Nieuw hier, Volvo 740Gl kombi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2016 11:51 #1104886 door V700 register
Nieuw hier, Volvo 740Gl kombi. is gemaakt door V700 register
Hallo, mijn naam is Simon. Ik was op zoek naar een wagen om van België naar Kreta te reizen via de balkanlanden en die in tussentijd en achteraf nog perfect bruikbaar voor dagelijks verkeer is. Aangezien de reis minstens zo belangrijk is als de bestemming en ik dus niet zo snel mogelijk van A naar B wil rijden is mijn oog op een Volvo 740gl gevallen. Slechts 418.000km op de teller, lpg-installatie die net helemaal herzien is. Simpele techniek waar elke balkangaragist me wel met kan helpen als er wat mis is dat ik niet zelf kan oplossen al verwacht ik niet veel problemen, ik heb een map met elke factuur en herstelling sinds 2003.

Uiteraard heb ik wel een paar dingen na te kijken nu ik er een duizend kilometer met gereden heb. Als ik hem stilleg terwijl hij op benzine draait blijft hij nadieselen ( ontsteking te vroeg ? ) en als ik hem start klettert de achterste knalpot tegen de bodem wat allicht te maken heeft met motor en baksteunen die misschien hun beste tijd hebben gehad. En ook de stuurbekrachtiging heeft even tijd nodig wanneer hij koud staat om daadwerkelijk wat te bekrachtigen.

Verder misschien nog wat aanpassingen voor de reis zoals extra verlichting vooraan, koelvloeistof vervangen door waterless koelvloeistof en misschien een extra elektrische fan vooraan de radiator. En als ze nog te krijgen zijn wil ik eventueel van die opblaasbare Monroe schokdempers aangezien ik wel wat met me mee ga sleuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2016 22:21 #1424921 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom!
Welkom! Leuke wagen en leuke plannen!

Success met het project.

Groeten,
Gerben

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2016 11:11 #1424937 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooie plannen!
Mooie plannen!

Als je graag wilt dat we meedenken met de probleempjes, dan hebben we wat meer details nodig, zoals motortype, is de uitlaat origineel, etc?
Wat nadieselen betreft: sommige carburateur-motoren hebben daar standaard last van met warme motor. Een goede manier om dat te verhelpen, is om na het afzetten van het contact nog eenmaal het gaspedaal tot op de bodem in te trappen.
Wat uitlaat betreft: uitlijning luistert nauw, maar ik zou niet in eerste instantie aan de motor- of baksteunen denken. Controleer of de achterste ophangbeugel nog goed is, en of de bocht over de achteras goed is gemonteerd. is de uitlaat matig, dan is een originele Volvo halfset voor even onder de 200 euro nieuw te koop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2016 19:07 #1424955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor is een B23k. Draait
Motor is een B23k. Draait zowel op benzine en lpg goed, misschien wat hoog stationair. Ik heb er twee losse carburateurs bijgekregen, dus ik vermoed dat dat er twee zijn die niet meer deden wat ze moesten na te lang enkel op gas te hebben gereden. Voor mijn plannen moeten absoluut beide systemen in orde zijn. Ik overweeg eigenlijk om er een nieuwe weber op te zetten van bij Burlen.co.uk . Ik had inderdaad ook al gelezen dat de pierburg wel eens de oorzaak van het nadieselen kan zijn, ondertussen heb ik door dat het ontstekingstijdstip niet zelf te regelen is bij mijn motor. De motor schuddert stationair ook wel wat al is het niet echt storend.

Over de motorsteunen ... erg fris zien ze er niet meer uit. Maar ik zal de uitlaat, die origineel is, wel eens nalopen als ik eens onderaan de auto kan werken.

Op zich rijdt de wagen wel goed, het zijn vooral kleinere dingen en slordigheden die aangepakt moet worden ... aquariumslang als benzineleiding, veel klemmetjes waar er geen horen te zitten voor allerlei verbindingen, loshangende relais lpg .... dat soort zaken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC