Zelfde persoon, "nieuwe" wagen; geüpdate
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2017 21:46 #1107001
door Yannic Nuijt
Zelfde persoon, "nieuwe" wagen; geüpdate is gemaakt door Yannic Nuijt
Ondertussen al een tijdje niks laten horen met betrekking tot de koelvloeistof lekkage van mijn zilveren 940 station LTD.
Hier is een kleine twist in gekomen. Namelijk een nieuwe groene 945 uit 1997 met ondertussen een mooie tellerstand van 5,95 ton en de onderhoudsgedschiedenis van de afgelopen 10 jaar. Deze stond online voor een voor mij schappelijke prijs na inruil van de zilveren. Ondanks dat deze mogelijk gerepareerd had kunnen zijn met een nieuwe radiator en waterpomp. Gezien wat ik al in die wagen had gestoken en ik niet zeker wist dat deze reparatie het had verholpen heb ik bestolen de switch van wagen te maken.
Heb de wagen ondertussen al een weekje en heb al redelijk wat dingen aangepakt;
-de nivomatten en veren omgewisseld van de zilveren naar de groene.
-cruisecontrol geïnstalleerd.
-spatbord rechts voor vervangen ivm roest.
-vacuum slangen in de motorruimte vervangen.
-remmerij nagekeken.
-remmen en koppeling ontluchten.
-instaplijsten monteren.
-kleppen stellen.
-CIS klep, carterontluchting, gasklephuis gereinigd.
-dagteller tellerbak laten repareren.
-buitentemperatuur sensor en LCD gemonteerd.
-lederen stuurwiel gemonteerd.
-koelvloeistof niveau sensor monteren.
Wat er nog op de korte termijn planning staat;
-BTI chips en wasted spark. (Ontsteking moet toch gedaan worden dus dan maar meteen "storingsvrij")
-verschillende kleine dingen vervangen/monteren.
-natuurlijk alles schoonmaken, poetsen en laten glimmen.
En op de langere termijn;
-spiegels in kleurcode kopen/monteren.
-mbc monteren.
-lederen bekleding.
-ramen blinderen.
-deukje en lakschade laten repareren.
Zal van de week foto's maken en uploaden. En hier een soort logboekje met de vorderingen van de upgrades en onderhoud.
Hier is een kleine twist in gekomen. Namelijk een nieuwe groene 945 uit 1997 met ondertussen een mooie tellerstand van 5,95 ton en de onderhoudsgedschiedenis van de afgelopen 10 jaar. Deze stond online voor een voor mij schappelijke prijs na inruil van de zilveren. Ondanks dat deze mogelijk gerepareerd had kunnen zijn met een nieuwe radiator en waterpomp. Gezien wat ik al in die wagen had gestoken en ik niet zeker wist dat deze reparatie het had verholpen heb ik bestolen de switch van wagen te maken.
Heb de wagen ondertussen al een weekje en heb al redelijk wat dingen aangepakt;
-de nivomatten en veren omgewisseld van de zilveren naar de groene.
-cruisecontrol geïnstalleerd.
-spatbord rechts voor vervangen ivm roest.
-vacuum slangen in de motorruimte vervangen.
-remmerij nagekeken.
-remmen en koppeling ontluchten.
-instaplijsten monteren.
-kleppen stellen.
-CIS klep, carterontluchting, gasklephuis gereinigd.
-dagteller tellerbak laten repareren.
-buitentemperatuur sensor en LCD gemonteerd.
-lederen stuurwiel gemonteerd.
-koelvloeistof niveau sensor monteren.
Wat er nog op de korte termijn planning staat;
-BTI chips en wasted spark. (Ontsteking moet toch gedaan worden dus dan maar meteen "storingsvrij")
-verschillende kleine dingen vervangen/monteren.
-natuurlijk alles schoonmaken, poetsen en laten glimmen.
En op de langere termijn;
-spiegels in kleurcode kopen/monteren.
-mbc monteren.
-lederen bekleding.
-ramen blinderen.
-deukje en lakschade laten repareren.
Zal van de week foto's maken en uploaden. En hier een soort logboekje met de vorderingen van de upgrades en onderhoud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2017 08:48 #1439899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd met de nieuwe !
Proficiat, voorlopig kun je weer door !
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2017 17:40 #1439941
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Kleine update
Vandaag weer lekker wezen sleutelen.
Laatste vacuumslangen zijn vervangen, gasklep/carterontluchting/CIS-klep schoongemaakt, kleppen opgemeten en nog geen reden tot stellen momenteel en nog genoeg stel ruimte dunste klep is 4,15mm, cruisecontrol afgemaakt, de richtingaanwijzer gerepareerd(wou niet automatisch terug uit de vaste stand na een bocht naar rechts), interieur lampjes omgebouwd naar LED en begonnen met het interieur reinigen.
Helaas deed cruisecontrol het niet tijdens een test ritje dus die moet nog gefixt worden.
Aanvraag naar BTI is gedaan voor de chips en wasted spark.
Nog iets wat op de planning kan is het repareren van het inlaat spruitstuk omdat 1 injector van het gas los zit.
Ook de beloofde foto's van de wagen. Nog wel ongepoetst.
Laatste vacuumslangen zijn vervangen, gasklep/carterontluchting/CIS-klep schoongemaakt, kleppen opgemeten en nog geen reden tot stellen momenteel en nog genoeg stel ruimte dunste klep is 4,15mm, cruisecontrol afgemaakt, de richtingaanwijzer gerepareerd(wou niet automatisch terug uit de vaste stand na een bocht naar rechts), interieur lampjes omgebouwd naar LED en begonnen met het interieur reinigen.
Helaas deed cruisecontrol het niet tijdens een test ritje dus die moet nog gefixt worden.
Aanvraag naar BTI is gedaan voor de chips en wasted spark.
Nog iets wat op de planning kan is het repareren van het inlaat spruitstuk omdat 1 injector van het gas los zit.
Ook de beloofde foto's van de wagen. Nog wel ongepoetst.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2017 19:51 #1440430
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Weer een update
Ondertussen weer dat dingen gedaan zoals in de begin post te lezen is.
Paar dingen van de lange termijn lijst naar de gedaan lijst omdat ik deze onderdelen nu tegen kwam.
Cruisecontrol gemaakt, deed het niet omdat de cruisecontrol schakelaar van het rempedaal niet goed elektrisch contact maakte. Schakelaar gereinigd en hij deed het perfect.
De vandaag geïnstalleerde koelvloeistof niveau sensor moet nog even naar gekeken worden want deze werkt niet als ik er een magneet op leg.
Ondertussen ook al contact met BTI gehad voor de onderdelen.
Ook op de sloop 2 mistlampen van een 7serie op de kop kunnen tikken welke ik onder de bumper wil monteren. Maar het liefst zonder boren/gaten maken in de bumper dus dat wordt even puzzelen.
We zijn dus lekker op weg naar een wagen op mijn smaak.
Paar dingen van de lange termijn lijst naar de gedaan lijst omdat ik deze onderdelen nu tegen kwam.
Cruisecontrol gemaakt, deed het niet omdat de cruisecontrol schakelaar van het rempedaal niet goed elektrisch contact maakte. Schakelaar gereinigd en hij deed het perfect.
De vandaag geïnstalleerde koelvloeistof niveau sensor moet nog even naar gekeken worden want deze werkt niet als ik er een magneet op leg.
Ondertussen ook al contact met BTI gehad voor de onderdelen.
Ook op de sloop 2 mistlampen van een 7serie op de kop kunnen tikken welke ik onder de bumper wil monteren. Maar het liefst zonder boren/gaten maken in de bumper dus dat wordt even puzzelen.
We zijn dus lekker op weg naar een wagen op mijn smaak.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2017 01:15 #1440442
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Klinkt goed allemaal! Ik wil
Klinkt goed allemaal! Ik wil binnenkort ook mijn vacuumslangen vervangen, in ieder geval de slechte.. welke slang en van welke diameter en dikte heb je gebruikt? En hoeveel meter was je kwijt in totaal? Ben benieuwd!!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2017 01:22 #1440443
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dus
7 serie lampen komen op een 9 ...
Dat gaat volgens mij niet lukken. Niet met de originele steunen.
Maar een 9 heeft toch geïntegreerde mistlampen al ?
Of heb ik dat mis nu ?
Dat gaat volgens mij niet lukken. Niet met de originele steunen.
Maar een 9 heeft toch geïntegreerde mistlampen al ?
Of heb ik dat mis nu ?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2017 12:01 #1440452
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Slangen
@Stinos heb het even voor je opgezocht; Voor de vacuum slangen naar de turbo, carterontluchting, brandstofdruk regeling, ECC unit en alle koppelstukjes heb ik een siliconen slang gebruikt met een OD van Ø8 en een ID van Ø5. Maar een ID van Ø4 zou ook prima kunnen dan zitten ze wat strakker om de nippels heen. Dat siliconen rekt toch wel voldoende. Maar wat ik precies heb verbruikt kan ik lastig zeggen omdat ik stukken heb gebruikt dit ik thuis nog ergens had liggen uit een koffiezet apparaat. Maar met een 2 á 3 meter moet je toch wel reden. Ik heb hierbij ook wel alle rubberen koppel stukjes vervangen. Dus die bij je terugslagklepjes van de ECC, kachelkraan, cruisecontrol balg en zulk soort bochtjes. Bij mij waren er 2 van de verbindingsslangen bij de terugslagklepjes gewoon compleet door gesleten dus daar stond die lekker valse lucht aan te zuigen. Zijn in de foto van de motorruimte alle blauwe slangen.
Voor de rembekrachtiger heb ik een benzine slang met OD van Ø16 en ID van Ø10 gebruikt. Is een stukje van dacht 30 á 40 cm.
Voor de PCV naar de gasklep zijn bij mij beide benzine slangen geworden. Waarvan de ene met een OD van Ø11 en ID van Ø6 en de andere heb ik alleen een ID Ø8 dus denk een OD van Ø14. Beide met een lengte van zo'n 60 á 70 cm.
Hierbij zou je volgens mij ook hiervoor ook gewoon siliconen slang kunnen gebruiken maar de AMH hier in het dorp raden toch wel deze benzine slang aan. Omdat er natuurlijk benzine dampen doorheen gaan. Het nadeel hiervan is wel dat de slangen niet meer door dat krimpkous achtige buisje. Maar ik heb ze gewoon netjes aan elkaar getiewrapt met zwarte tie-wraps.
Wat ik ook heb gedaan is gewoon met de slangen naar de AMH gegaan en daar ook de slangen "opmaat" gekocht. Met een 10cm extra zodat je wat extra speel ruimte hebt.
@fflunche; Klopt dat de 9 serie als mistlampen heeft maar die zitten in de rest van de unit. En naar mijn mening zijn die dus gewoon waardeloos als mistlamp omdat ze te hoog zitten. Enige nut in mijn ogen is leuk de berm ermee verlichting op provinciale wegen en bospaadjes.
En dat ik de originele steunen niet kan gebruiken was ik ook al achter. Vandaar ook dat ik nog moet uitzoeken hoe ik ze eronder ga knutselen zonder ook de bumper te "vernielen".
Probleem met de KVS niveau sensor is ook opgelost. Had hem achterop de tellerbak in het verkeerde gaatje gestoken.
Voor de rembekrachtiger heb ik een benzine slang met OD van Ø16 en ID van Ø10 gebruikt. Is een stukje van dacht 30 á 40 cm.
Voor de PCV naar de gasklep zijn bij mij beide benzine slangen geworden. Waarvan de ene met een OD van Ø11 en ID van Ø6 en de andere heb ik alleen een ID Ø8 dus denk een OD van Ø14. Beide met een lengte van zo'n 60 á 70 cm.
Hierbij zou je volgens mij ook hiervoor ook gewoon siliconen slang kunnen gebruiken maar de AMH hier in het dorp raden toch wel deze benzine slang aan. Omdat er natuurlijk benzine dampen doorheen gaan. Het nadeel hiervan is wel dat de slangen niet meer door dat krimpkous achtige buisje. Maar ik heb ze gewoon netjes aan elkaar getiewrapt met zwarte tie-wraps.
Wat ik ook heb gedaan is gewoon met de slangen naar de AMH gegaan en daar ook de slangen "opmaat" gekocht. Met een 10cm extra zodat je wat extra speel ruimte hebt.
@fflunche; Klopt dat de 9 serie als mistlampen heeft maar die zitten in de rest van de unit. En naar mijn mening zijn die dus gewoon waardeloos als mistlamp omdat ze te hoog zitten. Enige nut in mijn ogen is leuk de berm ermee verlichting op provinciale wegen en bospaadjes.
En dat ik de originele steunen niet kan gebruiken was ik ook al achter. Vandaar ook dat ik nog moet uitzoeken hoe ik ze eronder ga knutselen zonder ook de bumper te "vernielen".
Probleem met de KVS niveau sensor is ook opgelost. Had hem achterop de tellerbak in het verkeerde gaatje gestoken.
Moderators: Jerry Stam