trotse bezitter van een 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2019 20:27 #1109263 door V700 register
trotse bezitter van een 940 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal.
Mijn naam is Gerard en sinds een week ben ik de trotse bezitter van een 940 station 2.3 ic van 1996.
De auto heb ik via marktplaats gekocht in Roermond. Zelf woon ik in het dorpje Baarlo, niet zover daarvandaan. De 940 heeft 195000 km gelopen en ik ben de 4e eigenaar. Vanaf de aankoop is alle historie aanwezig alhoewel ik moet zeggen dat het wel altijd spannend is om de beslissing te nemen om hem wel of niet te kopen. De auto zit nog goed in de lak en ook de leren bekleding is perfect. Ik meld mij aan omdat ik zoveel mogelijk zelf aan de auto wil doen qua onderhoud. Als ik door de vragen/ antwoorden kijk wat er allemaal beschreven eis sta ik er versteld van hoeveel volvonaten hiermee bezig zijn en hoeveel kennis er wordt verdeeld. Hartstikke sjiek. Als eeste moet ik mijn elektrische antenne gaan verwisselen. Die was stuk. Tevens werkt het motortje waarmee je de bestuurdersstoel naar voren en achteren zet niet meer goed. De stoel trekt dan scheef. Dit stond ook al vermeld in de advertentie op marktplaats. Ook moet ik wat aan het lawaai doen als ik de elektrisch bedienbare ramen open maak. Maar ook daar staat al veel informatie over op de forums.
Mocht ik tegen problemen aanlopen weet ik jullie wel te vinden (haha). Zelf ben ik niet zo technisch maar ik weet zeker dat hier meer dan voldoende kennis voorhanden is.
Groetjes
Gerard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2019 20:39 #1457635 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom Gerard,
Welkom Gerard,

Mooi dat je zo’n goed als nieuwe 940 hebt gevonden. Onder de twee ton beschouwen we hier als nieuw.
Voor jouw technische vraagjes zijn de oplossingen binnen de club aanwezig. Kom eens naar een sleuteldag in Cuijk. Da’s niet zo ver van je vandaan, en zeker niet met een 940. En het is ook erg gezellig!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2019 13:19 #1457643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom !
en gefeliciteerd ! Binnen de kortste keren lach je iedere automonteur uit !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2019 21:47 #1457654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima.
Prima.
Dankjewel.
Zo'n sleuteldag lijkt mij hartstikke interessant! Daar ga ik zeker gebruik van maken

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2019 12:27 #1457684 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom Gerard!
Welkom Gerard!
Wat is er stuk aan je electrische antenne? Als dat alleen de antennemast is: die is afzonderlijk te vervangen en nieuw te koop voor rond de 20 euro. Meestal is er met de motor zelf niets aan de hand en heb je zo betaalbaar weer een werkende antenne.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2019 10:24 #1457783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Willem voor jouw
Bedankt Willem voor jouw reactie.
De motor van de antenne werkt prima. Als ik het goed heb moet ik de antenne eerst demonteren voordat ik de spriet kan verwisselen.
Om de antenne re demonteren moet ik 2 bevestigingsschroeven los maken, waarbij ik volgens mij de bumper moet demonteren, anders kan ik deze niet losdraaien. Klopt dat wel? Ik heb zelf hierover mijn twijfels. Doe ik
iets verkeerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2019 10:24 #1457784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Willem voor jouw
Bedankt Willem voor jouw reactie.
De motor van de antenne werkt prima. Als ik het goed heb moet ik de antenne eerst demonteren voordat ik de spriet kan verwisselen.
Om de antenne re demonteren moet ik 2 bevestigingsschroeven los maken, waarbij ik volgens mij de bumper moet demonteren, anders kan ik deze niet losdraaien. Klopt dat wel? Ik heb zelf hierover mijn twijfels. Doe ik
iets verkeerd?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-11-2019 12:01 #1457785 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Klopt
Ik heb nog ergens de handleiding liggen mbt monteren en demonteren.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-11-2019 12:37 #1457786 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb ooit een handleiding
Ik heb ooit een handleiding gemaakt voor de elektrische antenne.
Deze stond hier:
volvo700vereniging.nl/comment/318005#comment-318005

Geen idee waar de link naar het bestand heen gegaan is.......

Maar hier is de rechtstreekse link naar het bestand:

volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...rische%20Antenne.pdf

Kon hem zo snel ook niet terug vinden in de technische documentatie....

Modedit JS: S-je toegevoegd van httpS

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2019 16:06 #1457965 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Via die handleiding maak je
Via die handleiding maak je je antenne inderdaad weer als nieuw. Echter: als je een beetje geluk hebt is het mogelijk de spriet te vervangen zonder de hele motor te demonteren.
Je moet dan het kapje van de spriet demonteren (steeksleuteltje op de chrome moer) en vervolgens het losse lock-manteltje omhoog schuiven langs de antennemast. Als dat gelukt is, laat je de radio de antenne uitschuiven zover dat lukt. Het laatste stuk trek je met de hand je oude mast en pees eruit.
Vet de nieuwe pees licht in, steek hem in dezelfde richting zover mogelijk naar beneden als de oude pees zat, en laat een hulpje de radio uitzetten. De truc is, dat het wiel hopelijk de pees oppakt, en dan wordt je antenne vanzelf naar beneden getrokken. Daarna afmonteren met lockstukje en kapje, en klaar ben je.
Mij is dit bij twee of drie antennes gelukt: de andere vier of vijf die ik heb gedaan moesten op de uitgebreide manier...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC