even voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2014 11:06 #1101366
door V700 register
even voorstellen is gemaakt door V700 register
hallo ik ben edwin
ben nieuw hier
en ben de eigenaar van een beige volvo 740 turbo intercooler uit 1986 hij heeft 116kw (158 pk) de cilinderinhoud is 1986 cc
dus het is een 2 liter zijn er niet veel van
hij is geimporteerd uit frankrijk in 2011
nog geen apk want er zit nog een beetje werk aan
ben nieuw hier
en ben de eigenaar van een beige volvo 740 turbo intercooler uit 1986 hij heeft 116kw (158 pk) de cilinderinhoud is 1986 cc
dus het is een 2 liter zijn er niet veel van
hij is geimporteerd uit frankrijk in 2011
nog geen apk want er zit nog een beetje werk aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2014 11:11 #1406323
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi! Een turbeau de la
Mooi! Een turbeau de la France. Turbo's zijn hartstikke leuk. Met 158 pk kan je veel plezier beleven. Binnnen de club is veel turbo kennis aanwezig. Dus lid worden is een bijzonder nuttige en vooral ook leuke investering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2014 12:49 #1406325
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic La douce France
Een 740 2 liter Turbo uit 1986 nog wel! Laat ons weten hoe hij er uit gaat zien na je klussen en misschien vind je die 2 pk ook nog terug
want volgens mijn lijstje zou hij 160 pk moeten zijn. Veel plezier ermee en inderdaad voor een luttel bedrag lid worden en mee klussen op sleuteldagen en ongelofelijk veel info op het forum vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 24
12-06-2014 13:34 #1406327
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Turbo = substitude for cubic inches
Hallo edwin,
Bijzondere 740 heb je. Volvo was - zoals met veel ontwikkelingen - ook met de tweeliter turbo zijn tijd ver vooruit. De laatste paar jaar zien steeds meer fabrikanten het licht (nut van kleine turbomotoren). Nagenoeg elk Europees merk biedt ze inmiddels aan. Werd er vijf jaar geleden weleens meewarig gereageerd op het vermogen van mijn 2.4 liter FT met 417 pk, inmiddels is dat zelfs voor tweeliter produktiewagens nauwelijks bijzonder meer. Getuige de nieuwe Cupra van Seat met 280 pk (voorwielaangedreven!) en de tweeliter van Mercedes gaat zelfs een stuk verder met ruim 360 pk (GLA AMG). Ook het bekende turbogat is nu verleden tijd. En het einde is nog lang niet in zicht.De beste investering voor jouw 740 is inderdaad lid worden. Na één sleuteldag niet alleen een stuk Volvo-wijzer, maar ook de contributie heb je er dan ruimschoots mee terugverdiend. En de sfeer is onbetaalbaar.Heel veel plezier met jouw Volvo Turbo!
Adriaan
Bijzondere 740 heb je. Volvo was - zoals met veel ontwikkelingen - ook met de tweeliter turbo zijn tijd ver vooruit. De laatste paar jaar zien steeds meer fabrikanten het licht (nut van kleine turbomotoren). Nagenoeg elk Europees merk biedt ze inmiddels aan. Werd er vijf jaar geleden weleens meewarig gereageerd op het vermogen van mijn 2.4 liter FT met 417 pk, inmiddels is dat zelfs voor tweeliter produktiewagens nauwelijks bijzonder meer. Getuige de nieuwe Cupra van Seat met 280 pk (voorwielaangedreven!) en de tweeliter van Mercedes gaat zelfs een stuk verder met ruim 360 pk (GLA AMG). Ook het bekende turbogat is nu verleden tijd. En het einde is nog lang niet in zicht.De beste investering voor jouw 740 is inderdaad lid worden. Na één sleuteldag niet alleen een stuk Volvo-wijzer, maar ook de contributie heb je er dan ruimschoots mee terugverdiend. En de sfeer is onbetaalbaar.Heel veel plezier met jouw Volvo Turbo!
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam