ook maar even voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2016 19:00 #1105723
door V700 register
ook maar even voorstellen is gemaakt door V700 register
Goedenavond.
Ik kom tot de conclusie dat ik me bijna 7 jaar geleden hier aangemeld heb, echter nooit de moeite genomen om aan discussies deel te nemen of lid te worden van de 700 vereniging.
Een jaar of 9 geleden ben ik vanuit NL (Scheemda) met vrouw en hond geëmigreerd naar Duitsland (Weener), vlak over de grens bij Nieuweschans.
Het was altijd al een wens om wat meer ruimte te hebben, met name ook voor wat meer Volvo's.
Ik rijd al jaren Volvo, mijn (groot)ouders vroeger ook. Vele varianten gezien. Amazon, 140, 240, 740 etc.
Ik ben zelf op mijn 18e begonnen met een Datsun Cherry. Al snel volgde echter de eerste Volvo, een 244 GLE. Daarna heb ik ook een tocht door het hele Volvo assortiment gemaakt.
V40 (LPG en Diesel), S40 (2.0D), V50 (2.0D en D5). Toen ik in Duitsland woonde kon het assortiment wat uitgebreid worden, mede door het financieel aantrekkelijker klimaat hier voor het autorijden.
Na de V50 D5 kwam er een V60 D5 AWD, R-design. Een C70 Coupe werd aangeschaft. Ik reed al jaren motorfiets, maar heel weinig kilometers (nog geen 100 km per jaar). Dus besloten om de motorfiets (BMW R1200GS) te verkopen en de C70 in te ruilen.
Er kwam een 2013 C70 D4 AWD Inscription Tourer. Een jaar of 5 geleden een andere hobby auto gekocht. Een 2005 S60R.
Vorig jaar tenslotte heb ik de V60 kunnen verkopen en begin dit jaar is de opvolger, een XC90D5 Inscription geleverd.
Echter mijn verleden begon een beetje te jeuken, de jaren 80/90. De S60R te koop gezet. Dan krijg je echter allerlei figuren die deze S60 te duur vinden (ja, wel als je hem vergelijkt met een normale S60, een S60R is echter - mede vanwege uitvoering en produktie-aantal - verre van een gewone S60.
Begin vorige kwam er dan toch een serieuze koper die de waarde van de S60 wist in te schatten. Als alles goed loopt komt hij hem a.s. woensdag ophalen. Een auto is pas verkocht als de centjes binnen zijn en de sleutels/papieren overhandigd zijn.
Maar - wat dan weer.
Ik heb gekeken naar een 240 (er staat nog een mooie 240 Turbo te koop). Echter 240's zijn net iets roestgevoeliger dan een 7-serie. Een 9-serie is me weer iets te nieuw.
Ik heb zelfs de nieuwe Mazda MX5 overwogen (is zelfs nog niet helemaal uitgesloten). P1800 is eveneens een overweging, alhoewel een goede, roestvrije, technisch goede P1800 redelijk prijzig is.
Blijft over de 7 serie. 740/760/780. En dan zoek ik iets minder doorsnee. Bijvoorbeeld een turbo, GLT 16V etc.
Afgelopen zaterdag even wezen kijken en proefrit gemaakt in een 740GLT 16V. Dat was echt weer wat onthaasten. Een trip down memory lane. Optisch zag de auto er perfect uit. Paar kleine puntjes. De motor liep koud rauw - waarschijnlijk a.g.v. hydraulische klepstoters. Warm was er echter nog een iets jankend geluid. Ik heb al wel horen verluiden dat alle 16V's dit doen. Schijnen de balansassen te zijn. De koppeling pakte vrij laat aan (laatste paar cm). Stellen zal lastig worden met een hydraulisch bediende koppeling. Aan de onderkant wat olielekkage gezien. Allemaal geen onoverkomelijke zaken. De basis was goed, zeer weinig roest. Deuk en krasvrij plaatwerk. Overdrive werkte goed. Mooi interieur (hemeltje vertoonde wat kleine onregelmatigheden). Wel een redelijk basis versie. Geen elektrische ramen, geen airco, geen ABS. Terug naar de basis van het autorijden dus.
Ik heb me voorgenomen om in alle rust een aantal opties tegen het licht te houden. Ik heb geen haast, want haastige spoed is zelden goed. Je zult altijd beleven als je snel toehapt dat er zich binnen korte nog een mooier exemplaar aandient. Suggesties van jullie zijde? - graag. Na woensdag hopelijk meer.
Ik heb een 3-tal foto's van het huidige wagenpark bijgesloten.
Ik kom tot de conclusie dat ik me bijna 7 jaar geleden hier aangemeld heb, echter nooit de moeite genomen om aan discussies deel te nemen of lid te worden van de 700 vereniging.
Een jaar of 9 geleden ben ik vanuit NL (Scheemda) met vrouw en hond geëmigreerd naar Duitsland (Weener), vlak over de grens bij Nieuweschans.
Het was altijd al een wens om wat meer ruimte te hebben, met name ook voor wat meer Volvo's.
Ik rijd al jaren Volvo, mijn (groot)ouders vroeger ook. Vele varianten gezien. Amazon, 140, 240, 740 etc.
Ik ben zelf op mijn 18e begonnen met een Datsun Cherry. Al snel volgde echter de eerste Volvo, een 244 GLE. Daarna heb ik ook een tocht door het hele Volvo assortiment gemaakt.
V40 (LPG en Diesel), S40 (2.0D), V50 (2.0D en D5). Toen ik in Duitsland woonde kon het assortiment wat uitgebreid worden, mede door het financieel aantrekkelijker klimaat hier voor het autorijden.
Na de V50 D5 kwam er een V60 D5 AWD, R-design. Een C70 Coupe werd aangeschaft. Ik reed al jaren motorfiets, maar heel weinig kilometers (nog geen 100 km per jaar). Dus besloten om de motorfiets (BMW R1200GS) te verkopen en de C70 in te ruilen.
Er kwam een 2013 C70 D4 AWD Inscription Tourer. Een jaar of 5 geleden een andere hobby auto gekocht. Een 2005 S60R.
Vorig jaar tenslotte heb ik de V60 kunnen verkopen en begin dit jaar is de opvolger, een XC90D5 Inscription geleverd.
Echter mijn verleden begon een beetje te jeuken, de jaren 80/90. De S60R te koop gezet. Dan krijg je echter allerlei figuren die deze S60 te duur vinden (ja, wel als je hem vergelijkt met een normale S60, een S60R is echter - mede vanwege uitvoering en produktie-aantal - verre van een gewone S60.
Begin vorige kwam er dan toch een serieuze koper die de waarde van de S60 wist in te schatten. Als alles goed loopt komt hij hem a.s. woensdag ophalen. Een auto is pas verkocht als de centjes binnen zijn en de sleutels/papieren overhandigd zijn.
Maar - wat dan weer.
Ik heb gekeken naar een 240 (er staat nog een mooie 240 Turbo te koop). Echter 240's zijn net iets roestgevoeliger dan een 7-serie. Een 9-serie is me weer iets te nieuw.
Ik heb zelfs de nieuwe Mazda MX5 overwogen (is zelfs nog niet helemaal uitgesloten). P1800 is eveneens een overweging, alhoewel een goede, roestvrije, technisch goede P1800 redelijk prijzig is.
Blijft over de 7 serie. 740/760/780. En dan zoek ik iets minder doorsnee. Bijvoorbeeld een turbo, GLT 16V etc.
Afgelopen zaterdag even wezen kijken en proefrit gemaakt in een 740GLT 16V. Dat was echt weer wat onthaasten. Een trip down memory lane. Optisch zag de auto er perfect uit. Paar kleine puntjes. De motor liep koud rauw - waarschijnlijk a.g.v. hydraulische klepstoters. Warm was er echter nog een iets jankend geluid. Ik heb al wel horen verluiden dat alle 16V's dit doen. Schijnen de balansassen te zijn. De koppeling pakte vrij laat aan (laatste paar cm). Stellen zal lastig worden met een hydraulisch bediende koppeling. Aan de onderkant wat olielekkage gezien. Allemaal geen onoverkomelijke zaken. De basis was goed, zeer weinig roest. Deuk en krasvrij plaatwerk. Overdrive werkte goed. Mooi interieur (hemeltje vertoonde wat kleine onregelmatigheden). Wel een redelijk basis versie. Geen elektrische ramen, geen airco, geen ABS. Terug naar de basis van het autorijden dus.
Ik heb me voorgenomen om in alle rust een aantal opties tegen het licht te houden. Ik heb geen haast, want haastige spoed is zelden goed. Je zult altijd beleven als je snel toehapt dat er zich binnen korte nog een mooier exemplaar aandient. Suggesties van jullie zijde? - graag. Na woensdag hopelijk meer.
Ik heb een 3-tal foto's van het huidige wagenpark bijgesloten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
09-08-2016 22:11 #1429800
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Welkom.
Hallo Dick,
mooi wagenpark heb je. Een echt goede 7 serie vinden, is nog niet makkelijk. En zeker niet als je een bijzondere motorvariant zoekt. Overigens staat mijn oude 760 GLE uit 1983 met slechts 54000 km op de teller nog te koop bij Vos in Gorinchem. Auto in nieuwstaat maar helaas niet een bijzondere motorvariant maar de gewone standaard PRV motor.
Groeten, Jan.
mooi wagenpark heb je. Een echt goede 7 serie vinden, is nog niet makkelijk. En zeker niet als je een bijzondere motorvariant zoekt. Overigens staat mijn oude 760 GLE uit 1983 met slechts 54000 km op de teller nog te koop bij Vos in Gorinchem. Auto in nieuwstaat maar helaas niet een bijzondere motorvariant maar de gewone standaard PRV motor.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2016 22:16 #1429801
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een 760 uit 1983 is inmiddels
Een 760 uit 1983 is inmiddels al absoluut een bijzonderheid!
Zeker in de staat van de 'oude' auto van Jan.
Zeker in de staat van de 'oude' auto van Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 11:24 #1429802
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Als je dat lijstje zo neerplempt zie ik maar één echt alternatief: De afschuwelijk mooie 780. Design, klasse en toch redelijk qua onderhoudskosten. Afhankelijk van je sleutelwens zijn ze te koop vanaf een paar duizend euro tot een dikke 10k schat ik zo in. Nadeel van de eerste is dat je er eigenlijk twee moet kopen want de onderdelen worden schaars. Volgens mij staat er een mooie in de advertenties/op autoscout.
Veel plezier, Weener is ja niet zo heel ver weg van Siddeburen
Veel plezier, Weener is ja niet zo heel ver weg van Siddeburen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 12:01 #1429803
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een goed advies van JP!!
Een goed advies van JP!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2016 15:52 #1429887
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zal wellicht best zoeken zijn
zal wellicht best zoeken zijn naar de spreekwoordelijke speld in de spreekwoordelijke hooiberg. Ik heb echter de tijd. Ik ga ervan uit dat ik op een gegeven ogenblik vanzelf toch tegen iets aan loop. Mocht dat niet het geval zijn, kan ik altijd nog mijn voorkeuren bijstellen. Wat een 780 betreft - dat heb ik wel overwogen. Ik wordt echter wat kopschuw m.b.t. de verhalen over slecht leverbare onderdelen, en als ze er al zijn - schreeuwende duur. Een voorruit bijvoorbeeld schijnt niet meer leverbaar te zijn. En die wil nog wel eens een keertje sneuvelen.
En ja - Sibbboern is niet ver weg
En ja - Sibbboern is niet ver weg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim van Meggelen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2016 22:54 #1430406
door Wim van Meggelen
Beantwoord door Wim van Meggelen in topic Volvo 760 Turbo
Goedenavond Dick,
Leuk stukje, al veel auto's in bezit gehad.
Zelf heb ik een 760 Turbo B230 ET
Ik overweeg deze te verkopen om maar gelijk te reageren op jouw zoekactie.
Bijna alle extra's aanwezig zoals airco open dak, leer, abs, tractiecontrol en weinig km absoluut geen roest.
143.000. Zou eigenlijk nog een standkachel in moeten.
Kleur wit
Misschien even contact?
Vrgr
Wim lid 1412
Leuk stukje, al veel auto's in bezit gehad.
Zelf heb ik een 760 Turbo B230 ET
Ik overweeg deze te verkopen om maar gelijk te reageren op jouw zoekactie.
Bijna alle extra's aanwezig zoals airco open dak, leer, abs, tractiecontrol en weinig km absoluut geen roest.
143.000. Zou eigenlijk nog een standkachel in moeten.
Kleur wit
Misschien even contact?
Vrgr
Wim lid 1412
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2016 10:45 #1430618
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 turbo
Goedemorgen Willem,
Sorry dat ik wat laat reageer - ik had geen e-mail notificatie van een nieuwe post.
Kun je me eens wat foto's van je 760 sturen? - welke prijs had je in gedachte?
Met vriendelijke groeten,
Dick Bosker
P.S. je mag ook rechtstreeks naar mij mailen - d.bosker@t-online.de
Sorry dat ik wat laat reageer - ik had geen e-mail notificatie van een nieuwe post.
Kun je me eens wat foto's van je 760 sturen? - welke prijs had je in gedachte?
Met vriendelijke groeten,
Dick Bosker
P.S. je mag ook rechtstreeks naar mij mailen - d.bosker@t-online.de
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2016 22:30 #1430956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas nooit weer iets van
Helaas nooit weer iets van Wim mogen horen.
Ik was heel serieus geinteresseerd in zijn 760. We hebben nog een PM uitgewisseld waarin hij beloofde in het weekend wat foto's te maken en die naar me toe te sturen. Dat is ondertussen al weer 3 weken geleden. Nooit meer iets van gehoord of gelezen, ondanks mijn verzoekmail.
Ik kan me ook nog best voorstellen dat Wim zijn besluit om zijn 760 te verkopen heroverwogen heeft - prima. Maar het had hem gesierd als hij dat op zijn minst even naar mij gecommuniceerd had.
Ik was heel serieus geinteresseerd in zijn 760. We hebben nog een PM uitgewisseld waarin hij beloofde in het weekend wat foto's te maken en die naar me toe te sturen. Dat is ondertussen al weer 3 weken geleden. Nooit meer iets van gehoord of gelezen, ondanks mijn verzoekmail.
Ik kan me ook nog best voorstellen dat Wim zijn besluit om zijn 760 te verkopen heroverwogen heeft - prima. Maar het had hem gesierd als hij dat op zijn minst even naar mij gecommuniceerd had.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2016 14:01 #1430966
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als slecht leverbare en soms
Als slecht leverbare en soms erg dure onderdelen je tegenhouden bij de 780, dan moet je je serieus afvragen of je wel een youngtimer wilt hebben. Ook voor de 740 zijn veel onderdelen niet leverbaar, of alleen via specialisten die pittige prijzen erop plakken. Denk aan onderdelen voor de injectie van een 740 GLE, de motronic computer en luchtmassameters van de ET's, de lambdasondes voor een B204GT of B280E, maar ook van alles aan kleine interieurdelen, zeker als het bouwjaarspecifiek is.
Volvo is niet meer wat het ooit geweest is op het gebied van onderdelen, en de 700 begint net in de scope van de klassiekerhandelaren te komen. Voordat alles nieuw aangemaakt wordt, zoals voor P1800's, Amazons en PV's, zijn we echt nog heel wat jaren verder.
Wil je een klassieker zonder die zorgen, koop dan een MGB, een E-type, een Amazon/P1800 of een Mercedes...
Volvo is niet meer wat het ooit geweest is op het gebied van onderdelen, en de 700 begint net in de scope van de klassiekerhandelaren te komen. Voordat alles nieuw aangemaakt wordt, zoals voor P1800's, Amazons en PV's, zijn we echt nog heel wat jaren verder.
Wil je een klassieker zonder die zorgen, koop dan een MGB, een E-type, een Amazon/P1800 of een Mercedes...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam