Niet nieuw, wel andere auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2018 16:06 #1108130
door V700 register
Niet nieuw, wel andere auto is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje geleden aangemeld, maar heb met nooit echt voorgesteld.
Heb een paar jaar in een 745 (B230K) rondgereden, maar die begon de laatste tijd wat slecht te lopen, vermoedelijke oorzaak o.a. de carburateur en de inmiddels vergane kabelboom in de motorruimte. Verder had de auto nog wel meer gebreken waar nog wat aan gedaan moest worden (benzinemeter, km-teller, achteruitrijlicht etc.) Omdat ik sinds kort vader ben en nog een paar motoren heb die wat aandacht vragen vond ik het tijd om hem te verkopen en op zoek te gaan naar een 940 of 850 die in de basis wat netter was, uiteindelijk vooral gekeken naar 940's.
Ben er bij een paar wezen kijken, uiteindelijk afgelopen weekend een redelijk nette gevonden waar ik een goed gevoel bij had; een blauwe 945, B230FK, automaat uit '96 met iets meer dan 2,3 ton op de teller.
To do:
- Trekhaak en oliekoeler monteren (iemand nog wat liggen?
)
- Versnellingsbak voorzien van nieuwe olie
Verder nog (maar minder prioriteit):
- Nieuw interieur, deurpanelen zijn gerimpeld en stoelen beetje stoffig (letterlijk en figuurlijk
)
- Andere velgen
- Turbo nog iets opschroeven + ECU / EZK chip
Gr,
Mark
Ik ben al een tijdje geleden aangemeld, maar heb met nooit echt voorgesteld.
Heb een paar jaar in een 745 (B230K) rondgereden, maar die begon de laatste tijd wat slecht te lopen, vermoedelijke oorzaak o.a. de carburateur en de inmiddels vergane kabelboom in de motorruimte. Verder had de auto nog wel meer gebreken waar nog wat aan gedaan moest worden (benzinemeter, km-teller, achteruitrijlicht etc.) Omdat ik sinds kort vader ben en nog een paar motoren heb die wat aandacht vragen vond ik het tijd om hem te verkopen en op zoek te gaan naar een 940 of 850 die in de basis wat netter was, uiteindelijk vooral gekeken naar 940's.
Ben er bij een paar wezen kijken, uiteindelijk afgelopen weekend een redelijk nette gevonden waar ik een goed gevoel bij had; een blauwe 945, B230FK, automaat uit '96 met iets meer dan 2,3 ton op de teller.
To do:
- Trekhaak en oliekoeler monteren (iemand nog wat liggen?

- Versnellingsbak voorzien van nieuwe olie
Verder nog (maar minder prioriteit):
- Nieuw interieur, deurpanelen zijn gerimpeld en stoelen beetje stoffig (letterlijk en figuurlijk

- Andere velgen
- Turbo nog iets opschroeven + ECU / EZK chip
Gr,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2018 09:51 #1448412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Met je nieuwe auto, ziet er goed uit met lekker weinig km ! Mijne is van 95, ook automaat. Automaat deed het prima maar heb nu in totaal 3x olie afgetapt en bijgevuld, ongeveer 2.3 ltr. Werkt prima, zelfs mijn zeer kritische schoonzoon die een dsg bak gewend is is onder de indruk. Tevens heb ik een mbc, zit nu is Oostenrijk en day extra vermogen is heerlijk ! Veel plezier van deze auto !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2018 21:43 #1448646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Ronald, tot nu toe
Bedankt Ronald, tot nu toe bevalt hij prima!
Zojuist een beginnersfout gemaakt, heb vanavond net half-leder interieurtje overgenomen, kom ik er net achter dat er verschillen zijn tussen de achterbanken van vóór en na '93. Drie keer raden welke ik heb gekocht..
Gelukkig niet helemaal voor niks geweest, heb ook nette deurpanelen gescoord
Zojuist een beginnersfout gemaakt, heb vanavond net half-leder interieurtje overgenomen, kom ik er net achter dat er verschillen zijn tussen de achterbanken van vóór en na '93. Drie keer raden welke ik heb gekocht..

Gelukkig niet helemaal voor niks geweest, heb ook nette deurpanelen gescoord

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2018 16:12 #1448660
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dus je hebt nu een halfleer
Dus je hebt nu een halfleer achterbank van het lage type over?
Welke kleur? Met een beetje geluk kunnen we 1:1 ruilen met de hoge die ik heb liggen (donkergrijs, niet zwart, met de bekende blokjes-stof).
Welke kleur? Met een beetje geluk kunnen we 1:1 ruilen met de hoge die ik heb liggen (donkergrijs, niet zwart, met de bekende blokjes-stof).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2018 17:00 #1448663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas..
Het is een blauw halfleer-interieur, op zich een mooie kleur, maar wat minder gangbaar dan grijs/zwart. Dus denk dat ik het hele interieur weer in de verkoop zet, verwacht niet dat ik nog een achterbank tegenkom in dezelfde kleur...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2018 11:37 #1448680
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Blauw halfleer is inderdaad
Blauw halfleer is inderdaad vrij zeldzaam, en ik weet eerlijk gezegd niet of het ooit met hoge achterbank leverbaar is geweest.
Ik heb in Woerden een compleet post-1993 halfleer interieur liggen: zoals gezegd donkergrijs. Bestuurdersstoel zou je de rugleuning opnieuw moeten laten vullen. Als je interesse hebt, hoor ik dat graag via pb.
Ik heb in Woerden een compleet post-1993 halfleer interieur liggen: zoals gezegd donkergrijs. Bestuurdersstoel zou je de rugleuning opnieuw moeten laten vullen. Als je interesse hebt, hoor ik dat graag via pb.
Moderators: Jerry Stam