Temperatuur sensor waardes
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2023 17:33 #1111765
door Jerry Stam (GAST)
Temperatuur sensor waardes is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Aangemoedigd door de posts op het forum, wil ik ook graag een tweede temperatuursensor in de bovenste koelvloeistofslang plaatsen.
Ik heb voor de plaatsing van de sensor, iets van VW gebruikt (N 906 931 01)
Daar heb ik dan ook een sensor bij (Cc 1100736)
Probleem is alleen dat de displays die ik gebruik een veel te hoge waarde geven.
Als ik een alternatieve sensor probeer geeft die een correcte waarde aan, maar die past weer niet in die VW houder.
Heeft iemand misschien een vergelijkbaar probleem gehad?
Ik heb voor de plaatsing van de sensor, iets van VW gebruikt (N 906 931 01)
Daar heb ik dan ook een sensor bij (Cc 1100736)
Probleem is alleen dat de displays die ik gebruik een veel te hoge waarde geven.
Als ik een alternatieve sensor probeer geeft die een correcte waarde aan, maar die past weer niet in die VW houder.
Heeft iemand misschien een vergelijkbaar probleem gehad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2023 18:07 #1473642
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dan is er toch meer info over
Dan is er toch meer info over voor wat betreft je aansluiting.
Ik begrijp/gok dat je met een externe display/metertje de temperatuur afleest? (welke?)
Verschillende sensoren, geven verschillende waardes. De metertjes zijn afgesteld op 1 specifieke sensor, gebruik je een andere dan klopt er (meestal) niets meer van...
Heb je een dhz-kit met bv een arduino ertussen, dan kun je de programmatuur aanpassen zodat het weer klopt. Er een paar weerstandjes tussen plaatsen gaat zelden tot nooit het gewenste resultaat geven..
Ik begrijp/gok dat je met een externe display/metertje de temperatuur afleest? (welke?)
Verschillende sensoren, geven verschillende waardes. De metertjes zijn afgesteld op 1 specifieke sensor, gebruik je een andere dan klopt er (meestal) niets meer van...
Heb je een dhz-kit met bv een arduino ertussen, dan kun je de programmatuur aanpassen zodat het weer klopt. Er een paar weerstandjes tussen plaatsen gaat zelden tot nooit het gewenste resultaat geven..
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2023 08:42 #1473646
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Extra weerstand parallel
Ik gebruik de huismerksensor van estate services.
Zet er parallel een regelbare weerstand over van 1K.
Met deze kan ik de meter trimmen en zet de meter op 88 graden bij bedrijfstemperatuur.
De bedrijfstemperatuur controleer je door met een multimeter de voltwaarde over de dashboardtempmeter te monitoren. Daarmee zie je het gedrag van je thermostaat.
De meter is een chinees product.
Je hebt vast wel een foto van mijn metertje voorbij zijn komen.
Zet er parallel een regelbare weerstand over van 1K.
Met deze kan ik de meter trimmen en zet de meter op 88 graden bij bedrijfstemperatuur.
De bedrijfstemperatuur controleer je door met een multimeter de voltwaarde over de dashboardtempmeter te monitoren. Daarmee zie je het gedrag van je thermostaat.
De meter is een chinees product.
Je hebt vast wel een foto van mijn metertje voorbij zijn komen.
Moderators: Jerry Stam