Missie geslaagd: Opvolger Paarse Toerbuffel gevonden!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-09-2016 21:12 #1105858 door Pascal Kogelman
Vandaag heb ik de opvolger voor de Paarse Toerbuffel opgehaald, welke ik overgenomen heb van forumlid Okke die de auto op zijn beurt destijds gekocht heeft van Gerhard ook een bekende alhier.
Het is een Nautic Blue 940 uit maart '98 met automaat (Vialle LPI twin tank), prachtig leder (echt als nieuw) en verder alle Limited Edition toeters en bellen die de Buffel ook had minus het schuif/kanteldak.
Het interieur van de nieuwe is mooier dan die van de Toerbuffel, het plaatwerk/lak van de Toerbuffel was strakker dan deze blauwe.
Vanmiddag 1,5 uur naar huis gereden, wat een waar genot was. De kick down in combinatie met de MBC functioneerden feilloos. Onlangs had deze auto al een nieuwe koppakking van Timen gekregen, dus dat zit er niet meer aan te komen. De komende tijd de auto eens goed schoonmaken en vertroetelen een beurt geven en eventuele onderdelen overzetten.
Met starten maakt de LPi pomp even wat lawaai, wellicht dat deze na 18 jaar en 317 dkm. een keer aan vervanging nodig is? Verder lijkt alles naar behoren te werken, behalve wat interieur lampjes.
Eerst maar eens een poosje rijden. Het grappige is dat ik jaren geleden Gerhard tijdens een sleuteldag in Elburg geholpen heb de holle ruimtes van deze 940 te conserveren met Fluid Film. Met een endoscoop was toen goed te zien dat de dorpels e.d. roestvrij waren. Wie had toen kunnen denken dat ik ooit die auto zou bezitten.
Kortom: Ik heb weer een achterwiel aangedreven Volvo waarmee ik aan de slag kan en daar ben ik blij mee.
Even snel een foto van vanmiddag. T.z.t. zal ik betere foto's maken.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2016 21:47 #1430746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd en een vraag
Gefeliciteerd met deze mooie auto. Ik hoop dat ie troost biedt voor het verliezen van de vorige.

Leuk dat je detijds zelf hebt bijgedragen aan het behoud. Wat voor endoscoop heb je toen gebruikt? Ik heb er ooit eens 1 voor een paar 10tjes gekocht maar daar kon ik niet veel mee zien.

Hartelijk dank, Rob

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-09-2016 22:02 #1430752 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic endoscoop
Hoi Rob,
Het was niet mijn endoscoop, maar van iemand anders van deze Vereniging (ik weet zijn naam niet meer). De beeldkwaliteit was heel redelijk en je kon er ook foto's mee maken.
groet,
Pascal

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2016 22:18 #1430755 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Van harte!
Van harte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2016 22:52 #1430756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dankjewel
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2016 02:37 #1430764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Whow wat een pracht auto zeg
Whow wat een pracht auto zeg wens je heel erg veel rijplezier en natuurlijk veel veilige kilometers. Stiekum ben ik ook wel een beetje jaloers wat hij verbruikt met de Vialle LPI installatie.

Ik heb een soortgelijke auto en ben een beetje geschrokken van het verbruik van deze heerlijke eigenwijze dame. Als ik echt alleen grote weg rij dan is het verbruik ongeveer 1 op 8 is het meer binnendoor dan gaat ze al snel naar de 1 op 7 toe. Dus de stoute schoenen aangetrokken en lekker binnendoor sportief rijden (niet met gierende banden natuurlijk) sja dan 1 op 5 AUW.

Wil graag ook een MBC kitje er tussen zetten alleen geen idee waar ik die moet kopen. Alle tips zijn welkom wehehe

Groet Marcel

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2016 10:33 #1430768 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt
Marcel, ik heb nog niet zo veel gereden met deze 940 maar op de terugreis (1,5 uur rijden) was het verbruik 1 op 7,5 op gas en dat was snelweg 125 km/u (met incidenteel even doortrekken naar 160 km/u), 80 km/weg en binnen de bebouwde kom. Volgens de vorige eigenaar moet je ook zo'n beetje rekenen op een gemiddeld verbruik van 1 op 7 a 1 op 8. Nu is die LPI van mij een behoorlijke antieke G3 installatie die er al sinds 1998 in zit ( zo zit er zit alleen maar een knopje voor benzine/lpg op het dashboard en heeft ie geen led aanduiding voor de vulling), de vulling vd tanks wordt door de brandstofmeter aangegeven (beide brandstoffen), maar die schijnt niet erg betrouwbaar te zijn dus rijd ik op de dagteller. Tanken na zo'n 330 km (om het veilig te houden en niet het risico te lopen de gastank leeg te rijden).
De Prins VSI die in mijn vorige 940 zat is iets moderner en daarmee kon je een kilometer verder komen op een liter lpg.
Een MBC is wel te koop op het internet. Ik heb de mijne van forumsponsor Timen. Ik zou ook sportief doorrijden als ik jou was, de belasting betaal je toch al en lpg kost hier nu momenteel 50 cent p. liter.
groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2016 13:40 #1430769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je wel Pascal voor je
Dank je wel Pascal voor je uitleg, geniet van deze prachtige zondag :)

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2016 20:03 #1430774 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Jeetje die is echt rete strak
Jeetje die is echt rete strak! Gefeliciteerd, hoop 'm graag eens in 't echt op een meeting te zien!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2016 20:14 #1430775 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Meeting
Stijn, dat kan binnenkort: volgende week zondag op de parkeerplaats van de Volvo Klassiekerbeurs en een paar weken later op de sleuteldag bij garage Bosscha in Langezwaag.
Maar... vergis je niet; uiterlijke schijn bedriegt de buitenkant is minder strak dan het lijkt. Er is nog wel wat werk aan de winkel.
groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC