Tank pomp unit rot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 22:25 #1103622
door V700 register
Tank pomp unit rot is gemaakt door V700 register
Hallo volvo liefhebbers!
Ik zal me eerst even voorstellen;
Ik ben Daniel sinds 1.5 jaar de trotse eigenaar van een 940 2.3 station uit 1991.
Ik heb links en rechts al het een en ander vervangen waaronder gisteren ook preventief mijn benzinepomp en filter (de pomp maakt al een tijdje kabaal 's morgens).
Sinds een tijdje heb ik het vermoeden dat de pomp in de benzinetank het niet meer doet en ook hier heb ik gisteren naar gekeken maar heb wel alles laten zitten.
Diagnose: wel spanning aanwezig maar geen weerstand over de pomp en geen geluid...........pomp kapot.
Vandaag ruik ik benzine rond de auto en zie dat de tank bij de grote aansluiting (Wartelmoer) nat is en erg rot! Na wat zoeken zie ik dat er een heel klein gaatje in de stalen zuigleiding van de pompunit zit.
Is dit iets wat vaker voor komt en is er een goed alternatief?
M.v.g
Daniel
Ik zal me eerst even voorstellen;
Ik ben Daniel sinds 1.5 jaar de trotse eigenaar van een 940 2.3 station uit 1991.
Ik heb links en rechts al het een en ander vervangen waaronder gisteren ook preventief mijn benzinepomp en filter (de pomp maakt al een tijdje kabaal 's morgens).
Sinds een tijdje heb ik het vermoeden dat de pomp in de benzinetank het niet meer doet en ook hier heb ik gisteren naar gekeken maar heb wel alles laten zitten.
Diagnose: wel spanning aanwezig maar geen weerstand over de pomp en geen geluid...........pomp kapot.
Vandaag ruik ik benzine rond de auto en zie dat de tank bij de grote aansluiting (Wartelmoer) nat is en erg rot! Na wat zoeken zie ik dat er een heel klein gaatje in de stalen zuigleiding van de pompunit zit.
Is dit iets wat vaker voor komt en is er een goed alternatief?
M.v.g
Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 22:27 #1417421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie weet raat
Wie weet raat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 23:10 #1417423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Taalfout
Oh sorry.........wie weet raad.......
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 00:10 #1417427
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Nieuwer type tankunit
Nieuwer type tankunit monteren. De pijpjes zijn dan van kunststof. Doorgeroeste aansluitpijpjes komt helaas wel vaker voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 06:37 #1417431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tankinstructie
Hallo Timen,
Weet u misschien een art. nr. Lid van dat nieuwe type of is dat toch hetzelfde gebleven?
Verkoopt u die toevallig ook?
M.v.g. Daniel
Weet u misschien een art. nr. Lid van dat nieuwe type of is dat toch hetzelfde gebleven?
Verkoopt u die toevallig ook?
M.v.g. Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 19:20 #1417441
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha........is dit nu het
Aha........is dit nu het verschil tussen 60 en 75 liter tank?
Is dit een optie geweest?
De man waar ik de unit heb gekocht heeft de tank ook nog, is deze zo uit te wisselen?
M.v.g
Daniel.
Is dit een optie geweest?
De man waar ik de unit heb gekocht heeft de tank ook nog, is deze zo uit te wisselen?
M.v.g
Daniel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2015 00:03 #1417452
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Goed te doen
Hallo Daniel
De tank is redelijk goed uit te wisselen. Neem wel de bevestigingsmaterialen mee. Schroeven en bouten zijn identiek, beugels zijn anders. Er rijden volgens mij in NL twee auto's van ons type rond, waar ooit een 60 liter tank in zat, maar waar nu de 75 liter tank in zit. Volgens Wytze past de tank ook als je beide brandstofleidingen laat zitten, hij heeft een 745 omgebouwd. Bij mijn 945 heb ik een van beide leidingen moeten vervangen. Voorlopig door brandstofslang, maar ooit weer door "leiding". Aan de bovenkant moet je een paar slangen vervangen (i.i.g. de dikke die op de tang zit). Verder moet je zoals elders al aangegeven, de brandstofmeter vervangen en een kleine modificatie toepassen (die niet al te lastig is).
groetjes
Mathy
De tank is redelijk goed uit te wisselen. Neem wel de bevestigingsmaterialen mee. Schroeven en bouten zijn identiek, beugels zijn anders. Er rijden volgens mij in NL twee auto's van ons type rond, waar ooit een 60 liter tank in zat, maar waar nu de 75 liter tank in zit. Volgens Wytze past de tank ook als je beide brandstofleidingen laat zitten, hij heeft een 745 omgebouwd. Bij mijn 945 heb ik een van beide leidingen moeten vervangen. Voorlopig door brandstofslang, maar ooit weer door "leiding". Aan de bovenkant moet je een paar slangen vervangen (i.i.g. de dikke die op de tang zit). Verder moet je zoals elders al aangegeven, de brandstofmeter vervangen en een kleine modificatie toepassen (die niet al te lastig is).
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam