Sven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2016 11:59 #1427241
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaar
Ah, dat verklaart waarom er geen bevestigingspunten waren en dat ik dat zelf moest knutselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 01:03 #1427255
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Willem
Volgens mij zijn ze vooral in de vroege modeljaren geleverd. In de latere jaren zijn de rolhoezen zonder hoedenplank geleverd.
In de accessoirescatalogus van eind 1994 staat alleen nog maar de rolhoes zonder hoedenplank, net als in de onlineversie, die overigens van vier jaar later is.
groetjes
Mathy
Volgens mij zijn ze vooral in de vroege modeljaren geleverd. In de latere jaren zijn de rolhoezen zonder hoedenplank geleverd.
In de accessoirescatalogus van eind 1994 staat alleen nog maar de rolhoes zonder hoedenplank, net als in de onlineversie, die overigens van vier jaar later is.
groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 08:56 #1427257
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mathy heeft gelijk. Met
Mathy heeft gelijk. Met hoedenplank is het oudere model (en daarom erg bijzonder!). Later raakten de hoeden blijkbaar uit de mode en was de plank overbodig 
De laatste jaren dus alleen zonder hoedenplank waarbij de rolhoes met de *&^%$#@-dingen op de C-stijl bevestigd moet worden. Helaas een wat prutserige oplossing van ons favoriete merk. In de latere modeljaren waren de gaten hiervoor voorgeboord. Dat dan weer wel.
In mijn 1995 940 heb ik de gaten zelf (laten!) boren. Zit verder prima.
Oudere rolhoezen zijn nogal gevoelig voor het afbreken van kunststofdelen inwendig. Voorzichtig mee omgaan derhalve. Nieuwe rolhoezen (zonder plank) zijn nog te koop maar aan de prijzige kant.

De laatste jaren dus alleen zonder hoedenplank waarbij de rolhoes met de *&^%$#@-dingen op de C-stijl bevestigd moet worden. Helaas een wat prutserige oplossing van ons favoriete merk. In de latere modeljaren waren de gaten hiervoor voorgeboord. Dat dan weer wel.
In mijn 1995 940 heb ik de gaten zelf (laten!) boren. Zit verder prima.
Oudere rolhoezen zijn nogal gevoelig voor het afbreken van kunststofdelen inwendig. Voorzichtig mee omgaan derhalve. Nieuwe rolhoezen (zonder plank) zijn nog te koop maar aan de prijzige kant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 09:55 #1427259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwer......
Heb toevallig 2 weken terug ook zo'n hoedenplank met rolhoes gekocht op marktplaats. En ben op zoek naar de bevestigings onderdelen.
Als je kijkt op gcp.se staat hij gewoon in de catalogus van 1994 tot 1998 (blz 1629). Ben alleen bang dat deze onderdelen nergens meer te vinden zijn (gcp heeft ze niet). De schroefjes lukt misschien nog wel maar de busjes om ze in te draaien is denk ik niet te vinden. Haakjes ga ik zelf wel maken.
Ben ook bezig met een andere versie van bevestigen, namelijk met magneten.
Wil proberen om onder het zwarte plastic van de c-stijl naast het roostertje een sterke magneet te lijmen. Aan de onderkant van de hoedenplank wil ik dan ijzeren stripjes maken. Of andersom, afhankelijk van de maat van de magneten. Samen met een pennetje wat in een gaatje valt of met een stripje wat ervoor zorgt dat de hoedenplank niet naar achteren kan.
De hoedenplank kan dan niet omhoog en ook niet naar achteren.
Met als voordeel dat je hem er zo uit kunt pakken.
En voordeel 2: geen gaten boren in de auto.
Als je kijkt op gcp.se staat hij gewoon in de catalogus van 1994 tot 1998 (blz 1629). Ben alleen bang dat deze onderdelen nergens meer te vinden zijn (gcp heeft ze niet). De schroefjes lukt misschien nog wel maar de busjes om ze in te draaien is denk ik niet te vinden. Haakjes ga ik zelf wel maken.
Ben ook bezig met een andere versie van bevestigen, namelijk met magneten.
Wil proberen om onder het zwarte plastic van de c-stijl naast het roostertje een sterke magneet te lijmen. Aan de onderkant van de hoedenplank wil ik dan ijzeren stripjes maken. Of andersom, afhankelijk van de maat van de magneten. Samen met een pennetje wat in een gaatje valt of met een stripje wat ervoor zorgt dat de hoedenplank niet naar achteren kan.
De hoedenplank kan dan niet omhoog en ook niet naar achteren.
Met als voordeel dat je hem er zo uit kunt pakken.
En voordeel 2: geen gaten boren in de auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 10:26 #1427260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bouten
De hoedenplank heeft aan elke kant twee gaten. Ik heb er vier slotboutjes voor gekocht en die in 214 gespoten. Vier gaatjes in het plastic zijpaneel en de boutjes er domweg los in. Makkelijk te verwijderen voor Sven's eigenaresse en gemonteerd zie je alleen de bolle boutkop in de kleur van de auto. Aan de D stijl zitten simpelweg twee haakjes van de Gamma, uiteraard ook in de kleur van de auto gespoten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 10:27 #1427261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic p.s.
Magneetjes is een briljant idee!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 17:36 #1427270
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar die magneetjes moeten
Maar die magneetjes moeten dan wel (op afschuiving!) sterker zijn dan de trekkracht van de rolhoesveer. Anders schuift de hele hoedenplank langzaam richting achterkant van de laadruimte...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 23:50 #1427278
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dealer
Hallo Ferry
Heb je al bij de dealer nagevraagd?
groetjes
Mathy
Heb je al bij de dealer nagevraagd?
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2016 23:53 #1427279
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kinderbankje
Hallo Lex
Het grootste voordeel (in mijn ogen) van "geen hoedenplank" is dat je de rolhoes alleen maar hoeft op te rollen en dus niet hoeft te verwijderen om het kinderbankje te kunnen gebruiken.
groetjes
Mathy
Het grootste voordeel (in mijn ogen) van "geen hoedenplank" is dat je de rolhoes alleen maar hoeft op te rollen en dus niet hoeft te verwijderen om het kinderbankje te kunnen gebruiken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2016 08:27 #1427281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jup.......
Ja heb ik gedaan. Nog geen antwoord.
Gcp.se heeft het ook niet meer. Diverse USA sites gemaild, ook niet.
Skandix is nog even afwachten.
Ook nog een "gezocht" gemaakt; volvo700vereniging.nl/content/hoedenplan...vestiging-onderdelen
Komt goed..... Ergens op de wereld liggen nog 4 busjes op mij te wachten....
Gcp.se heeft het ook niet meer. Diverse USA sites gemaild, ook niet.
Skandix is nog even afwachten.
Ook nog een "gezocht" gemaakt; volvo700vereniging.nl/content/hoedenplan...vestiging-onderdelen
Komt goed..... Ergens op de wereld liggen nog 4 busjes op mij te wachten....
Moderators: Jerry Stam