Terug naar Volvo, maar welk type?
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 16:48 #1463959
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 135 pk
de 135 pk LPT is extreem betrouwbaar en snel zat vind ik. Bovendien is (optrek) snelheid maar relatief. Ook een tijd gereden in een T8 (de oude) en in het begin denk je wouw! bij het optrekken, maar bij Lille denk je al, is dit het? Datzelfde geldt voor ludacrous mode in de elektrische auto's, alhoewel mijn maag er als bijrijder niet aan went, en het hele idee van energiezuinig heeft niks met ludacrous te maken.
Ik ben heel tevreden met de jaarlijkse kosten van de 940, maar per km is hij natuurlijk voor mij duur, omdat ik er maar 3000 per jaar rijdt.
Ik heb ooit ook naar een V90 gekeken, maar haakte toen af omdat de reparaties duurder en ingewikkelder zijn. En ik heb wel flink geïnvesteerd in mijn 940 om achterstallig onderhoud weg te werken. Meer dan de aanschafwaarde, maar met/zonder afschrijving is het allemaal goed te doen vind ik.
Ik ben heel tevreden met de jaarlijkse kosten van de 940, maar per km is hij natuurlijk voor mij duur, omdat ik er maar 3000 per jaar rijdt.
Ik heb ooit ook naar een V90 gekeken, maar haakte toen af omdat de reparaties duurder en ingewikkelder zijn. En ik heb wel flink geïnvesteerd in mijn 940 om achterstallig onderhoud weg te werken. Meer dan de aanschafwaarde, maar met/zonder afschrijving is het allemaal goed te doen vind ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 20:05 #1463963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuifdak of niet
Als de 940 een schuifdak heeft zit de hemel ook lager toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 21:11 #1463967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 - zónder schuifdak
Ik heb destijds in een 960 met schuifdak gezeten en dat ging net. Iets te enthousiast naar links kijken en ik raakte de daklijn. Net niet dus, eigenlijk. Dat zal in een 940 niet anders zijn, vermoed ik.
@Reinier: mag ik je vragen naar je jaarlijkse onderhoudskosten (dus zonder de investering ivm achterstallig onderhoud)? Ik realiseer me dat het niet alles zegt, maar toch fijn om een beetje beeld te hebben. Vooral de 15K-interval baart wat zorgen (ik rijd zeker 30K per jaar), al is die misschien niet in beton gegoten...
@Reinier: mag ik je vragen naar je jaarlijkse onderhoudskosten (dus zonder de investering ivm achterstallig onderhoud)? Ik realiseer me dat het niet alles zegt, maar toch fijn om een beetje beeld te hebben. Vooral de 15K-interval baart wat zorgen (ik rijd zeker 30K per jaar), al is die misschien niet in beton gegoten...
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 21:42 #1463968
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic onderhoudskosten
100 Euro olie, bougies, filters Koelvloeistof?
Banden? als iedere andere auto?
nieuwe onderdeeltjes 200/300 Euro?
Banden? als iedere andere auto?
nieuwe onderdeeltjes 200/300 Euro?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 22:26 #1463969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt vrij normaal
Dat klinkt niet als bovengemiddeld. Heel specifiek is het natuurlijk niet, maar ‘t geeft toch een beeld.
Ben echt benieuwd hoe het rijdt in vergelijking met de S70. En wat ik bij zou moeten betalen, speelt natuurlijk ook een rol.
Dank voor het meedenken, Reinier!
Ben echt benieuwd hoe het rijdt in vergelijking met de S70. En wat ik bij zou moeten betalen, speelt natuurlijk ook een rol.
Dank voor het meedenken, Reinier!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 21:46 #1463985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verschil
Ik heb zowel een 940 aut uit 1998 als ook een V70 2.4 aut classic uit 1999, dus ik kan mooi vergelijken. Met de 940 al vele tonnen gereden en met de V70 zo'n 10.000. De 940 is wat zitten betreft onovertroffen en het onderhoud is zeer betaalbaar door de eenvoudige techniek. Ik denk dat er weinig auto's in die (leeftijds)klasse beter scoren. Met de V70 zijn er toch wat meer issues in het onderhoud maar volgens mij nog steeds betrouwbaar en goed te doen. Grote verschil is wat mij betreft geluid en dan met name het windgeruis op snelheid. De V70 classic echt is veel stiller, dat verschil merk je echt. Op de langere afstanden is dat wel rustgevend en comfortabel. Verbruik maakt elkaar niet veel, op de langere afstanden is de V70 net iets zuiniger maar ik heb dan ook de laatste versie van de classic met de 5 traps automaat. Ik rij veel en ook lange afstanden op en neer naar noord Zweden. Ik pak dan bijna altijd de 940 omdat deze op LPG loopt maar ik ben bang dat ik anders de v70 zou pakken. Deze komt ook krachtiger over ondanks dat ik de 140 pk heb.
De V of S70 heeft een enorm nadeel, ze hebben deze facelift 850 compleet verknald met de facelift. De 850 was een prachtige auto met een geweldig mooi ontworpen dashboard. Dit is volledig misgegaan bij de transformatie naar de V70, het front heeft veel minder uitstraling en het interieur had van ieder merk kunnen zijn, heel erg jammer. Ook de kwaliteit van het interieur komt niet in de buurt van de 940, bekleding slijt sneller, plakkerige knopjes en stuur enz. Dus wat rijden van mijn v70 betreft, heerlijk maar ik kan niet genieten van het dashboard ontwerp zoals in mijn 940. Dat hebben ze met de V70n vanaf 2000 dan wel weer goed gemaakt...
De V of S70 heeft een enorm nadeel, ze hebben deze facelift 850 compleet verknald met de facelift. De 850 was een prachtige auto met een geweldig mooi ontworpen dashboard. Dit is volledig misgegaan bij de transformatie naar de V70, het front heeft veel minder uitstraling en het interieur had van ieder merk kunnen zijn, heel erg jammer. Ook de kwaliteit van het interieur komt niet in de buurt van de 940, bekleding slijt sneller, plakkerige knopjes en stuur enz. Dus wat rijden van mijn v70 betreft, heerlijk maar ik kan niet genieten van het dashboard ontwerp zoals in mijn 940. Dat hebben ze met de V70n vanaf 2000 dan wel weer goed gemaakt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2020 20:26 #1463997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb zelfs even een 2008
Ik heb zelfs even een 2008 V70 gehad, een summum met alles erop en eraan. Na twee jaartjes had ik spijt, heb ik hem verkocht en ben weer verder gegaan met de 940.
De laatste echte Volvo wat mij betreft.
Het glijdt soepeler, veel meer ruimte.
Het enige wat ik mis is het geweldige soundsystem uit de v70.
De laatste echte Volvo wat mij betreft.
Het glijdt soepeler, veel meer ruimte.
Het enige wat ik mis is het geweldige soundsystem uit de v70.
Moderators: Jerry Stam