Even voorstellen - Mijn eerste 960!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 16:12 #1444102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank allemaal!
Dank allemaal!

@Willem, die chroomstrips voor op de bumpers heb ik al meerdere malen besteld (origineel) voor andere auto's. Kost relatief weinig en ligt zelfs op voorraad in het Volvo magazijn in Utrecht ('s ochtends besteld is 's middags binnen)

Wat betreft de LMM, ze zijn prijzig inderdaad, zeker vergeleken met die van de V70's (ongeveer twee keer zo duur). Het is een MY96 met een immobilizer, dus volgens mij is het dan een M4.4?

Dat van de bobinekabelboom is een goede tip! In een verleden is er ooit één nieuwe bobine in gekomen (daar kan ik al slecht tegen... Alles of niets, haha!) en met het vervangen van de bougies kwam ik erachter dat de stekkertjes niet helemaal fris meer zijn. Maar, ik ga eerst de kabelboom doen en dan pas de bobines. Ben nu ook wel benieuwd of het verschil maakt. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 16:40 #1444103 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Chroomstrips: verrassend.
@Chroomstrips: verrassend. meestal weet onze vice-voorzitter heel goed de weg naar nieuwe onderdelen, en hij heeft de nieuwe strip die ik nog had een paar jaar geleden van me gekocht, simpelweg omdat ze op zijn. Misschien is de strip voor een 960 toch anders?
@LMM: MY96 zou M4.4 moeten zijn. Immobilizer maakt geen verschil volgens mij. Maar je kunt het gemakkelijk zien: uitlezen met knippercode-kastje op de veerpoot is M1.8, uitlezen met ODB-stekker in middenconsole is M4.4. De LMM is totaal verschillend, let daarop bij het bestellen.
Oh, en die deurschakelaartjes is vaak alleen wat corrosie. Losdraaien, contactspray en weer vastdraaien, eventueel met een verse schroef doet dan al de truc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2018 19:28 #1444107 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Die deurschakelaartjes zijn redelijk simpel uit elkaar te halen.
Daarna schoon maken, smeren en weer inelkaar zetten.
Er zit een driepolig contactstripje in, even opletten dat dat weer in de juiste positie terugkomt.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2018 22:06 #1444113 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Welkom hier
Welkom hier Koen. Een prachtige 960 heb je gekocht en het gaat alleen maar beter worden. Veel veilige kilometers toegewenst!
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 12:59 #1444118 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Koelsysteem
Het koelsysteem in orde brengen is belangrijk want de aluminium 6 cylinders kunnen slecht tegen plotseling koelwaterverlies. KVS slangen vervangen is een goed idee maar controleer ook de radiator aansluiting rechtsboven die wil wel eens spontaan scheuren omdat het kunststof bros is geworden en de kachelkraan die ook gedeeltelijk van kunststof is.

Een lekkende plug aan de achterkant van het motorblok vind ik wel een vreemd verhaal, weet je zeker dat het niet bij de koppakking vandaan komt?

En controleer ook de carterventilatie: draai de olievuldop los en leg er een papiertje op. Vervolgens de flametrap losdraaien, schoonmaken met een doek en vervolgens met je mond blazen. Je moet het papiertje weg kunnen blazen. Als het zwaar gaat of je hoort een borrelend geluid dan is de carterventilatie verstopt.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 13:07 #1444119 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een mogelijke oorzaak van
Een mogelijke oorzaak van plotseling totaal KVS verlies is scheuren van de koelwaterslang aan de warmtwisselaar. Die zit onder je blok, aan de voorkant. Als de seals ervan lekken, worden de koelwaterslangen eraan snel verzwakt door de olielekkage. Goed kijken dus of dat nog droog is, en anders de seals vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 13:12 #1444120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo en Welkom!
Hallo en Welkom!

Wat een mooie 960! hallo zeg.
Veel plezier en veilige kms gewenst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 14:02 #1444123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Piet22
@Piet22

Zo te zien is de radiateur al een keer vervangen. Daar heb ik ook geen koelvloeistof lekkage kunnen ontdekken. Ik zal binnenkort eens een foto proberen te maken waar de kvs vandaan lekt. Voor zover ik kon zien kwam het niet bij de koppakking vandaan...

Wat betreft de carterventilatie, die ben ik gewoon vergeten op de to-do list te zetten en wordt sowieso vervangen (al dan niet preventief).

@Willem

Goeie tip! Ga ik even naar kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2018 18:25 #1444127 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom!
Welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD