Trotse nieuwe bezitter van een (relatief) oude volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2015 19:44 #1103991
door V700 register
Trotse nieuwe bezitter van een (relatief) oude volvo is gemaakt door V700 register
Sinds afgelopen november rij ik met veel genot een Volvo 940 II station, met een 2.3 turbo motor op lpg, met bijna 5 ton op de teller. Dit is mijn eerste volvo en ik ben er erg blij mee, ik vind het zelf eigenlijk de mooiste volvo die er is (al zal iedereen dat van zijn of haar volvo vinden). Ik ben geen groot sleutelaar van nature, maar wil de auto zo goed mogelijk onderhouden tot de 7,5 ton dus zal ook af en toe zelf dingen moeten doen. Dan komen jullie mij wel tegen op het forum. Ik heb gelukkig een zwager met Vadis, dus die zoekt ook veel op. Het is een oud beestje met vele kleine en grotere ouderdomsverschijnselen in bijvoorbeeld rubbers, bekleding en versnellingsbak. Binnenkort moet de koppeling vervangen worden. Ook de spiegels waren door corrosie en nadat mijn vrouw, die de auto eigenlijk te groot vindt, de andere spiegel er af heeft gereden, heb ik ze beide afgelopen weekend vervangen. De volgende klus is het rubber van de portieren, maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen.
Voor zover even, als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Groet,
Max
Voor zover even, als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Groet,
Max
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2015 20:36 #1419287
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi Max!
Mooi Max!
De bakstenen zijn goedmoedig en weinig subtiel. Alsmede met een beetje liefde onverslijtbaar.
Veel plezier met deze lobbes.
De bakstenen zijn goedmoedig en weinig subtiel. Alsmede met een beetje liefde onverslijtbaar.
Veel plezier met deze lobbes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2015 21:31 #1419289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar hoop ik ook op, deze
daar hoop ik ook op, deze zomer de eerste grote tour door Frankrijk, na al even proefdraaien in de Ardennen.
Groet
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2015 12:16 #1419302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
hier en veel succes met je eerste Volvo .
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2015 16:06 #1419319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom
En veel plezier met je mooie Volvo
Groet Marcel
Groet Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2015 14:19 #1419350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie voorkant
mooie voorkant
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2015 10:02 #1419377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te groot
Mijn vrouw vond onze 940 eerst ook veel te groot, heb toen de deal gesloten dat we het een jaartje zouden proberen en anders op zoek zouden gaan naar iets kleiners. Dat is inmiddels 15 jaar geleden en we hebben het er eigenlijk nooit meer over gehad....
Overigens is een 940 relatief smal ten opzichte van nieuwere auto's. Zoek maar op, een VW Golf is met 180 cm dik vijf centimeter breder en heeft ook nog eens een meter méér nodig om te keren!
Overigens is een 940 relatief smal ten opzichte van nieuwere auto's. Zoek maar op, een VW Golf is met 180 cm dik vijf centimeter breder en heeft ook nog eens een meter méér nodig om te keren!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2015 16:59 #1419379
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Rubbers
Trouwens die rubbers van de portieren zijn eenvoudig te vervangen. Het gaat waarschijnlijk om die van de bestuurder toch? Even plastic bij de instap losschroeven met een torx (als je de 3 plastic kapjes hebt opgewipt waar de schroeven onder zitten). Dan rubber losrukken en nieuwe plaatsen. Je kan het nieuwe rubber meen ik plaatsen met wat plakkerige substantie, maar ik heb dat niet gedaan en ze zitten ook nog steeds.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2015 18:35 #1419429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rubbers, voorkant en groot
Dank voor jullie reacties. Rubbers vervangen klinkt inderdaad niet moeilijk, waar heb je ze gekocht?
De voorkant is inderdaad erg mooi, misschien wel het mooiste beeld vind ik zelf, (zeker als er niet even snel met gele paint het nummerbord is weggehaald).
Ik heb een zelfde deal met mijn vrouw, ik denk dat we nog in de evaluatiefase zitten
. Ik kijk vaak van boven op de volvo (we wonen drie hoog) en dan valt op dat hij maar een klein beetje langer is dan bijvoorbeeld een volkswagen passat. Het zijn vooral de rechte lijnen die denk ik het beeld geven (plus de praktische inrichting aan de binnenkant.
Groet
De voorkant is inderdaad erg mooi, misschien wel het mooiste beeld vind ik zelf, (zeker als er niet even snel met gele paint het nummerbord is weggehaald).
Ik heb een zelfde deal met mijn vrouw, ik denk dat we nog in de evaluatiefase zitten

Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 15:48 #1419464
door V700 register
Een vrouw in een grote auto, een mercedes maar vooral een volvo 240/940 of 960 is natuurlijk ontzettend sexy!
Willem
Beantwoord door V700 register in topic Een vrouw in een grote auto,
Een vrouw in een grote auto, een mercedes maar vooral een volvo 240/940 of 960 is natuurlijk ontzettend sexy!
Willem
Moderators: Jerry Stam