Voorstellen en zoekende naar een 940 Lpt of hpt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2017 11:53 #1106843 door V700 register
Voorstellen en zoekende naar een 940 Lpt of hpt is gemaakt door V700 register
Hallo samen, mijn naam is JJ uit Limburg bouwjaar '77.
Ik ben zoekende naar een 940 Lpt of hpt, dit wordt mijn eerste Volvo.
Nu ga ik me eens inlezen op dit mooie forum.
Alle advies en aankooptips zijn welkom, alvast bedankt.

Oja ik zoek nog een adresje voor velgen-kofferbakspoiler-leren bekleding of half leer- deurpanelen-afdekrol kofferruimte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-06-2017 12:19 #1438627 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Welkom
Bij mijn aankoop heb ik vervangen, en toen stond de stand op 175K

Stuurhuis, deze lekte olie. Laten doen kost 750 euro +/- stuurhuis zelf kost de helft met inleveren van de oude.

Radiateur, deze lekte bij de onderste slangaansluiting. Huis is van kunststof en wordt bros.

Verder heb ik eigenlijk geen problemen met mijn 945 LPT uit 97. Ja een accu en bij 200K alle schijven en remblokken en de stofplaten voor vervangen.

Het is zijn makkelijke auto's waar weinig aan kan mankeren zolang er op zijn tijd onderhoud is gepleegd.

Je leest wel is wat met een knak in het stuur tijdens scherp insturen, en de snelheids wil nog wel is stoppen met meedoen waardoor ook je afstand teller het niet meer doet, kan meerdere oorzaken hebben zoals condensator die lekt of een breuk in de printplaat. De lampjes van de benzine meter en temp meter vallen wel is uit door slecht contact of breuk in de print spoor.

Ik heb de mijne gekocht bij Henk Scholten in Tiel ik ben de 2e eigenaar en kocht hem met 175K op de teller.

Het mooiste is om een zo compleet mogelijke auto te kopen. Ik heb naderhand voor dik 1500 aan accessoires erbij gekocht en dan heb ik nog niet alles.

De mooiste en met een onderhouds historie worden steeds schaarser en duurder. Ik kocht die van mij bij Volvo H Scholten in 2013 voor 2950 incl apk, D-riem en rijklaar maken. Als ik zie wat een redelijk kale 945 met 250K op moet brengen tegenwoordig, die staan wel is voor 4 a 5000 euro te koop.

Goed zoeken en gewoon een heleboel bekijken en rijden want er kunnen ook barrels tussen zitten.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2017 12:25 #1438629 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom hier!
Welkom hier!
Wat is je budget ongeveer voor de auto? Er wordt hier in de te koop sectie wel een en ander aangeboden, en van een van die auto's kan ik je wat meer vertellen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC