Dashboard lampje flikkert
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 12:57 #1112121
door Peter Borghs
Dashboard lampje flikkert is gemaakt door Peter Borghs
Achterlicht unit van 745 vervangen door een niet nieuwe unit. Het dashboard lampje dat een lamp het niet doet, ging regelmatig branden en stadslicht viel uit.De onderste houder losser draaien loste het probleem op. Echter bij starten flikkeren op het dashboard licht de ingeschakelde verlichtingslampjes en het lampje dat aangeeft dat een lampje het niet doet. Deze laatste gaat uit na remmen.
Wat kan dit licht flikkeren veroorzaken? Weerstandsverschil? Spanningsregulator? Niet goede unit? Dashboard lampjes?
Wat kan dit licht flikkeren veroorzaken? Weerstandsverschil? Spanningsregulator? Niet goede unit? Dashboard lampjes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 13:32 #1475913
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic slecht contact
Het duidt op een slecht contact. Het werkt wel, het remlichtlampje gaat immers uit na remmen. De klokkenbehuizing demonteren uit het dashboard. De kabels losnemen. De lampjes demonteren. de contacten inspuiten met contactspray en daarna de kabels met stekkers terugplaatsen en de lampjes ook. dan is het probleem in 80 % van de gevallen weer opgelost.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 17:44 #1475925
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik verwacht eerder een
Ik verwacht eerder een dashboarddimmer die op zijn laatste benen loopt, als alles tegelijk flikkert.
Het kapotte-lampen-lampje kent uitvoeringen die pas uitgaan nadat er even geremd is, en uitvoeringen die zelf die check hebben en dus gelijk na het starten uitgaan.
Het verschil zit in het relais in de middenconsole. Elk type heeft z'n eigen kleur, en ze zijn uitwisselbaar.
Bij deze 745 verwacht ik een wit relais.
Het kapotte-lampen-lampje kent uitvoeringen die pas uitgaan nadat er even geremd is, en uitvoeringen die zelf die check hebben en dus gelijk na het starten uitgaan.
Het verschil zit in het relais in de middenconsole. Elk type heeft z'n eigen kleur, en ze zijn uitwisselbaar.
Bij deze 745 verwacht ik een wit relais.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 18:33 #1475929
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Alleen de dashboard lampjes
die flikkeren licht bij lopende motor. Ook groot licht en handrem. Wanneer het probleem verdwijnt bij terugplaatsen van de oude unit (of een andere unit) dan ben ik geneigd om de unit te beschouwen als niet in orde.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 20:55 #1475931
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan is het ook verstandig om
Dan is het ook verstandig om even de boordspanning bij draaiende motor te meten. Een niet gelijkmatig ladende dynamo zie je ook het eerste aan de dashboardverlichting.
Als je hem hebt, met een analoge multimeter of met een scoop. Dan zie je het beter dan met een standaard digi multimeter.
Als je hem hebt, met een analoge multimeter of met een scoop. Dan zie je het beter dan met een standaard digi multimeter.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2024 13:31 #1475936
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Een dashboarddimmer heeft niets te maken met
de spanning die dashboardlampjes krijgen. Andere stoomkring.
Moderators: Jerry Stam