Terug van weggeweest, met HPT estate!

• Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2018 21:06 #1107885 door Neen
Hoi hoi! Na een korte afwezigheid ben ik terug met een nieuwe wagen. Eerder was ik hier vaak te vinden met de 945 lpt van mijn ouders, die dezelfde wagen nog steeds met veel plezier rijden. Na via deze auto in de Volvo wereld geïntroduceerd te zijn, kon het natuurlijk niet anders dat ik er ook ooit een zou gaan rijden...

Mijn eigen nieuwe wagen is een originele 945 HPT turbo in 'dark olive pearl' met nu 303K op de teller. De eerste paar duizend kilometer en nodige klusjes zitten er op, en hij loopt echt super nu. Ik heb de wagen afgelopen december gekocht, en heb onderhand al aardig wat gedaan om hem op het niveau te krijgen dat men van een Volvo verwacht:

Technisch:
Nieuwe remblokken en achter schijven
Volledige beurt (bougies, filters, olie, etc.)
Brandstofpomp relais vervangen (leed aan het bekende euvel)
Nieuwe dynamo snaar
Verse vacuümleidingen waar nodig
Nieuwe wastegate actuator @0.65 bar (er was een niet verstelbare LPT actuator gemonteerd)
Luchtfilterhuis gereinigd
Raamgeleiders gesmeerd
Powerunit van de ECC blower doorgesoldeerd, deze weigerde de fan soms te starten
Blower motor gesmeerd
Pompje achterruit sproeier vervangen
Condensor behuizing van blad ontdaan

Cosmetisch:
Kunststoffen goed gevoed
Ongelofelijke hoeveelheid cockpitspray verwijderd, interieur aangepakt
Steenslag schade in de voorruit gevuld
Ongerimpelde extra geïsoleerde 960 type I deurpanelen gemonteerd, ventilatiekanalen en SIPS blokken netjes over gezet.
Interieur ventilatierooster gerepareerd
Rommelig geïnstalleerde handsfree set verwijderd

Ik zal hier nu weer regelmatig te vinden zijn, want er is nog meer dan genoeg te doen! De wagen begint er al heel aardig uit te zien, maar binnenkort ga ik hem eens voorzichtig poetsen. De velgen hebben helaas wat stoeprandschade, dus daar zal misschien wat anders voor moet komen.

Als er trouwens interesse is in de 960 t1 deurpaneel conversie, kan ik daar wel een soort reportage van maken (heb foto's etc). Het vervangen is even werk, maar het past past prima. Inclusief 940 ventilatie!

Wat grotere plaatjes!: <a href=" www.flickr.com/photos/140369646@N04/shares/3813GF "> www.flickr.com/photos/140369646@N04/shares/3813GF

Groet, Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2018 21:55 #1446046 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Welkom terug.
Welkom terug en gefeliciteerd met deze prachtige 940. Leuk om een wat verwaarloosde wagen weer up to date te maken. Ben de afgelopen 4 jaar nu aan de 2de 940 bezig. Zelfde verhaal: technisch achterstallig onderhoud en cosmetisch ook heel veel te doen. Met ruim 550000 km krijg ik mijn huidige natuurlijk niet meer in nieuwstaat maar er staat sinds december 2017 ( aanschaf) inmiddels ook een heel andere auto voor de deur. En de techniek is kerngezond. Heel veel plezier met je 940.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 19:20 #1446052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig, welkom !
Ziet er goed uit en je bent lekker op weg. Welkom bij de club van mensen die minimaal ook al veel tijd in hun tank hebben gestoken !

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 22:50 #1446054 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Welkom hier.
Welkom hier.
Erg leuk weer een liefhebber te zien.
Grtz

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2018 16:43 #1446115 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooie 940, gefeliciteerd en
Mooie 940, gefeliciteerd en welkom!
Als je wilt poetsen: kijk dan eens of je agenda aanstaande zaterdag al vol is. Poetsdag in Emmeloord...

• Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2018 20:58 #1446120 door Neen
Beantwoord door Neen in topic Dank allen! Een warm welkom.
Dank allen! Een warm welkom. De poetsdag red ik deze keer helaas niet. Ik denk dat ik maar weer lid word, en dan snel op een ander evenement langskom. Een sleuteldag lijkt me ook interessant!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2018 21:26 #1446412 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Strakke wagen
Ziet er goed uit op deze foto's en die op Flickr :)
Goed om te lezen dat je meteen allemaal zaken aanpakt die het genot van de 940 kunnen vergroten.
Die nieuwe wastegate actuator is de actuator van een HPT of heb je een afwijkend iets gemonteerd?

• Neen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2018 15:45 #1448693 door Neen
Beantwoord door Neen in topic Het is een Kinugawa actuator
Het is een Kinugawa actuator geworden. Eerst gezocht naar een originele, maar de verstelbare zijn helaas dun gezaaid.
Ik heb de versie van 0.8 bar besteld, en het actuator asje teruggesteld zodat de maximale druk op 0.65 komt.
Rijd erg soepel zonder pieken, en ziet er ook nog eens enigszins origineel uit.
Kwam snel binnen, en lijkt een kwaliteitsonderdeel! Misschien een alternatief voor een MBC?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC