Volvo 764 TD 1984

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 11:59 #1106733 door V700 register
Volvo 764 TD 1984 is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen, mijn naam is Jarno en ben sinds kort bezitter van een 764 TD uit 1984. Het is een mooie grijze met blauw interieur én met meer dan 300.000 km ervaring maar dat weerhield mij niet om deze te kopen. Momenteel staat de wagen nog langs de kant van de weg omdat er nog een aantal kleine dingen aan moeten gebeuren maar ik hoop deze snel de baan op te krijgen.
Daarbij hoop ik al zeker jullie hulp te krijgen bij het oplossen van alle kleine kwaaltjes van mijn karakterbak ;). Ik heb al een eerste foto maar er zullen er nog zeker meerdere volgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 12:59 #1437594 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Welkom!
Weer een dieselaar erbij, mooi! Veel Veilige Volvokilometers gewenst.

Groeten,

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 23:19 #1437629 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En wat moet
er nog gebeuren aan deze wagen om hem weer "roadworthy" te krijgen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2017 11:20 #1437644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hartelijk bedankt
Eerst en vooral bedankt voor het welkom heten! (en ik ben het forum nog aan het uitzoeken dus sorry voor bovenstaande nutteloze reacties)
Verder heeft de volvo nog wel wat op het te doen lijstje staan.
- Het belangrijkste is de roest in de kofferbak. De bak van het reserverwiel en de zijbakken hebben al wel wat roest maar dat ga ik later doen als het geen afkeurpunt is op de oldtimer keuring.
- Een groot algemeen nazicht is nodig aangezien de volvo een tijdje heeft stilgestaan
- Verder zijn het allemaal wat kleine prutsen zoals het "grote" interieurlampje dat niet meer meewilt op de deuren (de pintplaat van de dimmer lijkt wat aandacht nodig te hebben)
- Een mistlamp werkt nog wel maar mist een "hoekje" en heeft een roestgat
- de achterlichten vertonen wat kuren maar daar heb ik al vervanging voor
- de rechtse zijpinker wilt niet meer mee (iemand een idee waar de kabels daarvan lopen?)
- als laatste om die op de baan te krijgen vertoont de tellerbak ook wat kuren (meters werken niet maar lampjes wel) maar daar heb ik ook al hulp voor.

Er zijn natuurlijk nog heel wat andere kleine dingen die moeten gebeuren om de volvo er weer perfect uit te laten zien maar dat kan wachten tot die is ingeschreven en rijdt ;)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2017 16:34 #1437648 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je de spatbordknippers
Als je de spatbordknippers bedoelt, en niet die naast de koplampen: vaak moet je uitgaan van een nieuw lampje (aftermarket nog geen twee tientjes) en moet je twee nieuwe connectors op de bedrading zetten. Als je het oude lampje demonteert komt de bedrading mee.
Als ik me niet vergis, zijn de schermknippers bedraad vanaf de knippers voor, dus loopt de bedrading tussen binnen- en buitenscherm.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC