'nieuw' op het forum

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 10:30 #1101904 door Mathy van Nisselroy
'nieuw' op het forum is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo,
Nieuw op het formum, maar eigelijk ook weer niet. Volg de berichten al jaren met interesse. Ooit begonnen met een 945 uit 1992, later een 945 uit 1998, tijdje overgestapt naar 850 en V70, nu weer terug met een 945 uit 1998. Een heerlijke auto en ik ben er maar wat blij mee. Zilvergrijs, automaat, volledig uitgerust, 238000 kilometers op de teller en dealeronderhouden. Ze zijn er soms dus nog. De auto krijgt binnenkort een uitgebreide onderhoudsbeurt, gaat naar de spuiter voor wat optisch herstelwerk en er komt een gasinstallatie in. Ben er nog niet helemaal uit, Prins of Vialle. Interieur is helemaal strak, ook de deurpanelen. Alleen de middenconsole moet worden vervangen, zitten scheuren in en de originele torxschroeven missen.
Groet, Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 10:58 #1409223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi lage
kilometerstand! Veel plezier en geluk ermee. Als ik met de onze klaar ben qua achterstallig onderhoud, dan ook maar 's opzoek naar Auriga velgen.
Groet, Menno.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 11:01 #1409224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee
Hee dat is het nette zusje van onze Waltrude.
Zelfde kleur etc.
Leuk, veel plezier ermee.
Groetjes Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2014 11:26 #1409226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou geen Vialle LPi nemen. De ringtank onder de laadvloer is al kleiner omdat er een pomp in zit. Omdat die pomp er in zit is het niet onverstandig altijd wat LPG in de tank te laten voor smering en koeling (hoewel de laatste pompen daar minder gevoelig voor schijnen te zijn) en je houdt netto een kleine actieradius over.

• Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-08-2014 15:03 #1409288 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic mooi hoor!
Mooie wagen hoor!
gefeliciteerd!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 17:10 #1409296 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Compensatie
In mijn ervaring wordt dat beetje ruimte dat de pomp inneemt wel gecompenseerd door het mindere meerverbruik: bij mijn BMW530 V8 met vialle LPi was dat hooguit 5%, en een vriend met BMW540 V8 met landi-dampgas kwam eerder op 20% meerverbruik uit... ook nadat de installatie bij hem correct gemapt was, en ook als ikzelf met die auto reed. Daar heb ik die 5 liter verschil in tankvolume wel voor over...
In 80.000 km heb ik de tank een paar keer leeggereden, en daar nooit schade van gemerkt. Bij buiten gebruik stellen van de auto (ivm schade) was de pomp nog net zo stil als direct na inbouw.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC