ff voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2015 18:19 #1103332
door V700 register
ff voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,
Ik ben al een paar jaar lid van de V700 en kijk zo nu en dan op dit forum, ben een volvofiel van het oude water.... dus al bijna 40 jaar restaureer en rij ik Klassieke Volvo's
Begon allemaal in '75 met een rode Amazon 122-S die ik tijdens mijn studie heb gereden en langzaam is de hobby gegroeid en het aantal Volvo's ook...
In 2012 ben ik begonnen met de Stichting Behoud Klassiekers Arnhem, ofwel de SBKA, en hebben een prachtige hal in het Havengebied van Arnhem, ik ben hier drie dagen per week.
We doen alles behalve spuiten, ik heb een 'monteur' Cees, een lasser op afroep Tjalle en een jongen van 16 in opleiding die helpt met het slopen.
Momenteel zijn we druk met opbouw van twee 164's, een S90 en het slopen van een 142 en een 965, deze laatste is de reden dat ik wat vertel over mij zelf.
Is allemaal hobby/particulier en niet gericht op geld verdienen, maar de Volvo's op de weg houden, inclusief die van mijzelf.
We doen ook aankoop keuringen en inmiddels doe ik ook alle werkzaamheden aan mijn 'youngtimers'
Ik rij afwisselend in een blauwe '98 S90, of de '96 965 Oxford die al bijna 18 jaar in mijn bezit is en in de zomer in een C70 T5.
Ben jarenlang actief geweest in de V44 vereniging, P1800 register, PR en helpen organiseren van Zwedenreizen en Jubileumtocht naar Moskou in 2000.
Als huisarts, doe ik het wat rustiger aan en kan erg genieten van het werken aan Volvo's.
Hartelijke groet,
Ed van der Zee
Ik ben al een paar jaar lid van de V700 en kijk zo nu en dan op dit forum, ben een volvofiel van het oude water.... dus al bijna 40 jaar restaureer en rij ik Klassieke Volvo's
Begon allemaal in '75 met een rode Amazon 122-S die ik tijdens mijn studie heb gereden en langzaam is de hobby gegroeid en het aantal Volvo's ook...
In 2012 ben ik begonnen met de Stichting Behoud Klassiekers Arnhem, ofwel de SBKA, en hebben een prachtige hal in het Havengebied van Arnhem, ik ben hier drie dagen per week.
We doen alles behalve spuiten, ik heb een 'monteur' Cees, een lasser op afroep Tjalle en een jongen van 16 in opleiding die helpt met het slopen.
Momenteel zijn we druk met opbouw van twee 164's, een S90 en het slopen van een 142 en een 965, deze laatste is de reden dat ik wat vertel over mij zelf.
Is allemaal hobby/particulier en niet gericht op geld verdienen, maar de Volvo's op de weg houden, inclusief die van mijzelf.
We doen ook aankoop keuringen en inmiddels doe ik ook alle werkzaamheden aan mijn 'youngtimers'
Ik rij afwisselend in een blauwe '98 S90, of de '96 965 Oxford die al bijna 18 jaar in mijn bezit is en in de zomer in een C70 T5.
Ben jarenlang actief geweest in de V44 vereniging, P1800 register, PR en helpen organiseren van Zwedenreizen en Jubileumtocht naar Moskou in 2000.
Als huisarts, doe ik het wat rustiger aan en kan erg genieten van het werken aan Volvo's.
Hartelijke groet,
Ed van der Zee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2015 21:37 #1416129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Leuke aanvulling op het forum en een mooi initiatief om e.a. rijdende te houden.
Maarten
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2015 20:33 #1416141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brede blik
Dag Ed,
Wat een leuke brede blik op de Volvo's.
Veel succes met het in stand houden van de verschillende types van dit leuke merk!
Groet,
Lieme Huib Osinga
Wat een leuke brede blik op de Volvo's.
Veel succes met het in stand houden van de verschillende types van dit leuke merk!
Groet,
Lieme Huib Osinga
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 11:38 #1416150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
hier,zoals ik het lees blijf jij dokteren aan alles met twee verschillende praktijken..
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 12:52 #1416155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk hoor, DutchDoc :-)
Leuk hoor, DutchDoc

- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 13:14 #1416156
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic welkom
Met zoveel Volvo in je bloed en, naar we lezen, prachtige "patiënten" kunnen we vast nog veel plezier beleven aan jouw aanwezigheid op dit forum.
Groeten Wim Pothoven/ lid 1409
Groeten Wim Pothoven/ lid 1409
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 13:53 #1416158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SKBA
Fijn initiatief, die SKBA. Je kunt er als DHZ-er ook een brug huren (die soms wel ter plekke eerst nog even ontruimd moet worden
. Er hangt een goede ongedwongen sfeer en er loopt ook (bijna) altijd wel iemand rond voor advies, een helpende hand, of gewoon een praatje. Ed, de TS, is er zelf inderdaad ook heel vaak.
Ben er nu geloof ik drie keer geweest om het jaarlijkse beurtje van mijn auto te doen, met veel plezier.
<a href=" www.sbkarnhem.nl/ " target="_blank"> www.sbkarnhem.nl/
(Geen aandelen, gewoon een tevreden passant)

Ben er nu geloof ik drie keer geweest om het jaarlijkse beurtje van mijn auto te doen, met veel plezier.
<a href=" www.sbkarnhem.nl/ " target="_blank"> www.sbkarnhem.nl/
(Geen aandelen, gewoon een tevreden passant)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 19:35 #1416172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klein Nederland
Ik merk wel dat Volvonederland erg klein is..... Ik hoop dat ik langer bezig kan zijn met mijn Volvo's dan met mijn patiënten, heb nog wel het een en ander te doen...
Momenteel twee slopers in de hal, een 142 en de 965, dan gaan we drie 1800's restaureren, maar dat is niet interessant voor dit forum.
Net weer de 965 Oxford uit de mottenballen gehaald, is ideale pakezel voor het bezoek aan Zweden in mei.
Wel interessant voor hier, is de '97 S90 limited edition.
Dark Olive Pearl, beige interieur, 3,0 liter, automaat , 310K autobahn kilometers erop is binnenkort te koop !.
Geïnteresseerden kunnen de wagen al zien, in de hal in Arnhem.
Momenteel twee slopers in de hal, een 142 en de 965, dan gaan we drie 1800's restaureren, maar dat is niet interessant voor dit forum.
Net weer de 965 Oxford uit de mottenballen gehaald, is ideale pakezel voor het bezoek aan Zweden in mei.
Wel interessant voor hier, is de '97 S90 limited edition.
Dark Olive Pearl, beige interieur, 3,0 liter, automaat , 310K autobahn kilometers erop is binnenkort te koop !.
Geïnteresseerden kunnen de wagen al zien, in de hal in Arnhem.
Moderators: Jerry Stam