Volvo for life....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 08:11 #1108010
door V700 register
Volvo for life.... is gemaakt door V700 register
Hallo mede-Volvisten,
Sinds een week ben ik eigenaar van een 97-er 945 met aardig wat erop en er aan (leer, airco, elektrische ramen, (nog niet werkende) cruise control) en het voelt eigenlijk meteen weer "oud en vertrouwd".
6 jaar terug iets meer dan een jaar ook in een soortgelijke auto gereden, en ondertussen ook al meer dan 25 jaar eigenaar van een Amazon. In het verleden meer dan 10 jaar dagelijks in de Amazon gereden, mijn huidige is het volgende op te pakken restauratieproject. Op een of andere manier zit Volvo dus wel bij mij in het bloed.
Ik ben nu de 2e eigenaar van de 945, hij (of zij (daar ben ik toch nog niet helemaal achter)) heeft nog geen 300.000 op de teller, dus is eigenlijk wel zo fris als een hoentje.
Van het weekend het leer verzorgen, de radio inbouwen, slotbouten monteren en genieten van het uitzicht op het rode koekblik.
Ik wil ook zo spoedig mogelijk extra 12V-aansluitingen achterin bouwen; is het makkelijk een vrije groep op de zekeringkast hiervoor te gebruiken?
Een auto zou geen auto zijn als ook niet meteen toch nog wat te wensen overblijft.
Wishlist:
- MBC (op 0,6)
- hondenrek
- spoiler op de achterklep (iemand tips?)
- trekhaak (is deze eenvoudig zelf er onder te bouwen?)
- set winterbanden/velgen (op termijn)
- armsteun met bekerhouders
groeten,
Robert
Sinds een week ben ik eigenaar van een 97-er 945 met aardig wat erop en er aan (leer, airco, elektrische ramen, (nog niet werkende) cruise control) en het voelt eigenlijk meteen weer "oud en vertrouwd".
6 jaar terug iets meer dan een jaar ook in een soortgelijke auto gereden, en ondertussen ook al meer dan 25 jaar eigenaar van een Amazon. In het verleden meer dan 10 jaar dagelijks in de Amazon gereden, mijn huidige is het volgende op te pakken restauratieproject. Op een of andere manier zit Volvo dus wel bij mij in het bloed.
Ik ben nu de 2e eigenaar van de 945, hij (of zij (daar ben ik toch nog niet helemaal achter)) heeft nog geen 300.000 op de teller, dus is eigenlijk wel zo fris als een hoentje.
Van het weekend het leer verzorgen, de radio inbouwen, slotbouten monteren en genieten van het uitzicht op het rode koekblik.
Ik wil ook zo spoedig mogelijk extra 12V-aansluitingen achterin bouwen; is het makkelijk een vrije groep op de zekeringkast hiervoor te gebruiken?
Een auto zou geen auto zijn als ook niet meteen toch nog wat te wensen overblijft.
Wishlist:
- MBC (op 0,6)
- hondenrek
- spoiler op de achterklep (iemand tips?)
- trekhaak (is deze eenvoudig zelf er onder te bouwen?)
- set winterbanden/velgen (op termijn)
- armsteun met bekerhouders
groeten,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 12:36 #1447183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd !
Mooie aankoop ! Alles op je wensenlijstje is goed te doen. én daarvoor ben je hier op de juiste plaats. Informatie genoeg ! Mijn heeft 272.000 gelopen, had reeds een trekhaak. Heeft nu een MBC én heeft ook een extra set lichtmetaal met wintersloffen.
En heeft nu ook de luxe armsteun. Geen idee waar je woont maar ik heb hier nog een honderek welke nooit ingebouwd gaat worden... ik woon in omgeving Alkmaar.
En heeft nu ook de luxe armsteun. Geen idee waar je woont maar ik heb hier nog een honderek welke nooit ingebouwd gaat worden... ik woon in omgeving Alkmaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2018 20:55 #1447192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie bak! Leuk dat er nog
Mooie bak! Leuk dat er nog steeds heel wat mensen zijn die de 200, 700 en 900 reeksen appreciëren en op de weg houden.
Alles wat je noemt is volgens mij niet zo moeilijk te doen en hulp (zowel theoretisch als praktisch) kan je bij deze vereniging zeker wel krijgen.
Slotbouten ben ik niet zo'n fan van. Goed als je zelf onderhoud doet en zorgt dat ze niet droog erin gaan. Maar als je de garage/bandencentrale hun gang laat gaan met een luchtsleutel rammelen ze na een paar keer of de bout half kapot of de adapter half vervormd. En echt diefstal voorkomen doen die dingen toch niet. Als velgen gestolen worden is dat bijna sowieso door georganiseerde bendes en die hebben volgens mij gemakkelijker toegang tot de adapters dan de dealers zelf.
Alles wat je noemt is volgens mij niet zo moeilijk te doen en hulp (zowel theoretisch als praktisch) kan je bij deze vereniging zeker wel krijgen.
Slotbouten ben ik niet zo'n fan van. Goed als je zelf onderhoud doet en zorgt dat ze niet droog erin gaan. Maar als je de garage/bandencentrale hun gang laat gaan met een luchtsleutel rammelen ze na een paar keer of de bout half kapot of de adapter half vervormd. En echt diefstal voorkomen doen die dingen toch niet. Als velgen gestolen worden is dat bijna sowieso door georganiseerde bendes en die hebben volgens mij gemakkelijker toegang tot de adapters dan de dealers zelf.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 10:18 #1447203
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bovendien: hoe jatgevoelig
Bovendien: hoe jatgevoelig zijn Auriga's nou helemaal? Een gemiddeld setje heb je voor 200 euro, en alleen klassieke-Volvorijders willen dat ervoor betalen. Op alles na 1998 passen ze niet.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2018 12:07 #1447206
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooie auto. En met kleur 418
Mooie auto. En met kleur 418 is ie ook helemaal af!
Veel rijplezier.
Veel rijplezier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 16:42 #1447248
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ronaldw,
Hoi Ronaldw,
Het aanbod van het hondenrek klinkt interessant.
Alkmaar is niet direct naast de deur; ik woon in regio Utrecht (Wijk bij Duurstede).
Nu werk ik in Amsterdam; dus ik zou een keer ff een ommetje kunnen rijden. Wordt dan wel na de zomervakantie.
Ik bericht je tegen die tijd.
groeten,
Robert
Het aanbod van het hondenrek klinkt interessant.
Alkmaar is niet direct naast de deur; ik woon in regio Utrecht (Wijk bij Duurstede).
Nu werk ik in Amsterdam; dus ik zou een keer ff een ommetje kunnen rijden. Wordt dan wel na de zomervakantie.
Ik bericht je tegen die tijd.
groeten,
Robert
Moderators: Jerry Stam