Even voorstellen - Mijn eerste 960!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2018 16:12 #1444102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank allemaal!
Dank allemaal!
@Willem, die chroomstrips voor op de bumpers heb ik al meerdere malen besteld (origineel) voor andere auto's. Kost relatief weinig en ligt zelfs op voorraad in het Volvo magazijn in Utrecht ('s ochtends besteld is 's middags binnen)
Wat betreft de LMM, ze zijn prijzig inderdaad, zeker vergeleken met die van de V70's (ongeveer twee keer zo duur). Het is een MY96 met een immobilizer, dus volgens mij is het dan een M4.4?
Dat van de bobinekabelboom is een goede tip! In een verleden is er ooit één nieuwe bobine in gekomen (daar kan ik al slecht tegen... Alles of niets, haha!) en met het vervangen van de bougies kwam ik erachter dat de stekkertjes niet helemaal fris meer zijn. Maar, ik ga eerst de kabelboom doen en dan pas de bobines. Ben nu ook wel benieuwd of het verschil maakt.
@Willem, die chroomstrips voor op de bumpers heb ik al meerdere malen besteld (origineel) voor andere auto's. Kost relatief weinig en ligt zelfs op voorraad in het Volvo magazijn in Utrecht ('s ochtends besteld is 's middags binnen)
Wat betreft de LMM, ze zijn prijzig inderdaad, zeker vergeleken met die van de V70's (ongeveer twee keer zo duur). Het is een MY96 met een immobilizer, dus volgens mij is het dan een M4.4?
Dat van de bobinekabelboom is een goede tip! In een verleden is er ooit één nieuwe bobine in gekomen (daar kan ik al slecht tegen... Alles of niets, haha!) en met het vervangen van de bougies kwam ik erachter dat de stekkertjes niet helemaal fris meer zijn. Maar, ik ga eerst de kabelboom doen en dan pas de bobines. Ben nu ook wel benieuwd of het verschil maakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2018 16:40 #1444103
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Chroomstrips: verrassend.
@Chroomstrips: verrassend. meestal weet onze vice-voorzitter heel goed de weg naar nieuwe onderdelen, en hij heeft de nieuwe strip die ik nog had een paar jaar geleden van me gekocht, simpelweg omdat ze op zijn. Misschien is de strip voor een 960 toch anders?
@LMM: MY96 zou M4.4 moeten zijn. Immobilizer maakt geen verschil volgens mij. Maar je kunt het gemakkelijk zien: uitlezen met knippercode-kastje op de veerpoot is M1.8, uitlezen met ODB-stekker in middenconsole is M4.4. De LMM is totaal verschillend, let daarop bij het bestellen.
Oh, en die deurschakelaartjes is vaak alleen wat corrosie. Losdraaien, contactspray en weer vastdraaien, eventueel met een verse schroef doet dan al de truc.
@LMM: MY96 zou M4.4 moeten zijn. Immobilizer maakt geen verschil volgens mij. Maar je kunt het gemakkelijk zien: uitlezen met knippercode-kastje op de veerpoot is M1.8, uitlezen met ODB-stekker in middenconsole is M4.4. De LMM is totaal verschillend, let daarop bij het bestellen.
Oh, en die deurschakelaartjes is vaak alleen wat corrosie. Losdraaien, contactspray en weer vastdraaien, eventueel met een verse schroef doet dan al de truc.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2018 19:28 #1444107
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Die deurschakelaartjes zijn redelijk simpel uit elkaar te halen.
Daarna schoon maken, smeren en weer inelkaar zetten.
Er zit een driepolig contactstripje in, even opletten dat dat weer in de juiste positie terugkomt.
Groeten,
Daarna schoon maken, smeren en weer inelkaar zetten.
Er zit een driepolig contactstripje in, even opletten dat dat weer in de juiste positie terugkomt.
Groeten,
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2018 22:06 #1444113
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Welkom hier
Welkom hier Koen. Een prachtige 960 heb je gekocht en het gaat alleen maar beter worden. Veel veilige kilometers toegewenst!
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2018 12:59 #1444118
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Koelsysteem
Het koelsysteem in orde brengen is belangrijk want de aluminium 6 cylinders kunnen slecht tegen plotseling koelwaterverlies. KVS slangen vervangen is een goed idee maar controleer ook de radiator aansluiting rechtsboven die wil wel eens spontaan scheuren omdat het kunststof bros is geworden en de kachelkraan die ook gedeeltelijk van kunststof is.
Een lekkende plug aan de achterkant van het motorblok vind ik wel een vreemd verhaal, weet je zeker dat het niet bij de koppakking vandaan komt?
En controleer ook de carterventilatie: draai de olievuldop los en leg er een papiertje op. Vervolgens de flametrap losdraaien, schoonmaken met een doek en vervolgens met je mond blazen. Je moet het papiertje weg kunnen blazen. Als het zwaar gaat of je hoort een borrelend geluid dan is de carterventilatie verstopt.
Piet
Een lekkende plug aan de achterkant van het motorblok vind ik wel een vreemd verhaal, weet je zeker dat het niet bij de koppakking vandaan komt?
En controleer ook de carterventilatie: draai de olievuldop los en leg er een papiertje op. Vervolgens de flametrap losdraaien, schoonmaken met een doek en vervolgens met je mond blazen. Je moet het papiertje weg kunnen blazen. Als het zwaar gaat of je hoort een borrelend geluid dan is de carterventilatie verstopt.
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2018 13:07 #1444119
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een mogelijke oorzaak van
Een mogelijke oorzaak van plotseling totaal KVS verlies is scheuren van de koelwaterslang aan de warmtwisselaar. Die zit onder je blok, aan de voorkant. Als de seals ervan lekken, worden de koelwaterslangen eraan snel verzwakt door de olielekkage. Goed kijken dus of dat nog droog is, en anders de seals vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2018 13:12 #1444120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo en Welkom!
Hallo en Welkom!
Wat een mooie 960! hallo zeg.
Veel plezier en veilige kms gewenst!
Wat een mooie 960! hallo zeg.
Veel plezier en veilige kms gewenst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2018 14:02 #1444123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Piet22
@Piet22
Zo te zien is de radiateur al een keer vervangen. Daar heb ik ook geen koelvloeistof lekkage kunnen ontdekken. Ik zal binnenkort eens een foto proberen te maken waar de kvs vandaan lekt. Voor zover ik kon zien kwam het niet bij de koppakking vandaan...
Wat betreft de carterventilatie, die ben ik gewoon vergeten op de to-do list te zetten en wordt sowieso vervangen (al dan niet preventief).
@Willem
Goeie tip! Ga ik even naar kijken.
Zo te zien is de radiateur al een keer vervangen. Daar heb ik ook geen koelvloeistof lekkage kunnen ontdekken. Ik zal binnenkort eens een foto proberen te maken waar de kvs vandaan lekt. Voor zover ik kon zien kwam het niet bij de koppakking vandaan...
Wat betreft de carterventilatie, die ben ik gewoon vergeten op de to-do list te zetten en wordt sowieso vervangen (al dan niet preventief).
@Willem
Goeie tip! Ga ik even naar kijken.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2018 18:25 #1444127
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom!
Welkom!
Moderators: Jerry Stam