Ben hier nieuw met een 760 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb voorlopig nog wat reserve onderdelen liggen en wil de test wel even volhouden. Ik rij met de volvo voor de lol en trap zeker niet constant op het gas, maar als het moet heb ik wat kracht over . De volgende stap bij mij zijn de remmen. Hard gaan is leuk, maar ik sta liever eerder stil. Verder blijft de "Volvo 760 Turbo intercooler" lekker origineel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt het niet tijd om wat te chippen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chipen moet ik zeker doen. Maar eerst wacht de controller af die vandaag of morgen kan binnenkomen. De bedoeling is dat ik die eerst ga testen voor de leverancier en indien goed werkt ook ga distribueren in de Benelux. Deze controller geeft de info op je smartphone via bluetooth (turbodruk, lucht temp, oliedruk, lambda of lucht/benzine ratio voltage en ook logboeken). Deze systemen zijn normaal prijzig, maar dit syteem nog geen € 65,- of misschien minder. De controller eenmaal ingebouwd en aangesloten, geeft mij meer vertrouwen om wat meer gas te geven en op langere stukken door te rijden. Daarna ga ik zeker chippen, ik zie dan ook graag de verschillen. De fietsventiel zal dan wel vervangen gaan worden door een BC. In de BMW Alpina B10 zat zo'n lekkere "dampf knopf" voor de versnellingspook. lijkt me leuk om zoiets te maken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Ben benieuwd, als je nog een testpiloot zoekt ...igo schreef : Maar eerst wacht de controller af die vandaag of morgen kan binnenkomen. De bedoeling is dat ik die eerst ga testen voor de leverancier en indien goed werkt ook ga distribueren in de Benelux. Deze controller geeft de info op je smartphone via bluetooth (turbodruk, lucht temp, oliedruk, lambda of lucht/benzine ratio voltage en ook logboeken).
- Han Kops
-
- Premium lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
oor 200+ pk moet je zeker gaan chippen en naar een grotere turbo.
Meest winst met zo'n MBC is te halen bij de LPT's, B230FK met 135 pk en 0.35 bar druk. Die kunnen ook naar 0.65 of nog wat hoger, en dan heb je het over +30/40 pk.
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Ik heb inderdaad een LPT.
30/40 pk lijkt me ook al top. Ik hoor dat met name de soeplesse toeneemt.
Lijkt me wel fijn.
Alleen lijkt me een MBC een beetje gefriemel.
Zou het liefst hetzelfde doen met een chippie.
Zijn die er niet (meer?)
- V700 register
- Nieuw lid
-