Voorstelronde Thomas!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 15:10 #1101266 door V700 register
Voorstelronde Thomas! is gemaakt door V700 register
Beste Volvo 700-liefhebbers,
Ik zou mij graag even aan jullie willen voorstellen.Ik ben Thomas Kemp en kom uit Den Haag.Momenteel ben ik eerstejaars HBO-student aan de IVA in Driebergen. Hier zit ik ook op kamers.Als zomervakantieproject ben ik op zoek naar een gave Volvo 760 GLE V6. Eerder heb ik al een 480 GT Turbo gehad en het volvovirus heeft mij eigenlijk wel te pakken.Momenteel heb ik een 760 op het oog die aan de eisen lijkt te voldoen: V6, oldtimer en in ogenschijnlijk redelijke staat. Dit is de link naar de advertentie:  www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=251287394&asrc=stMorgen ga ik eens een kijkje nemen.De verkoper vertelde dat er een paar minpunten zijn: Airco is leeg: Lijkt mij een probleem aangezien pakkingen en lagers uitdrogen. Die kan ik dus waarschijnlijk afschrijven.De hemel komt naar beneden: Lijkt me een leuke klus om zelf te gaan oplossen.Er komt een ratelend geluid uit de voordemper van de uitlaat. Persoonlijk vrees ik voor het uitlaatspruitstuk... Kortom: geen perfecte auto, maar ik ben toch nieuwsgierig en ga eens een kijkje wagen.Als jullie zouden willen meedenken over mijn beslissing, dan hoor ik graag jullie bevindingen! :)
Ik hoop ook dat ik mijn huidige Fiat Panda 750L uit '86 een nieuw adresje kan bezorgen zodat ik wat sterker sta financieel.Met vriendelijke groeten,
Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 15:27 #1405936 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Leuk! Mooi. Veel plezier met
Leuk! Mooi.
Veel plezier met je speel(tje).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2014 18:10 #1405993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker leuk!
Wlekom hier Thomas!
Ziet er wel goed uit, alleen die verspringende cijfers op de teller...
De prijs zit overal tussenin. Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2014 19:10 #1405995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo'n
Zo'n V6 is wat dorstig, iets om rekening mee te houden denk ik. Hoe het met reservedelen voor deze motoren weet ik niet precies. Er zijn echter minder van gemaakt dan van de redblocks (de 4 cilinder B230 motoren) dus eea zal wel zeldzaam/lastig te verkrijgen zijn. Beetje vreemd dat de advertentie in het engels is, en de advertentie vrij summier is. Misschien gericht op de internationale autoscout, of een buitenlandse handelaar misschien?
De koets ziet er wel redelijk strak uit. Die spiegel in een andere kleur is niet zo'n probleem, wel over te spuiten of eentje in de juiste kleur voor te vinden. Kijk even bij de aankooptips (<a href="/node/10789" target="_blank">hier</a>) voor meer informatie over waar je op moet letten. Een belangrijk aandachtspunt is roest. Met name de vloer bij de voeten van bestuurder/voorpassagier (en soms achterpassagiers). Tevens accubak, wielkasranden en, vooral bij de sedan, de bodem van de kofferbak/reservewielbak. De rubber pakkingen tussen carrosserie en achterlichten willen nog wel eens gaan lekken. Een zwembad in de kofferruimte is natuurlijk een behoorlijke roestbron. Elektrische storingen vallen over het algemeen mee, met een hele grote maar. Bij de vroege modellen is de isolatie van de bedrading in de motorruimte vaak in slechte staat. De isolatie is uitgedroogd en valt door jarenlange invloed van warmte en olie/benzinedampen uit elkaar met allerlei storingen door massasluiting tot gevolg. Een nieuwe kabelboom vinden of maken is nog wel een klusje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2014 10:22 #1406001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg leuk
Om te lezen dat deze bakstenen ook een aantrekingskracht heeft bij de jongere.
V6 wel een speciale auto. Succes met je keus

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2014 09:21 #1406037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pb
pb

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC