Binnenverlichting werkt niet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2023 00:46 #1111797 door Mathy van Nisselroy
Binnenverlichting werkt niet is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

Sinds kort heb ik weer een binnenverlichting in de auto. Die met de zes hoeken met de sensor voor de ECC erin. Maar helaas doet de verlichting het vaak niet. Hij reageert i.i.g. niet op het openen van de deuren. Inmiddels heb ik 'm uit de auto gehaald, maar het lijkt er niet op dat ie gemakkelijk uit elkaar gehaald kan worden. Heeft iemand een idee hoe ik erachter kom waarom het ding het niet doet?

groetjes

Mathy

PS ik ga ervan uit, dat de bekabeling goed is. Maar binnenkort ga ik die toch even controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2023 03:37 #1473814 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat zit em waarschijnlijk in
Dat zit em waarschijnlijk in de schakelaars in de deur: slecht contact met de carrosserie. Schoonmaken dus.

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2023 11:28 #1473819 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Waren bij mij de contactjes
Waren bij mij de contactjes van de schakelaars in de plafond lamp welke geoxideerd waren.
Kreeg de verlichting wel sporadisch aan door wat te wrikken met de schakelaars,

Met contactspray de boel wel weer prima werkend gekregen, maar daarvoor moest de printplaat er wel af. Na montage van de printplaat in de fabriek worden er plastic pinnetjes gesmolten en platgedrukt om de printplaat te borgen. Het is wat gepriegel om dit ongedaan te maken...maar nou ook weer geen hogere wiskunde.

Volgens mij heb ik nog wel ergens een paar foto's hiervan

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2023 17:24 #1473864 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet de schakelaars
Hallo Volvisti

Omdat je er zo moeilijk bij kunt (en ik op zoek ben naar een zwarte uitvoering), heb ik 'm er maar weer in gezet. Alleen de grote lamp doet het. En alleen in één positie, namelijk die die reageert op de schakelaars van de deuren. En gelijk even bij alle deuren uitgeprobeerd: deur dicht = lamp uit, deur open = lamp aan. Het ligt dus gegarandeerd niet aan de schakelaars. En als ik op de unit druk als het licht aan is, dan gaat het licht uit tot ik niet meer druk.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC