Volvogek :)

• Jeroen van den Berg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 12:27 #1105032 door Jeroen van den Berg
Volvogek :) is gemaakt door Jeroen van den Berg
Goedemiddag,

De gebruikersnaam die ik gebruik gaat al een tijdje mee binnen de club en wellicht kennen sommigen van jullie Paul van den Berg, mijn vader, ook.
Hij is altijd fanatiek Volvo fan geweest en heeft dat op mij doorgegeven. Tot mijn groot verdriet is mijn vader (57) in september compleet onverwachts in de nacht overleden ten gevolgen van een hartinfarct.
Omdat mijn broertje zijn 740 GL en ik zijn 740 turbo hebben overgenomen heb ik besloten het lidmaatschap voort te zetten. Onder meer daar de 740 turbo nog een project is waarbij we al een hele poos geleden aan waren begonnen met het vervangen van het hemeltje en het oplossen een lekkage aan het schuifdak. Het plan was er deze winter mee verder te gaan... Hierbij kan ik nu zeker wel wat hulp gebruiken; een nieuwe post hierover zal volgen :-).

Zelf ben ik 28 jaar, wonende te Gouda en vanaf juni is het de bedoeling dat ik vader word :).
Opgegroeid als peuter in een witte 740, later als puber in een grijze 960 en mijn eerste kilometers als 18-jarige gemaakt in de S80 T6 van mijn ouders.
Zelf een tijdje terug mijn eerste Volvo geïmporteerd uit Leipzig: een wegenbelastingvrije rode 340 variomatic met 58.000 km. Hier heel veel aan gesleuteld onder toeziend oog en met hulp van mijn vader.
Toen deze eindelijk goed reed verkocht en op een veiling een 2007 model S60 (140pk) gekocht bij de domeinen. Grote gok die goed uitpakte.
Uiteindelijk altijd verlekkerd gekeken naar het topmodel van de S60. Onder meer omdat de 140 pk niet echt overhielden vergeleken met de auto van mijn ouders haha.
In 2014 de stap gemaakt en mijn oude S60 ingeruild voor een rode S60R uit 2007.
En inmiddels dus de 740 turbo welke het project van mijn vader en mij was.

Heb eerder al met nachtritten meegereden en sleuteldagen meegemaakt en vind de sfeer en kennis in de club erg aangenaam. Hoop jullie dan ook snel ergens te zien :)

Groeten,

Jeroen.

(Bijgaand wat foto's)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 13:22 #1425981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gecondoleerd Jeroen. 57 is
Gecondoleerd Jeroen. 57 is erg jong...Mooi dat je de hobby voortzet, ik hoop dat je hier genoeg hulp zult vinden.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 14:20 #1425983 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vader
Ja, je vader had echt het Volvo-virus te pakken. Meermalen had ik ontmoetingen met hem waar het al lang niet meer ging over Volvo's en onderdelen maar ook over de studie van zijn zonen e.d. Een beminnelijk mens is te vroeg gestorven.
Gelukkig nemen jullie het Volvodeel over.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 15:22 #1425984 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Beste Jeroen,
Beste Jeroen,

Sterkte met het verlies van je vader.
Voor ons natuurlijk geweldig om te lezen dat de Volvo-liefde niet verloren gaat maar genetisch bepaald lijkt te zijn. Dat geeft een goed gevoel voor de toekomst van de club. De baksteen profiteert daar mooi van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2016 19:42 #1425994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Bijzonder verhaal, Jeroen.
Fijn dat je het werk van je te vroeg overleden vader voortzet.
Zet 'm op.

Joost

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC