Gias, Volvo 940 2.3 LPT op G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 21:58 #1106254
door V700 register
Gias, Volvo 940 2.3 LPT op G3 is gemaakt door V700 register
Na 12 jaar de oudste 240's al daily gehad te hebben (242L uit '76 en 244DL uit '75) ben ik voor het dagelijks gebruik (800 km per week) toch maar overgestapt op een wat moderne Volvo.
Om toch een beetje bij de roots te blijven. is het een 940 estate geworden.
Na anderhalf jaar zijn we een aardig eind op weg en heb ik inmiddels 60.000 km bijgeschreven.
Ik kom uit Zwolle, 32 jaar en werk in Ruurlo. Zodoende elke dag een aardig stukje sturen.
Maar met dit comfort is dat best te doen. Het blijft natuurlijk jammer van de tijd die het kost (40 uur per maand), maar in zo'n comfortabele wagen vergeet je dat toch snel.
Ik vind het erg leuk om zelf wat te kunnen sleutelen en daar lenen deze auto's zich nog prima voor. De ruimte onder de kap, de eenvoud van de techniek, en degelijkheid van enginering maken het geen vervelende klus.
bijgevoegd beide huidige Volvo's. De witte 244 wacht nog op restauratie. Hopelijk komt het er nog eens van.
Wat er toe nu toe stuk ging:
Uitlaat, (gewoon rot over de hele lengte)
Thermostaat,
Benzine drukregelaar.
kabelbreuk van afsluiter LPG Tank,
(vermoedelijk) LPI pomp, maar nog niet opgelost.
Om toch een beetje bij de roots te blijven. is het een 940 estate geworden.
Na anderhalf jaar zijn we een aardig eind op weg en heb ik inmiddels 60.000 km bijgeschreven.
Ik kom uit Zwolle, 32 jaar en werk in Ruurlo. Zodoende elke dag een aardig stukje sturen.
Maar met dit comfort is dat best te doen. Het blijft natuurlijk jammer van de tijd die het kost (40 uur per maand), maar in zo'n comfortabele wagen vergeet je dat toch snel.
Ik vind het erg leuk om zelf wat te kunnen sleutelen en daar lenen deze auto's zich nog prima voor. De ruimte onder de kap, de eenvoud van de techniek, en degelijkheid van enginering maken het geen vervelende klus.
bijgevoegd beide huidige Volvo's. De witte 244 wacht nog op restauratie. Hopelijk komt het er nog eens van.
Wat er toe nu toe stuk ging:
Uitlaat, (gewoon rot over de hele lengte)
Thermostaat,
Benzine drukregelaar.
kabelbreuk van afsluiter LPG Tank,
(vermoedelijk) LPI pomp, maar nog niet opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2017 16:18 #1433708
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Leuk wagenpark, welkom hier!
Leuk wagenpark, welkom hier!
De 242 is dus vervangen door de 940, als ik het goed begrijp? Of was dat de voorganger van de 244?
Inderdaad, de 940 is een uitstekende reisauto: zo wordt een pittige woon-werk afstand tenminste geen straf.
De 242 is dus vervangen door de 940, als ik het goed begrijp? Of was dat de voorganger van de 244?
Inderdaad, de 940 is een uitstekende reisauto: zo wordt een pittige woon-werk afstand tenminste geen straf.
- WILJAN Muller (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2017 22:08 #1433725
door WILJAN Muller (GAST)
Beantwoord door WILJAN Muller (GAST) in topic Joah zeètie!
Hey Laurens, leuk om je hier ook aan te treffen! 
Blauwvinger for life, ondanks dat ik al weer een tijdje in Eindhoven woon...

Blauwvinger for life, ondanks dat ik al weer een tijdje in Eindhoven woon...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 10:38 #1433779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 244 is inderdaad de
De 244 is inderdaad de vervanger voor de 242.
En leuk, Wok. Ook hier terecht gekomen
Het Volvo wereldje is ook niet zo groot.
En leuk, Wok. Ook hier terecht gekomen

Het Volvo wereldje is ook niet zo groot.
Moderators: Jerry Stam