Voorstellen Volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2017 21:04 #1107322
door V700 register
Voorstellen Volvo 960 is gemaakt door V700 register
Hallo mede volvo fanaten,
Omdat ik mijzelf gister aangemeld heb voor het forum vind ik het wel zo netjes als ik me even voorstel.
Mijn naam is Bram van den Elzen en woon in Boekel, Noord Brabant.
Ik ben 22 Jaar oud en ben monteur/engineer bij Intrax suspension Technology. (het schokdemper bedrijf)
Sinds een aantal jaar ben ik redelijk volvo fan, dat is allemaal begonnen met de aankoop van een volvo 480 een aantal jaar geleden (nu niet meer in mijn bezit)
ook heb ik een Volvo 340 project auto die ik gebruik voor hobby, toerrallys en trackdays.
Ik ben bij het forum gekomen vanwegen mijn nieuwste auto die ik sinds september in mijn bezit heb.
een volvo 960 uit 1992 met een leuke B204ft motor en 4bak met overdrive.
Ik heb de auto gekocht bij de schmidt in Gemert waar de auto een aantal jaar heeft stil gestaan vanwegen een onbekend probleem.
Omdat de motor niet liep was hij voor mij wel te betalen en heb ik de auto naar Boekel gesleept.
Ik heb een wat gaar aftermarket alarm moeten demonteren om de auto weer aan de gang te krijgen. Dus dat viel allemaal wel mee.
vervolgens heb ik al het onderhoud gedaan wat nodig is bij een auto die een aantal jaar heeft stilgestaan.
Ik rijd er nu al wat weekjes mee rond en ben erg te spreken over het rijplezier.
wat heb ik ondertussen al aan de auto gedaan
- onderhoud aan de motor
- bilstein b6 schokdempers
- intrax verlagingsveren
- ipd stabistangen
- nieuwe rubbers
- 17 inch Eiker wielen
- remklauwen gestraald gereviseerd en gespoten
- nieuwe geperforeerde remschijven
- nieuwe remslangen
- ramen geblindeerd
- nieuwe radio en speakers geïnstalleerd
- nieuwe knipperlichten voor
waar ben ik nog naar op zoek/ welke problemen heb ik nog
- linker spiegel in de juiste kleur met binnenwerk.
- heb wat problemen met mijn km teller die springt nogal op en neer soms
- gasveren voor de motorkap en kofferklep
- hondenrek met bevestiging
- cruisecontrol
Omdat ik mijzelf gister aangemeld heb voor het forum vind ik het wel zo netjes als ik me even voorstel.
Mijn naam is Bram van den Elzen en woon in Boekel, Noord Brabant.
Ik ben 22 Jaar oud en ben monteur/engineer bij Intrax suspension Technology. (het schokdemper bedrijf)
Sinds een aantal jaar ben ik redelijk volvo fan, dat is allemaal begonnen met de aankoop van een volvo 480 een aantal jaar geleden (nu niet meer in mijn bezit)
ook heb ik een Volvo 340 project auto die ik gebruik voor hobby, toerrallys en trackdays.
Ik ben bij het forum gekomen vanwegen mijn nieuwste auto die ik sinds september in mijn bezit heb.
een volvo 960 uit 1992 met een leuke B204ft motor en 4bak met overdrive.
Ik heb de auto gekocht bij de schmidt in Gemert waar de auto een aantal jaar heeft stil gestaan vanwegen een onbekend probleem.
Omdat de motor niet liep was hij voor mij wel te betalen en heb ik de auto naar Boekel gesleept.
Ik heb een wat gaar aftermarket alarm moeten demonteren om de auto weer aan de gang te krijgen. Dus dat viel allemaal wel mee.
vervolgens heb ik al het onderhoud gedaan wat nodig is bij een auto die een aantal jaar heeft stilgestaan.
Ik rijd er nu al wat weekjes mee rond en ben erg te spreken over het rijplezier.
wat heb ik ondertussen al aan de auto gedaan
- onderhoud aan de motor
- bilstein b6 schokdempers
- intrax verlagingsveren
- ipd stabistangen
- nieuwe rubbers
- 17 inch Eiker wielen
- remklauwen gestraald gereviseerd en gespoten
- nieuwe geperforeerde remschijven
- nieuwe remslangen
- ramen geblindeerd
- nieuwe radio en speakers geïnstalleerd
- nieuwe knipperlichten voor
waar ben ik nog naar op zoek/ welke problemen heb ik nog
- linker spiegel in de juiste kleur met binnenwerk.
- heb wat problemen met mijn km teller die springt nogal op en neer soms
- gasveren voor de motorkap en kofferklep
- hondenrek met bevestiging
- cruisecontrol
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2017 21:41 #1442457
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic H Bram,
H Bram,
Welkom en gefeliciteerd met je mooie 960! Een prachtige auto waar je zeker veel plezier aan gaat beleven.
Je lidmaatschap is de beste investering die je kunt doen als je echt goed met je baksteen om wilt gaan.
Leuk dat er ook weer jonge mensen lid worden van deze mooie club!
Welkom en gefeliciteerd met je mooie 960! Een prachtige auto waar je zeker veel plezier aan gaat beleven.
Je lidmaatschap is de beste investering die je kunt doen als je echt goed met je baksteen om wilt gaan.
Leuk dat er ook weer jonge mensen lid worden van deze mooie club!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2017 02:01 #1442461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Welkom Bram, leuk er nog een 960 rijder bij te hebben. Zo'n 2 liter turbo met 190 paarden zal wel leuk rijden denk ik. Stukje vlotter dan de tammere 2,5 6 cilinder in de mijne, maar die vind ik dan wel weer een leuke 'onthaasting machine'.
Mooi dat je de motor relatief eenvoudig aan de praat hebt gekregen. Als ik zo lees wat je allemaal kan zal je voor de andere problemen vast wel een oplossing vinden.
Wat bedoel je trouwens met de cruisecontrol? Wil je die inbouwen of werkt de cruisecontrol niet (ik denk het eerste want ik lijk een enkele gasrol te zien onder de motorkap)
Probleem van de verspringende kilometerteller kan meerdere oorzaken hebben. Als ik het goed heb zit de taktgever in het differentieel. Mogelijks is daar een probleem mee, ofwel is de kabel op z'n einde aan het geraken. Of misschien een probleem in de teller zelf. Bij mijn auto maakte de temperatuurmeter soms rare sprongen, is opgelost nadat ik alle connecties op de printplaat van de tellerunit opnieuw gesoldeerd heb.
Mooi dat je de motor relatief eenvoudig aan de praat hebt gekregen. Als ik zo lees wat je allemaal kan zal je voor de andere problemen vast wel een oplossing vinden.
Wat bedoel je trouwens met de cruisecontrol? Wil je die inbouwen of werkt de cruisecontrol niet (ik denk het eerste want ik lijk een enkele gasrol te zien onder de motorkap)
Probleem van de verspringende kilometerteller kan meerdere oorzaken hebben. Als ik het goed heb zit de taktgever in het differentieel. Mogelijks is daar een probleem mee, ofwel is de kabel op z'n einde aan het geraken. Of misschien een probleem in de teller zelf. Bij mijn auto maakte de temperatuurmeter soms rare sprongen, is opgelost nadat ik alle connecties op de printplaat van de tellerunit opnieuw gesoldeerd heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2017 08:07 #1442462
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom !
Welkom Bram, ik moet zeggen, je hebt smaak ! Leuk om weer een jongere Volvo liefhebber bezig te zien ! Ja vragen zullen hier absoluut beantwoord kunnen worden !
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2017 08:39 #1442463
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooi!
Mooi dat je deze auto weer op de weg brent.
Via deze link kan je het bedradingssschema downloaden: www.pscvdplas.com/s/ATmMEdOC5xxHVdt
Succes met de verdere werkzaamheden
Piet
Via deze link kan je het bedradingssschema downloaden: www.pscvdplas.com/s/ATmMEdOC5xxHVdt
Succes met de verdere werkzaamheden
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2017 19:26 #1442501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Broertje!
Das grappig. Ik heb bijna precies dezelfde 1,5 jaar geleden bij Schmidt Gemert gekocht. Ook een 960 uit 91 met ook de fijne B204ft. Deze week stond ik met een kapotte dynamo stil maar verder is het heerlijk rijden zonder problemen dus jij gaat er vast ook veel plezier aan beleven. Cruise control is zeker aan te raden.
Ik heb de moderne cosmetische ingrepen die Schmidt destijds op alle Italiaanse 960 heeft uitgevoerd weer teruggedraaid naar de begin jaren 90 look met gele knippers, Chrome grille en hydra’s. Maar die 17inch velgen geven hem ook zeker een sjiek modern uiterlijk!
Ik heb de moderne cosmetische ingrepen die Schmidt destijds op alle Italiaanse 960 heeft uitgevoerd weer teruggedraaid naar de begin jaren 90 look met gele knippers, Chrome grille en hydra’s. Maar die 17inch velgen geven hem ook zeker een sjiek modern uiterlijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2017 20:46 #1442885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update:
Update:
sinds ik met de 960 ben gaan rijden heb ik al wat problemen gehad met druk opbouwen in het koelsysteem. Het was minimaal dus dacht ik rijd er nog wel even mee door.
echter afgelopen weekend ging het toch mis witte rook en heb de auto stil gezet.
Toen ik de kop er af gehaald had bleek de koppaking in niet z'n slechte staat. Het resultaat was een stuk erger dan verwacht. De kop was gescheurd.
Ben naar CSN engines in Boekel gegaan. Hij vertelde mij dat de kop wel te repareren was maar dit was erg duur en er blijft spanning in de kop zitten, daarom ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Na wat telefoontjes bood Gerard mulder van Svenska Bildelar een passende kop aan voor een eerlijke prijs. (complimente voor de mooie garage goede service en raad een aanrader voor alle volvo liefhebbers)
De kop wordt nu nog een keer nagekeken ligt gevlakt en de kleppen worden ingeslepen door CSN.
Als het goed is kan ik het zaterdag weer monteren en dan weer lekker rijden met die heerlijke volvo.
Als jullie nog tips en tricks voor me hebben hoor ik het graag.
sinds ik met de 960 ben gaan rijden heb ik al wat problemen gehad met druk opbouwen in het koelsysteem. Het was minimaal dus dacht ik rijd er nog wel even mee door.
echter afgelopen weekend ging het toch mis witte rook en heb de auto stil gezet.
Toen ik de kop er af gehaald had bleek de koppaking in niet z'n slechte staat. Het resultaat was een stuk erger dan verwacht. De kop was gescheurd.
Ben naar CSN engines in Boekel gegaan. Hij vertelde mij dat de kop wel te repareren was maar dit was erg duur en er blijft spanning in de kop zitten, daarom ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Na wat telefoontjes bood Gerard mulder van Svenska Bildelar een passende kop aan voor een eerlijke prijs. (complimente voor de mooie garage goede service en raad een aanrader voor alle volvo liefhebbers)
De kop wordt nu nog een keer nagekeken ligt gevlakt en de kleppen worden ingeslepen door CSN.
Als het goed is kan ik het zaterdag weer monteren en dan weer lekker rijden met die heerlijke volvo.
Als jullie nog tips en tricks voor me hebben hoor ik het graag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2017 21:25 #1442959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de eerste foto zie je de
Op de eerste foto zie je de gescheurde kop, tussen de in en uitlaatklep zit een barst.
De andere foto's zijn van de gereviseerde kop. alles is intussen weer gemonteerd met nieuwe pakkingen en bouten. De volvo loopt weer lekker.
De andere foto's zijn van de gereviseerde kop. alles is intussen weer gemonteerd met nieuwe pakkingen en bouten. De volvo loopt weer lekker.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2017 00:08 #1442961
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic zoo
snel gedaan zeg..
Bij mij duurde zo'n operatie wel een week of 3.
Bij mij duurde zo'n operatie wel een week of 3.
Moderators: Jerry Stam