Nieuw bij de grote Volvo's

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 21:37 #1411240 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Distributie is niet zo'n
Distributie is niet zo'n probleem, de meeste zijn nl vrijlopers. Het enige Is dat je bij een kapotte riem een nieuwe riem moet monteren.
Succes met je aankoop en welkom hier...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 22:30 #1411244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Begonnen met een 240, maar ook een omega 2.0 1995 gehad, een 340 , een 66 en nu de 2e 940. En sinds kort de eerste 240 weer terug gekocht na 14 jaar. Blijft leuk spul!

Distributie riem is goed te doen hoor. Ik dacht riem en spanner 34 euro.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 13:14 #1411268 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen vrijloper
Wat een mooie 343: oude neus en zo te zien vrijwel helemaal roestvrij. Zuinig op zijn, en ik zou hem zeker in de oldtimerregeling houden en niet in het pekelseizoen rijden! Deze jaargangen zijn op veel plekken aanzienlijk gevoeliger voor roest dan de jongere types 300: toen ze een jaar of twee, drie oud waren zag je vaak al de eerste roest.
De 940 2.3 injectie is geen vrijloper, want meestal een B230FB met de scherpe VX-nokkenas. Die heeft een van de grootste lifthoogtes van alle nokkenassen die geleverd zijn...

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 17:43 #1411276 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Colin, mijn 740 Turbo
Colin,

mijn 740 Turbo Intercooler heeft vandaag bij Nordicar een nieuwe riem gekregen.
Ze adverteren voor de 740 benzine met een tarief van 135 euro, kijk op de site, maar bij een Turbo valt dat wat hoger uit. Dat is omdat door die intercooler de radiateur eventjes plaats moet maken en dat kost extra tijd en 5 liter koelvloeistof. De op mijn verzoek meteen vervangen v-snaren en twee nieuwe claxons hoogden het geheel op naar 285,41 wat in mijn ogen een heel aanvaardbare prijs is.
Je kan het ook op een sleuteldag zelf doen met een hoop gezelligheid, tips en vakmanschap als behoorlijke meerwaarde. Alleen durfde ik daar niet op te wachten aangezien die riem al jaren en veel kilometers over tijd was. En ik moet nog lid worden maar dat is een "futiliteit". Op een gegeven moment zit je niet meer lekker in je auto met zo'n verouderde riem in het vooronder.
Dus als het kan wachten zou ik het op een sleuteldag doen, anders even naar Nordicar gaan. Er is een prettige wachtruimte met lectuur en internet, hoewel de prestatie van dat internet vandaag ronduit slecht was.
Vandaag kwamen ook mijn stabilus gasveren voor de achterklep binnen dus ook die zitten er al in.
Kortom, we kunnen weer rijden, toeteren en inladen.

Groet Marcel.

P.S. Mocht je het zelf gaan doen, de riem kost 14,95 en de spanrol 32,50 (incl BTW).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 19:02 #1411277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Vreemd, bij mijn 940 met turbo heb ik zelf de riem vervangen maar hoefde ik de radiateur niet aan de kant te doen. Of is de radiateur weghalen veel gemakkelijker om een reden die ik niet zie?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2014 16:00 #1411292 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Natuurlijk zie je iets over het hoofd: het is toch heel logisch dat je de intercooler moet demonteren om je distributieriem te vervangen? Tenslotte zit die voor de radiator, in rijrichting gezien en kost dus geen ruimte rond de distributie.
Anders dan geldklopperij zie ik de reden ook niet zo... tenzij er natuurlijk meer werk is gedaan dan alleen de distributie. Volgens mij hoef je hooguit een setje intercoolerslangen te demonteren, en dat is alleen lucht, geen koelvloeistof.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC