weer aan de volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 21:09 #1105195
door V700 register
weer aan de volvo is gemaakt door V700 register
na 3 jaar saab (9-5) hebben we sinds een week weer een volvo, en ditmaal een 940 estate limited edition aut/lpg. Heel erg leuke auto, rijdt wat primitiever dan de saab 9-5 maar is super praktisch en we wilden graag een station op lpg. Ik vind m wel heel erg zwabberig rijden, vooral met de wind van de laatste dagen. Ik ga daarvoor nog terug naar de garage waar ik m gekocht heb. Ik heb al twee keer getankt met een grote smile, wat is lpg fijn! En gelukkig haal ik 1 op 8, wat me niet tegenvalt met lpg/automaat. Ik moet er nog een fijne radio inzetten (heb nog een sc 906 liggen van m'n v40) en heb ook al een spoiler gekocht. Die moet ik alleen nog in de goede kleur spuiten. Ik meld me graag als ik hulp nodig heb.
Alvast bedankt,
groet
gerben
Alvast bedankt,
groet
gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2016 12:46 #1427129
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Afstellen van de sporing (
Afstellen van de sporing ( 2mm toespoor) en een goede blik op de conditie van de rubbers en bussen in de voorwielophanging lijkt wel een goed plan, als hij zwabberig stuurt. Al zal de 940 altijd wat levendiger blijven aanvoelen dan de gevoelloze doodsheid bij een voorwielaandrijver als de 9-5.
Verder: welkom hier, en veel rijplezier met de 940!
Verder: welkom hier, en veel rijplezier met de 940!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2016 12:58 #1427131
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dag Gerben
Dag Gerben,
Leuk om hier weer(nog een) Gerben erbij te hebben. Leuke wagen, en, zoals Willem al zegt: Sporing afstellen en alle rubbers en bussen controleren. Rubbers en bussen zijn vaak wel "op".
En dan nog...wen er een beetje aan dat het een zeecontainer is en dat hij gewoon dweilt.
Groeten,
Gerben
Leuk om hier weer(nog een) Gerben erbij te hebben. Leuke wagen, en, zoals Willem al zegt: Sporing afstellen en alle rubbers en bussen controleren. Rubbers en bussen zijn vaak wel "op".
En dan nog...wen er een beetje aan dat het een zeecontainer is en dat hij gewoon dweilt.
Groeten,
Gerben
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2016 14:00 #1427135
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Kleine aanvulling
Eerst de bussen (laten) controleren en dan pas de sporing laten afstellen anders kan die laatste actie zinloos zijn. (let op: 4-wiel sporing is zinloos op deze auto's, je kan eigenlijk alleen het toe-spoor afstellen)
Bij auto's van deze leeftijd zijn i.h.b. de "paddestoel" rubbers van de voorwielophanging meestal wel gaar (als ze niet al vernieuwd zijn).
Als je ruimte hebt zou je eens een kijkje kunnen nemen op een sleuteldag, daar is altijd wel ruimte om even naar de voorwielophanging te kijken. Fixen is niet echt een optie op dat moment (moet je ook lid zijn en ruimte gereserveerd hebben) maar dan weet je in elk geval of afstellen van de sporing zin heeft. Sporing moet je zeker afstellen na het vervangen van de bussen. Verkeerd afgestelde sporing heeft overigens wel dat zoekerige gedrag tot gevolg dat je beschrijft.
Bij auto's van deze leeftijd zijn i.h.b. de "paddestoel" rubbers van de voorwielophanging meestal wel gaar (als ze niet al vernieuwd zijn).
Als je ruimte hebt zou je eens een kijkje kunnen nemen op een sleuteldag, daar is altijd wel ruimte om even naar de voorwielophanging te kijken. Fixen is niet echt een optie op dat moment (moet je ook lid zijn en ruimte gereserveerd hebben) maar dan weet je in elk geval of afstellen van de sporing zin heeft. Sporing moet je zeker afstellen na het vervangen van de bussen. Verkeerd afgestelde sporing heeft overigens wel dat zoekerige gedrag tot gevolg dat je beschrijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2016 18:39 #1427140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met de afgelopen weekend-wind
met de afgelopen weekend-wind en de m3's aan zijkant was het wel extreem hoor....
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2016 08:38 #1427199
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet helemaal zinloos: een 4
Niet helemaal zinloos: een 4-wiel meting geeft je wel de zekerheid dat er niets krom is, maar afstellen van iets anders dan sporing is niet eenvoudig mogelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 22:37 #1427736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is sporing afstellen?
dag heren, vandaag zijn mijn rubbers gechecked van de ophanging en die blijken oke. Tevens nieuwe zomerbanden/wielen erop laten zetten maar op de snelweg gaat ie toch nog niet super relaxed rechtdoor, zonder handen aan t stuur. Nu dus maar sporing afstellen. Maar wat is sporing afstellen? Is dat gewoon uitlijnen? Kent iemand een adresje in utrecht e.o.? Alvast dank, groet gerben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2016 13:33 #1427748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijnen
Alleen sporing is af te stellen. In Utrecht kun je Camille van Auto&Emotie eens bellen. Doet alleen Volvo en kan voor je uitlijnen.
Moderators: Jerry Stam