Nieuw hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2014 20:53 #1102430
door V700 register
Nieuw hier is gemaakt door V700 register
Hallo beste Volvonaren,
ik wil me eerst voorstellen als zijnde een lid zonder Volvo.
Wel een lid dat een Volvo wilt gaan rijden.
Hoop hierover in een ander topic advies te krijgen.
Gr. MoTo (die nickname is blijven hangen vanuit mijn motortijd, ik reed MoTo Guzzi)
ik wil me eerst voorstellen als zijnde een lid zonder Volvo.
Wel een lid dat een Volvo wilt gaan rijden.
Hoop hierover in een ander topic advies te krijgen.
Gr. MoTo (die nickname is blijven hangen vanuit mijn motortijd, ik reed MoTo Guzzi)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2014 20:56 #1412204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Ha, iemand met smaak! Een Guzzi is altijd goed, maar heb je hm weggedaan?
Welkom in ieder geval! Wat voor Volvo zoek je?
Welkom in ieder geval! Wat voor Volvo zoek je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2014 21:07 #1412208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Tom, om
Ja Tom, om gezondheidsredenen heb ik mijn Guuz weg moeten doen. Om mezelf te troosten heb ik toen een scootertje gekocht, zo'n 125 cc ding. Heb ik even op gereden, maar is niks.
Ik houd van veel koppel onderin en rustig toerental. Vandaar ook mijn keuze/voorkeur voor een 960.
Gr. MoTo
Ik houd van veel koppel onderin en rustig toerental. Vandaar ook mijn keuze/voorkeur voor een 960.
Gr. MoTo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2014 21:23 #1412214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Moto,
Een 940 LPT should do the trick zou ik zeggen, rustig toeren en genoeg koppel, zeker in combinatie met een automaat.
Kan me indenken (zelf geen ervaring mee) dat een 960 dit ook doet, en vaak een stuk luxer uitgevoerd. 850/V70 classic is ook heel leuk, maar persoonlijk (mijn ervaring dus) vind ik de trekkracht in lage toeren/hoge versnelling(non turbo's) niet uitblinken..... Wat je ook neemt het is in ieder geval Volvo! Er zijn minder goede alternatieven dacht ik zo. Succes met je zoektocht!
Groet, Menno.
Kan me indenken (zelf geen ervaring mee) dat een 960 dit ook doet, en vaak een stuk luxer uitgevoerd. 850/V70 classic is ook heel leuk, maar persoonlijk (mijn ervaring dus) vind ik de trekkracht in lage toeren/hoge versnelling(non turbo's) niet uitblinken..... Wat je ook neemt het is in ieder geval Volvo! Er zijn minder goede alternatieven dacht ik zo. Succes met je zoektocht!
Groet, Menno.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2014 17:07 #1412293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toerental
Als het om veel koppel onderin gaat en een rustig toerental zou ik eerder geneigd zijn een 940 LPT te kiezen ipv een 960. Ik heb zelf beiden gehad, 940 2.3 LPT en een 960 3.0 estate. Het koppel van de 960 is iets hoger maar wordt bereikt bij een veel hoger toerental (ik dacht 4000), terwijl bij de 2.3 LPT dit reeds bereikt wordt bij ca 2300 toeren. Heb beide wagens met caravan gereden en de 940 was een stuk prettiger dan de 960, als het gaat om rijden met de caravan.
De 960 is daarintegen wel een heel stuk verfijnder. De auto's kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Compleet verschillend qua gedrag en techniek. Beiden wel heerlijk om te rijden, maar als het jou om het koppel onderin gaat zou ik de 940 pakken.
De 960 is daarintegen wel een heel stuk verfijnder. De auto's kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Compleet verschillend qua gedrag en techniek. Beiden wel heerlijk om te rijden, maar als het jou om het koppel onderin gaat zou ik de 940 pakken.
Moderators: Jerry Stam