Nieuw lid nog zonder 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 14:51 #1104857
door V700 register
Nieuw lid nog zonder 940 is gemaakt door V700 register
hallo allemaal, ik ben Wessel uit Utrecht. Komend uit een e36 touring en had toen al plannen om een volvo te kopen, mocht de e36 kapot gaan. Die ging uiteindelijk met 380.000 km met pensioen, maar tamelijk onverwachts. In de haast een s70 2.5 10v op gas gekocht. Fijne auto (na vervanging dynamo en benzine pomp) maar via Snappcar een 940 kunnen rijden. Toen wist ik het (en mijn vriendin ook): we willen een 940. Mijn vader heeft trouwens 15 jaar geleden ook in een 940 (donker rood met lichte lederen bekleding) gereden.
Nu dus op zoek naar een 940. De s70 heeft net wat dure reparaties gehad dus dat geld haal ik er waarschijnlijk niet meer uit. Nog even doorrijden is waarschijnlijk slimmer, maar ja, gevoel wint het hier vaker dan ratio. Daarnaast, een s70 met gastank in de kofferbak is misschien een grote auto, maar er past net aan een vouwfiets in (ingeklapt dan he
).
De 940 estate moet dus lpg, later model, stoelverwarming en liefst LPT. Automaat zou leuk zijn, maar geen dealbreaker. Ik hoef geen puntgave qua uiterlijk en ik heb er 1 zien staan in Noordwijk met 610.000 km. Daarnaast gaan we kijken in Werkhoven (Verkerk); die heeft een heel elftal staan.
Altijd leuk om lid te worden van een forum als je begaan bent met iets. Ben niet heel handig maar altijd goed om info uit te wisselen.
Nu dus op zoek naar een 940. De s70 heeft net wat dure reparaties gehad dus dat geld haal ik er waarschijnlijk niet meer uit. Nog even doorrijden is waarschijnlijk slimmer, maar ja, gevoel wint het hier vaker dan ratio. Daarnaast, een s70 met gastank in de kofferbak is misschien een grote auto, maar er past net aan een vouwfiets in (ingeklapt dan he

De 940 estate moet dus lpg, later model, stoelverwarming en liefst LPT. Automaat zou leuk zijn, maar geen dealbreaker. Ik hoef geen puntgave qua uiterlijk en ik heb er 1 zien staan in Noordwijk met 610.000 km. Daarnaast gaan we kijken in Werkhoven (Verkerk); die heeft een heel elftal staan.
Altijd leuk om lid te worden van een forum als je begaan bent met iets. Ben niet heel handig maar altijd goed om info uit te wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 17:51 #1424683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo en welkom hier!
Hallo en welkom hier!
De latere 940 zijn altijd LPT (op de diesels na, maar die hebben ook een turbo) en ze hebben allemaal stoelverwarming, dus dat maakt het zoeken makkelijker hè?
De 940 van 1997 en 1998 hebben een sterkere versie van de M90 handbak en hebben op LPG vaak G3.
Zoek ze!
De latere 940 zijn altijd LPT (op de diesels na, maar die hebben ook een turbo) en ze hebben allemaal stoelverwarming, dus dat maakt het zoeken makkelijker hè?
De 940 van 1997 en 1998 hebben een sterkere versie van de M90 handbak en hebben op LPG vaak G3.
Zoek ze!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 18:08 #1424684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Wessel
succes hier,
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2016 14:01 #1424704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Dat maakt inderdaad het zoeken makkelijker. Het wordt sowieso een laat model. We gaan eens zien! Bedankt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2016 14:25 #1424707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 600.000 km
Btw, ik heb nu 2 auto's op het oog die 600.000 hebben gelopen. Nu begrijp ik dat deze volvo's ook makkelijk veel kilometer lopen, maar bij zo'n hoog aantal zit je misschien al aan de tweede keer kop-revisie te denken. Zijn er nog meer zaken die bij deze aantallen mogelijk vervangen moeten worden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2016 14:56 #1424708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik weet niet precies wat je budget is, maar ik zou denk ik toch eerst proberen om een mooie auto te vinden die eerder 3.5-4 ton heeft gelopen dan eentje die al 6 ton achter de kiezen (banden) heeft. Volgens mij maakt dat in prijs niet zo veel uit en je krijgt wel een "nieuwere" auto.
Aan de andere kant: Misschien is de kans op achterstallig onderhoud bij een veelrijder wat minder dan bij een wat-minder-rijder. Maar dat moet je per auto bekijken.
Volvo heeft geen onderhoudsinterval voor boven de ton (er zijn niet echt dingen die je om de 100dkm, 150dkm, of 300dkm ) zou moeten vervangen. Kop uitgesteld komt vaak voor rond de 3 ton en kan bij 6 ton weer aan de beurt zijn. Kan ook zijn dat je het langer volhoudt. Iets om na te vragen dus.
Bak en differentieel hebben natuurlijk wel meer gedraaid, maar beide zijn gebruikt ook nog wel te vinden voor niet-te-veel lijkt me. Interieur zal ook wat meer gebruikssporen hebben bij 6 ton.
Aan de andere kant: Misschien is de kans op achterstallig onderhoud bij een veelrijder wat minder dan bij een wat-minder-rijder. Maar dat moet je per auto bekijken.
Volvo heeft geen onderhoudsinterval voor boven de ton (er zijn niet echt dingen die je om de 100dkm, 150dkm, of 300dkm ) zou moeten vervangen. Kop uitgesteld komt vaak voor rond de 3 ton en kan bij 6 ton weer aan de beurt zijn. Kan ook zijn dat je het langer volhoudt. Iets om na te vragen dus.
Bak en differentieel hebben natuurlijk wel meer gedraaid, maar beide zijn gebruikt ook nog wel te vinden voor niet-te-veel lijkt me. Interieur zal ook wat meer gebruikssporen hebben bij 6 ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2016 19:04 #1424710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstandig.....
Is het niet verstandiger om een 940 te zoeken met weinig km's en er dan zelf G3 in te zetten? Of geen G3 en gewoon op benzine rijden?
Op Marktplaats zijn toch met enige regelmaat nog wel 940's met pl/min 200 dKm te vinden. Een 940 met 6 ton op de klok komen toch kosten aan.
Alles hangt natuurlijk af van budget.
Op Marktplaats zijn toch met enige regelmaat nog wel 940's met pl/min 200 dKm te vinden. Een 940 met 6 ton op de klok komen toch kosten aan.
Alles hangt natuurlijk af van budget.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 09:03 #1424714
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met zes ton mag je wel
Met zes ton mag je wel verwachten dat ook het onderblok wat versleten raakt. Ik hoor bij de mijne (677000 km nu) ook een duidelijke klop onderuit bij koude motor. Daar kan je nog best lang mee doorrijden, maar als een koprevisie zou moeten, zou ik zelf het onderblok ook doen. Of, als het goedkoper moet, een motor met minder kilometers.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 11:43 #1424718
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vergis je niet
De staat van de auto heeft niets te maken met het aantal kilometers wat gereden is maar veel meer of het onderhoud wel op tijd gepleegd is. Auto's van boven de 5 ton zie ik vaak in betere staat dan die van de 2 -3 ton.
Als advies zou ik je meegeven laat de auto door een onbevooroordeeld iemand keuren/nazien VOOR dat je tot koop overgaat. De meesten doen het net andersom en komen dan tot de conclusie dat het geen verstandige koop was.
Een voorbeeld: Zo maakte ik mee dat iemand een 940 koopt van 1998 voor 4500 euro met 3 ton op de teller maar dat 1000 euro nog teveel was geweest.
Wat was er met deze auto aan de hand?
De belangrijkste gebreken
1 stuurinrichting lek.
2 stuurpomp maakt veel geluid.
3 cilinderkop uitgesteld. (bijna standaard bij 3 ton op LPG, op benzine onverslijtbaar v.w.b. klepstelplaatdikte
4 remmen rondom aan vervanging toe
5 voortrein versleten, alle rubbers voor moeten vervangen worden
6 bestuurders stoel niet fraai meer
7 tussenlager moet vervangen worden
8 Stond n.b. op stalen velgen
Dus adspirant kopers wees gewaarschuwd.
Laat je ook weer niet door bovenstaande van de wijs brengen want er zijn ook goede en prachtige exemparen maar bekijk (of laat bekijken) dat dan van te voren.
Als advies zou ik je meegeven laat de auto door een onbevooroordeeld iemand keuren/nazien VOOR dat je tot koop overgaat. De meesten doen het net andersom en komen dan tot de conclusie dat het geen verstandige koop was.
Een voorbeeld: Zo maakte ik mee dat iemand een 940 koopt van 1998 voor 4500 euro met 3 ton op de teller maar dat 1000 euro nog teveel was geweest.
Wat was er met deze auto aan de hand?
De belangrijkste gebreken
1 stuurinrichting lek.
2 stuurpomp maakt veel geluid.
3 cilinderkop uitgesteld. (bijna standaard bij 3 ton op LPG, op benzine onverslijtbaar v.w.b. klepstelplaatdikte
4 remmen rondom aan vervanging toe
5 voortrein versleten, alle rubbers voor moeten vervangen worden
6 bestuurders stoel niet fraai meer
7 tussenlager moet vervangen worden
8 Stond n.b. op stalen velgen
Dus adspirant kopers wees gewaarschuwd.
Laat je ook weer niet door bovenstaande van de wijs brengen want er zijn ook goede en prachtige exemparen maar bekijk (of laat bekijken) dat dan van te voren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 16:00 #1424727
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Wij hebben een aantal jaren geleden een 940 classic gekocht, hij had 195.000 op de teller..laatste bouwjaar 98. Zag er redelijk netjes uit, maar had een deuk in de dorpel. We waren nog niet onderweg naar huis of op de snelweg hadden we al problemen, hij schakelde niet door naar de 4e versnelling...de koppakking bleek lek na een paar weken ( was auto op benzine) en nog veel meer dingen bleken er aan de hand..
Toen ik hem ging uitmesten thuis en stofzuigen lag hij vol met baksteengruis.
Het bleek eigenlijk een zwaar mishandelde auto...ook was er met de motor geknutseld.
DAt kon je niet zien aan de buitenkant helaas..
Heb er nog 3 jaar in gereden, toen hij eenmaal opgeknapt was, maar hij moest uiteindelijk een cilinderkoprevisie hebben terwijl hij jaren alleen op benzine heeft gelopen. Ik had er 70.000 km op gas mee gereden( zelf laten inbouwen). Heb hem verkocht aan iemand hier van het forum, hij ging er een nieuwe motor inzetten
Gr
Anouk
Toen ik hem ging uitmesten thuis en stofzuigen lag hij vol met baksteengruis.
Het bleek eigenlijk een zwaar mishandelde auto...ook was er met de motor geknutseld.
DAt kon je niet zien aan de buitenkant helaas..
Heb er nog 3 jaar in gereden, toen hij eenmaal opgeknapt was, maar hij moest uiteindelijk een cilinderkoprevisie hebben terwijl hij jaren alleen op benzine heeft gelopen. Ik had er 70.000 km op gas mee gereden( zelf laten inbouwen). Heb hem verkocht aan iemand hier van het forum, hij ging er een nieuwe motor inzetten

Gr
Anouk
Moderators: Jerry Stam