Volvo 760 GLE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 21:51 #1109956
door V700 register
Volvo 760 GLE is gemaakt door V700 register
Afgelopen zaterdag 18 juli deze Volvo 760 gered van het uit elkaar trekken. Deze stond te koop via marktplaats en op het moment dat ik belde ging er net iemand heen om te kijken.
Helaas had de kijker de auto gekocht, ik heb aan de verkoper gevraagd of ik zijn nummer mocht. Na overleg met de koper kreeg ik van de verkoper zijn nummer.
Sander uit Nietap had de auto gekocht, Sander verkoopt veel onderdelen van de 740/940 zowel de sedan als de estate. Hij had de auto gekocht om deze in eerste instantie in onderdelen te verkopen. Hij wist dat er nog iemand geïnteresseerd was in de auto en toen ik belde kon het onderhandelen beginnen. Ik heb iets meer betaald dan de oorspronkelijke prijs maar we hebben het netjes afgerond. Fijn zaken gedaan en tegelijk nog een keurige set velgen kunnen kopen voor m'n 960.
Hopelijk kunnen de bijeenkomsten binnenkort weer een beetje beginnen want de auto's en ikzelf worden ongeduldig om zich te showen.
Fijne avond allemaal,
Will
Helaas had de kijker de auto gekocht, ik heb aan de verkoper gevraagd of ik zijn nummer mocht. Na overleg met de koper kreeg ik van de verkoper zijn nummer.
Sander uit Nietap had de auto gekocht, Sander verkoopt veel onderdelen van de 740/940 zowel de sedan als de estate. Hij had de auto gekocht om deze in eerste instantie in onderdelen te verkopen. Hij wist dat er nog iemand geïnteresseerd was in de auto en toen ik belde kon het onderhandelen beginnen. Ik heb iets meer betaald dan de oorspronkelijke prijs maar we hebben het netjes afgerond. Fijn zaken gedaan en tegelijk nog een keurige set velgen kunnen kopen voor m'n 960.
Hopelijk kunnen de bijeenkomsten binnenkort weer een beetje beginnen want de auto's en ikzelf worden ongeduldig om zich te showen.
Fijne avond allemaal,
Will
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 21:56 #1461983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's Volvo 760
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 22:46 #1461985
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Hey!
Da's een bekende, die heb je bij ene S. Dijk van de aanhanger geplukt gok ik?
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 22:48 #1461986
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Oeps
Iets te snel gereageerd zonder je verhaal helemaal gelezen te hebben...
Gave bak, meer plaatjes zijn welkom!
Gave bak, meer plaatjes zijn welkom!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 23:41 #1461989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom.
Ziet er nog erg goed uit op de foto’s! Wat was de reden dat hij toch bijna als parts car gebruikt ging worden? Veel kilometers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2020 23:46 #1461990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gered
De auto heeft 472.000 km gereden nap. Maar was de laatste 22 jaar bij één eigenaar.
Daarom was ik erop gebrand om deze te kopen, het Volvo instructieboekje is net een schatkaart
Met allemaal tips en bijzonderheden die de oude eigenaar heeft opgeschreven.
Eerlijkheidshalve was Sander volgens mij ook al niet meer van plan om hem uit elkaar te trekken.
Er volgen snel meer plaatjes.
Auto rijdt trouwens super, alles werkt behalve de kachel.....dus eerst de zekeringen maar even bekijken en dan verder zoeken.
Daarom was ik erop gebrand om deze te kopen, het Volvo instructieboekje is net een schatkaart

Met allemaal tips en bijzonderheden die de oude eigenaar heeft opgeschreven.
Eerlijkheidshalve was Sander volgens mij ook al niet meer van plan om hem uit elkaar te trekken.
Er volgen snel meer plaatjes.
Auto rijdt trouwens super, alles werkt behalve de kachel.....dus eerst de zekeringen maar even bekijken en dan verder zoeken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2020 10:05 #1461995
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goede actie, en gefeliciteerd
Goede actie, en gefeliciteerd met de aankoop!
@AAD940: de V6 is maar in kleine kring geliefd, en dat heeft zijn weerslag op de prijzen. Daardoor, en door de luxe die er altijd in zit, worden ze relatief snel gesloopt. Dat brengt vaak meer op dan in z'n geheel verkopen...
@AAD940: de V6 is maar in kleine kring geliefd, en dat heeft zijn weerslag op de prijzen. Daardoor, en door de luxe die er altijd in zit, worden ze relatief snel gesloopt. Dat brengt vaak meer op dan in z'n geheel verkopen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2020 18:36 #1462011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk.
Is dit de V6 die destijds in samenwerking met Renault is gemaakt?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2020 20:15 #1462015
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Yep: de PRV.
Yep: de PRV.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2020 11:40 #1462026
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En in dit exemplaar de
En in dit exemplaar de laatste uitvoering die Volvo heeft gebruikt, met de even-fire krukas met aangepaste krukastappen, verbeterde oliekanalen in beter ademende koppen, etc.
Zowel PSA als Renault zijn later nog verder gegaan met doorontwikkeling en hebben ook een drieliter en zelfs een drieliter 24V gehad (en in de Safrane een 24V met twee turbo's).
Zowel PSA als Renault zijn later nog verder gegaan met doorontwikkeling en hebben ook een drieliter en zelfs een drieliter 24V gehad (en in de Safrane een 24V met twee turbo's).
Moderators: Jerry Stam