 21:32 #1464818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja klopt de 2.0 b200ft. wel
ja klopt de 2.0 b200ft. wel met turbo! (of dat hebben ze allemaal?) Maar bedankt voor het aanbod, ondanks de afstand lijkt het me een leuk plan! Ik stuur je dan een PB tegen die tijd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2021 10:36 #1464829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2liter
Op hoeveel bar staat de WGA van deze afgesteld? Dit blok heeft af fabriek 155pk ik ben benieuwd of ze hier dus meer vermogen uithalen met de LPT turbo setup. Of dat de druk hoger ligt net als bij de B230FT blokken. Dit is geen 16 klepper toch, die waren er niet voor de 940 met turbo's af fabriek?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2021 23:06 #1464885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oef dat durf ik niet te
Oef dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd! Ik zou dat een kunnen laten checken natuurlijk!
Moderators: Jerry Stam