240 met b230ft
- Jos Evers (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2016 06:38 #1105057
door Jos Evers (GAST)
240 met b230ft is gemaakt door Jos Evers (GAST)
Goedemorgen,
Na enkele jaren Volvoloos geweest te zijn nu sinds een jaartje weer een 240 station.
Ben 43 jaartjes, woonachtig in Limburg. Redelijk ervaring met sleutelen, maar geen technische
achtergrond. In den beginne heel veel plezier gehad met een kitcar. Sylva Fury met 4age blok
4 gaskleppen, omex etc. Veel van geleerd. Auto enkele jaren geleden verkocht.
Heb nu veel plezier van de 245. Zeker met de B230FT binnenboords. 165pk.
Vanwege de motorisering dan ook op jullie forum terecht gekomen.
Ik ga een dezer dagen aan de slag met een mbc. Maar welke moet ik aanschaffen?
staat vanalles wat te koop, maar beetje kwaliteit is wel wenselijk.
Drukmeter heb ik gisteren gezet/ getest.VDO tot 1,5 bar.
Bedoeling is max 0,8 bar. Moet wel heel blijven en betrouwbaar.
Auto wordt niet dagdagelijks gebruikt, want kan per fiets naar het werk.
Groeten,
Jos
Na enkele jaren Volvoloos geweest te zijn nu sinds een jaartje weer een 240 station.
Ben 43 jaartjes, woonachtig in Limburg. Redelijk ervaring met sleutelen, maar geen technische
achtergrond. In den beginne heel veel plezier gehad met een kitcar. Sylva Fury met 4age blok
4 gaskleppen, omex etc. Veel van geleerd. Auto enkele jaren geleden verkocht.
Heb nu veel plezier van de 245. Zeker met de B230FT binnenboords. 165pk.
Vanwege de motorisering dan ook op jullie forum terecht gekomen.
Ik ga een dezer dagen aan de slag met een mbc. Maar welke moet ik aanschaffen?
staat vanalles wat te koop, maar beetje kwaliteit is wel wenselijk.
Drukmeter heb ik gisteren gezet/ getest.VDO tot 1,5 bar.
Bedoeling is max 0,8 bar. Moet wel heel blijven en betrouwbaar.
Auto wordt niet dagdagelijks gebruikt, want kan per fiets naar het werk.
Groeten,
Jos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jos Evers (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2016 07:36 #1426198
door Jos Evers (GAST)
Beantwoord door Jos Evers (GAST) in topic http://www.showoffimports.nl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2016 16:31 #1426299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://shopping.kinugawaturbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2016 23:18 #1426313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic R-Spec
Er is eigenlijk maar 1 goede MBC en dat is de R-Spec, en 0.8 bar ga je niet redden dan krijg je achter elkaar fuel cuts. Probleem is dat je de 240 niet kunt chippen dus lijkt mij 0.5. bar echt de max. Je zou kunnen proberen om eens wat met je voor-na ontsteking te spelen mits je er een verstelbaar nokkenastandwiel op zet.
<a href=" rspec.co.uk/boost-controllers/manual-boo...troller-petrol-turbo " target="_blank">R-Spek KLIK
<a href=" rspec.co.uk/boost-controllers/manual-boo...troller-petrol-turbo " target="_blank">R-Spek KLIK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2016 00:14 #1426317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic R-spec ?
Zo veel mensen zo veel meningen en ervaringen. Mij beviel de r-spec juist niet vanwege de boost spikes.
Misschien is de 230f met bijbehorende ecu afkomstig uit een late 940. In dat geval is chippen natuurlijk wel weer mogelijk.
Ik heb trouwens een tijdje met 0,8 bar rond gereden terwijl de ecu niet geschipped was. Dat ging prima, geen fuel cuts. Maar ik gebruikte toen een aangepaste actuator en had geen last van boostspikes. Ik kan mij voorstellen dat juist de spikes (zo rond de 1 bar) de fuelcuts veroorzaken.
Misschien is de 230f met bijbehorende ecu afkomstig uit een late 940. In dat geval is chippen natuurlijk wel weer mogelijk.
Ik heb trouwens een tijdje met 0,8 bar rond gereden terwijl de ecu niet geschipped was. Dat ging prima, geen fuel cuts. Maar ik gebruikte toen een aangepaste actuator en had geen last van boostspikes. Ik kan mij voorstellen dat juist de spikes (zo rond de 1 bar) de fuelcuts veroorzaken.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-03-2016 09:16 #1426320
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dawes
Ik heb de mijne van Dawes Devices / 3bar racing.
Heb er goede ervaringen mee, rijdt er nu 60k km mee rond op 0.8bar. Totaal geen last van boost spikes.
Ben niet bekend met de VDO drukmeters. Ik heb er zelf 1 ingezet van Festo. Die meet van -0.5 tot 1.5 bar. (hadden we op het werk nog liggen)
Ik ben zelf groot voorstander van de glycerine (vloeistof) gevulde drukmeters. Deze dempen de beweging van de naald, zodat je em fatsoenlijk af kan lezen. In de industrie worden deze zeer vaak toegepast.
Somige droge meters hebben zo'n klein gaatje ervoor zitten om de pieken in de druk op te vangen. Ik heb nooit echt begrepen waarom er vaak voor deze variant gekozen wordt (misschien dat iemand anders dat kan toelichten) Het lijkt me zeer gevoelig voor vuil. Zie het eigenlijk alleen in auto's toegepast worden bij goedkope drukmetertjes, op machines kom je dit nooit tegen.(of in ieder geval ik niet)
Heb er goede ervaringen mee, rijdt er nu 60k km mee rond op 0.8bar. Totaal geen last van boost spikes.
Ben niet bekend met de VDO drukmeters. Ik heb er zelf 1 ingezet van Festo. Die meet van -0.5 tot 1.5 bar. (hadden we op het werk nog liggen)
Ik ben zelf groot voorstander van de glycerine (vloeistof) gevulde drukmeters. Deze dempen de beweging van de naald, zodat je em fatsoenlijk af kan lezen. In de industrie worden deze zeer vaak toegepast.
Somige droge meters hebben zo'n klein gaatje ervoor zitten om de pieken in de druk op te vangen. Ik heb nooit echt begrepen waarom er vaak voor deze variant gekozen wordt (misschien dat iemand anders dat kan toelichten) Het lijkt me zeer gevoelig voor vuil. Zie het eigenlijk alleen in auto's toegepast worden bij goedkope drukmetertjes, op machines kom je dit nooit tegen.(of in ieder geval ik niet)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2016 13:03 #1426429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boven de 1 bar
gewoon proberen op die 0.8 bar . ik kreeg pas last van fuelcuts bij 1,1 bar met
een 16T op een b200ft.
en volgens mij is een b230ft afgesteld op 0.6 bar toch?
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
een 16T op een b200ft.
en volgens mij is een b230ft afgesteld op 0.6 bar toch?
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Moderators: Jerry Stam