Nieuwe 740 eigenaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2016 21:22 #1105086 door V700 register
Nieuwe 740 eigenaar. is gemaakt door V700 register
Hallo allen, mijn naam is Geart en ik ben nu sinds een week of 2 ook 740 eigenaar!

Ik was eigenlijk helemaal niet opzoek naar een Volvo, maar een heel klein beetje heimwee naar de eerste auto (een Volvo 145) had de deal snel rond.
En wauw wat rijd het goed zo'n 740 turbo!

i68.tinypic.com/f046k3.jpg

Auto was bij aankoop behoorlijk vies, foto is na een halve dag schrobben en er zit nogsteeds een bruine aanslag op de lak.
Zat nog een best strakke en redelijk roestvrije wagen onder de laag mos en modder wat ik eigenlijk niet had verwacht.
Klein probeer-stukje met commandant 4 had de lak ook binnen no-time weer oogverblindend wit gelukkig.

Ook het interieur was behoorlijk verwaarloosd maar hier zal gewoon een compleet andere ingaan.
Op de veilingssites kost een net interieurtje niet eens zo gek veel had ik gezien

Plannen zijn er genoeg, maar optisch zal het niet heel veel gaan veranderen.
Misschien nog een keer 16'' staal en wat stuggere vering op de neus.

Technisch zijn de wensen een late B230 turbomotor met megasquirt en een Holsetje ofzo.
De rest dat zien we later wel, eerst maar eens rustig onderdelen gaan verzamelen :)

Vragen of opmerkingen altijd welkom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2016 10:04 #1426401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo en welkom! Leuke 740 zo
Hallo en welkom! Leuke 740 zo te zien, is best iets van te maken als hij verder hard is...
Veel plezier gewenst, en je ziet: eens een Volvo.......

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 16:28 #1426472 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je aan prestaties van het
Als je aan prestaties van het onderstel hecht, dan zou ik niet voor 16 inch staal gaan, maar een mooie LM set uitzoeken die je aanstaat. Keuze genoeg voor onze auto's.
Afhankelijk van de motor die je nu hebt, is er niet eens zoveel te winnen bij een turbomotor van latere generatie: de B230ET is de sterkste die ooit geleverd is. En ook die heeft ruimte genoeg om te tunen, alleen werkt de tuning wat anders dan bij de gebaande paden van de B230FT.
Stuggere vering zou ik niet doen: er is heel veel te winnen met de juiste stabistangen en veerpootbruggen/turbobrace. Verlagen kan natuurlijk, voor het comfort zou ik dan apex veren nemen. Een vriend van me had een vroege 740 turbo op apex veren en 16 inch Hydra's, 40 mm verlaagd en nauwelijks minder comfortabel dan standaard.

Hoe dan ook: welkom hier en veel plezier met je 740!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 00:30 #1426497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorstellen
Ik ben Raymond ,,ben sinds kort in het bezit van een aardige Volvo 740 GL,,
in de kleur groen (kleurnummer 178)
Met een schuifkanteldak en draairamen,,
Bouwjaar is 1985
Hij heeft een klein probleem,de koppakking is stuk,maar dat wordt van de week opgelost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2016 21:28 #1426543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor die er nu in ligt is
Motor die er nu in ligt is een vermoeide b200et.
De keus om een b230FT te gaan zoeken is omdat die de dikke drijfstangen al hebben, vaak met een m90 bak komen en de donor autos goed te betalen zijn.

Eerlijk gezegd vind ik geen van de originele volvo achterwiel aandrijver velgen echt mooi.
En aftermarket vind je vooral van die goedkope denzo, lenso en andere lelijke ''tuner'' wielen.
Leuke set BBS mahle of fondmetal ofzo vind je niet zo snel in 5x108 helaas

Dank voor het warme welkom.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2016 11:35 #1426563 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic B230FT met M90 bak groeien
B230FT met M90 bak groeien zeker niet aan de bomen: de laatste jaren zijn vooral LPT's (en dus B230FK) geleverd, en maar mondjesmaat HPT's (B230FT). Daarbij komt dat ik persoonlijk een M90 een vreselijk slecht schakelende bak vind, vergeleken met een M46 of M47... Alleen goed bruikbaar als het DMF splinternieuw en perfect is, daarna een trage rotbak met protesterende synchromeshes. Ik snap de fascinatie met die bak dus niet zo, anders dan dat hij direct aan de whiteblocks past....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC