rwdlpt heeft een 940 gekocht en stelt zich voor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2017 22:24 #1106302 door V700 register
rwdlpt heeft een 940 gekocht en stelt zich voor is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,

Na verschillende auto's van verschillende merken te hebben gereden (waaronder een V70 classic 2.4 170pk 1999) nu voor het eerste een echte auto gekocht:-)

Een Volvo 940 2.3 lpt limited edition met alle denkbare opties, uitgezonderd: standkachel, opendak en automaat. De auto is 19 jaar oud, en heeft 339.000 op het klokje. Deze kilometers zijn door 1 (!) en dezelfde eigenaar gereden. Volledige onderhoudshistorie opgevraagd bij Volvo Reede te Amerongen.

Vanaf het eerste moment was het al genieten. Plaatsnemen in een heerlijke leren zetel welke na die bijna 3,5 ton nog ruim voldoende ondersteuning biedt. Ik heb nog overwogen een V70 1.6d drive te nemen, maar met mijn budget waren er vooral uitgeklede versies te koop met slordige baasjes, en dan koop je een olifant met een muizenhartje. Het was dus veel leuker om met een goedgevulde portemonnee een hele mooie 940 op te snorren. Het is me gelukt om een nette carosserie te vinden met 1 voormalig eigenaar, zonder gas en trekhaak. Ik hoop nu een neushoorn met een T-Rex hart te hebben gekocht. Eerste indruk is in iedergeval geweldig. Het rijden voelt nog echt als autorijden met een ongekend comfort. Wat wenst een mens nog meer dan een 940?

Nu kan ik op zoek naar een goede gas-inbouwer en een ga ik me eens verdiepen in welke systemen er zoals te koop zijn. Wat al wel duidelijk is is dat ik een zo groot mogelijke ringtank wil. Ik ga me nu eens lekker inlezen op het forum, als ik jullie zie rijden zal ik een duimpje doen! Op naar de 5 ton, mogelijk zelfs meer!

Groetjes Maarten uit Midden-Nederland

P.S. foto's posten op fora daar heb ik niet echt kwaliteiten voor (wanneer komt er gewoon een knippen-plakken functie beschikbaar?!?) maar de foto's staan op dit moment nog op de site van ECH auto's in Hoogeveen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2017 22:26 #1434024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uploaden foto
Lukt dat tegen woordig zonder <href:pic,etc.etc.endline> ??? even testen

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2017 23:06 #1434030 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ha Maarten,
Ha Maarten,

Welkom hier. Klinkt als een heerlijke wagen die net is ingereden inderdaad! Wacht in volle smart af op meer foto's van je bolide. Diegene hierboven ziet er in iedergeval strak uit, complimenten! Ik wist niet dat er ooit 940's met standkachel geleverd zijn, of is dit achteraf ingebouwd? (Foto?) Veel plezier met je 940, hier valt een hoop kennis en leuke ideeën te vinden. Ik zit regelmatig avonden te lezen en oude berichten op te snorren hier!

Groet,
Een mede 940 limited edition genoot!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 07:51 #1434037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Mooi dat je het "Licht van de baksteen" gezien hebt. Ook gaaf dat het een auto van de eerste eigenaar is met dealer-historie!

Voor LPG zou je even contact op kunnen nemen met Mesman in Son. Heeft volgens mij kennis van LPG zaken, kan repareren en er klopt ook nog een Volvo hart. Zei Lean Mesman mij tenminste.

En, ook niet onbelangrijk, hij is een van de weinigen die in de oude installaties de pomp in de tank kunnen vervangen. Dat wordt steeds minder gedaan, ik vermoed dat hij de enige is die het nog doet als LPG bedrijf.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 16:31 #1434057 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Doe maar niet Mesman, daar
Doe maar niet Mesman, daar heb ik geen fatsoenlijk recent werk van gezien...
Als je in Hoogeveen hebt gekocht, is Boertien Emmen wel een aanrader! Heb ik diverse heel mooi weggewerkte installaties van gezien, en zelf eentje van gereden. Probleemloos terwijl de installatie bepaald gecompliceerd was. Veel gecompliceerder dan het bij een 940 ooit gaat worden.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 20:29 #1434071 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Hoi, welkom hier.
Hoi, welkom hier.
Mesman zou ik ook niet doen.
Die kregen de simpelste probleempjes niet opgelost die ik zelf in eem uurtje wel kon oplossen (wel alles in rekening brengen).
Mesman was vroeger erg goed maar volgens mij nu andere monteurs in dienst.
Zelfde geldt voor Adrie Schouten te Heerenveen.
Heb een 940 met een door hem in 2006 ingebouwde vialle, super installatie.
Daarnaast een 940 met een door hem ingebouwde vogels lpg.
Met prutswerk omschrijf ik het nog netjes.
Gelukkig dat de importeur bijna alles hersteld heeft en wanneer er nog iets niet klopt Vogels in Son het gratis hersteld (tot nu 10 zaken fout geïnstalleerd).
Ook andere monteur.
Hiermee wil ik zeggen, informeer jezelf goed met recente ervaring.

Heel veel plezier met je mooie 940.
Nu alleen nog Ff lid worden van de vereniging en dan heb je alles wat je nodig hebt ;-)

Grtz Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 20:53 #1434073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Adrie Schouten inderdaad beter snel voorbij rijden ! Mijn ervaring is dat hij zich zelfs niet houdt aan de inbouwvoorschriften wat veiligheid betreft. (Gasleidingen te dicht op de uitlaat zetten). En als je hem daar op wijst is hij niet thuis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 21:37 #1434075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over op lpg (in de auto en in topic)
Bedankt voor de reacties.

@stinos: alle opties UITGEZONDERD standkachel, openstak en automaat. Die drie opties heb ik dus niet. Das korter dan alles benoemen wat er wel op zit;-)

@alle andere reguurders: bedankt. Moest een eind rijden voor hoogeveen. Ik zoek een ombouwer in het midden van het land. Vos in Woudenberg bied een Europa gas studeren aan voor 1895 incl. Ringtank van 69 liter. Iemand recent bij dit bedrijf in laten bouwen?

Voor de Nissan x-trail die ik had was ik op zoek naar een ombouwer en sprak ik Verkerk in Bunnik. Dat was de eerste na twee anderen die graag in zouden bouwen die me het afraadde ivm zwakke kop van dat blok. Dat noem ik iemand die nog eerlijk is, dus zou hem er graag voor belonen. Hij is volgens mij helemaal weg van Prins lpg. Iemand daar ervaring mee/ recent in laten bouwen bij Verkerk Bunnik?

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 22:33 #1434079 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Excuses, Iets te snel gelezen
Excuses, Iets te snel gelezen in mijn enthousiasme denk ik.
Voor gasinbouw in midden NL kan ik je Verkerk in Werkhoven aanbevelen. Handelt tegenwoordig alleen maar in 940's op gas en heeft hiervoor zijn eigen gasinbouw station gehad. Bovendien doet hij dit nog steeds bij 940's tegen schappelijke prijzen.

PB me maar als je meer gegevens van hem wilt..

Groet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC