Deense 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 09:18 #1102927 door V700 register
Deense 960 is gemaakt door V700 register
Voorstellen; ben nieuw op het forum.

Had ooit een (toen nog relatief jonge) 165 uit 1972 met flink wat kilometers (al is het niks in vergelijking met wat ik nu gewend ben). Daarna ben ik (met een toen sterke voorkeur voor diesel) overgegaan op Toyota, dwz. de praktische werktypes: HiLux, HiLux, HiAce, HiAce, HiLux. Negen jaar geleden ben ik naar Denemarken verhuist. Naast de HiLux toen ook een V70 (2.5 AWD) aangeschaft met meer op de teller dan de 165 van 30 jaar eerder toen ik er afscheid van nam, maar toch een aanzienlijk hogere aanschafwaarde. Maar, een juiste keus, zowel voor de winterse omstandigheden op het Deense platteland, als voor de Autobahn-ritten naar Nederland. Die auto (inmiddels 425.000 km) heb ik nog steeds. De HiLux werd vanwege roest op een gegeven moment in Denemarken niet meer aanbevolen voor de keuring. Voor het grasmaaien kon ik 'm, nog goed gebruiken (en heb dat een paar jaar gedaan), maar dat was op eigen land. Toen heb ik mijn jongste zoon gevraagd in Noord-Holland een 960 (965 II) voor mij te kopen (47-SVN-3). Wat een fantastische wagen! Maar: . . . een Nederlands kenteken, terwijl ik in Denemarken (en deels inmiddels ook in Frankrijk) woon. Dat blijkt lastig. Hoewel ik de auto alleen voor langere afstanden (en dus elders in Europa) gebruikte, paste het toch niet. Importeren (in Denemarken) was idioot duur (dagwaarde (of aanschafwaarde) + 110%) en dus heb ik de Toyota verkocht en voor hetzelfde geld een identieke Deense 960 gekocht (ze zijn daar kennelijk niet erg geliefd). Een half jaar en 22.000 km verder weet ik nog steeds niet of dat verstandig was. M'n Deense 960 is een jaar jonger maar heeft twee keer zoveel gereden als mijn Nederlandse bj aanschaf, maar is bovendien behoorlijk afgeragt. De Nederlandse heb ik geschorst en met pijn in m'n hart zet ik steeds onderdelen over. Bij dat sleutelen (ik ben geen expert) heb ik steeds meer advies nodig. Vandaar dat ik blij was het forum te vinden, want conservatief als ik kennelijk in sommige zaken ben, hoop ik nog zeker 20 jaar met (tenminste één) van mijn twee 960's te doen! Er is immers toch weinig dat net zo lekker rijdt als een 960 als je regelmatig 900, 1500 of 1800 km aan één stuk wilt rijden, terwijl je met een matras achterin nog comfortabel kunt slapen ook ( die ruimte heeft de V70 net niet).
Vandaar dat ik me hier meld en ik wens eenieder een goed uiteinde en een gelukkig nieuw jaar !

Thijs Maarleveld

Volvo 960 E 2.5 1995 290.000km
Volvo 960 E 2.5 1996 411.000km
Volvo V70 2.5 AWD 1998 424.000km

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 13:44 #1414310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom en een paar sfeer foto
Welkom en een paar sfeer foto's lijkt mij wel leuk, een beetje wit daar ?.

Mooie auto de 960 ik heb daar een jaar met veel plezier en comfort in gereden.

Welkom in ieder geval,
Maarten

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-12-2014 18:45 #1414332 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic 164?
Welkom Thijs,
Als je het tenminste over een Volvo uit 1972 hebt, bedoel je mogelijk de 164 in plaats van 165. Een Volvo 164 Automatic (B30A) met schuifdak en zwart leer was veertien jaar mijn trots. Succes met beide Volvo's 960!
Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2015 09:18 #1414354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk verhaal
Dan voelen wij weer een keer blij als we over overheden, belasting en auto's praten..
In de club zit veel kennis en als je een keer tussen F en DK rijdt kun je proberen een keer aan te sluiten. En wie weet zijn er dan wel onderdelen mee te nemen die je nodig hebt om beide auto's in conditie te houden.
Ik weet dat er 165's gebouwd zijn, maar de meesten waren een combinatie van een 145 en een 165, door liefhebbers gebouwd. Maar het verhaal gaat dat er ook "fabrieks-165" zijn afgeleverd. Heel weinig, en al snel gingen ze verder met de 200 serie. Dus ik ben wel benieuwd naar die ervaring.

Veel plezier dus!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2015 11:06 #1414358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stom. Een eenvoudig type of
Stom. Een eenvoudig type of denkfoutje (niet over die belasting hoor). Maar het was een 'eenvoudige' 145 (vond ik indertijd al een heel luxe auto) in zo'n rare gootsteenkastjes zeegroen. Ik heb denk ik nog wel ergens een fotootje. Maar de fraaie 164, al dan niet uitgebreid tot (5) was het niet. M'n vroegere buurman (LPG-station Leiden) heeft er een gasinstallatie ingelegd en toen heb ik 'm op grijs kenteken gezet. Met een 164 was dat natuurlijk nooit zo gegaan.
Dank voor alle aanmoedigingen, en natuurlijk probeer ik een keer in NL aan te sluiten. Hier alvast een stukje van m'n Deense 960 op een lange rit door de regen dwars door Zweden met een werkbootje erachter.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC