Aansluiten Volvo radio verloop stekkertje
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-08-2022 11:19 #1111351
door Pascal Kogelman
Aansluiten Volvo radio verloop stekkertje is gemaakt door Pascal Kogelman
Ik wil in mijn 740 (1986) graag de moderne radio (ISO aangesloten) inwisselen voor mijn originele Volvo CR802 radio-cassette. (foto 1+2)
Maar ik kom er niet uit met aansluiten. Er zit bij de moderne radio een verloopstukje van origineel naar iso, deze heb ik er tussenuit gehaald. Deze past ook niet in de Volvo radio)
Ik zoek dus een ander verloopstukje, waarvan ik niet weet of deze wel eens bestaat!
Op internet gezocht, tientallen verloopstukjes gezien maar tot dusver niet kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd?
Ik zoek een verloopstukje dat aan de ene kant eruit ziet als de aansluitingen op : foto 2 (zwart blokje met ronde pinnen + wit blokje met 9 ronde gaten). Dit deel wordt dan aangesloten op de kabels die uit het dashboard komen.
en de andere kant moet eruit zien als foto :4 (plat zwart 14 pins blokje female). Deze komt dan achterin de CR802 radio.
Dan zou de radio moeten werken.
Bestaat zo'n verloopstukje, heeft iemand hier misschien zo'n kabeltje ter overname liggen?
(NB: Hiervoor heb ik ook een oproep gedaan in de rubriek: Onderdelen gezocht)
groet,
Pascal
Maar ik kom er niet uit met aansluiten. Er zit bij de moderne radio een verloopstukje van origineel naar iso, deze heb ik er tussenuit gehaald. Deze past ook niet in de Volvo radio)
Ik zoek dus een ander verloopstukje, waarvan ik niet weet of deze wel eens bestaat!
Op internet gezocht, tientallen verloopstukjes gezien maar tot dusver niet kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd?
Ik zoek een verloopstukje dat aan de ene kant eruit ziet als de aansluitingen op : foto 2 (zwart blokje met ronde pinnen + wit blokje met 9 ronde gaten). Dit deel wordt dan aangesloten op de kabels die uit het dashboard komen.
en de andere kant moet eruit zien als foto :4 (plat zwart 14 pins blokje female). Deze komt dan achterin de CR802 radio.
Dan zou de radio moeten werken.
Bestaat zo'n verloopstukje, heeft iemand hier misschien zo'n kabeltje ter overname liggen?
(NB: Hiervoor heb ik ook een oproep gedaan in de rubriek: Onderdelen gezocht)
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2022 15:48 #1471427
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Forum
Goedemiddag,
Hiervind je wellicht al wat antwoorden:
volvo700vereniging.nl/interieur/help-con...luit-advies-gevraagd
Hiervind je wellicht al wat antwoorden:
volvo700vereniging.nl/interieur/help-con...luit-advies-gevraagd
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-08-2022 18:50 #1471430
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Adapterkabel
Bedankt Leidsekade,
Ik heb het bekeken, mijn CR-802 hoeft alleen maar 2 luidsprekers in de voorportieren aan te sturen. In de achterportieren van mijn 740 zitten geen luidsprekers.
Ik kom in de link geen kant en klare adapterkabels tegen die mijn probleem kunnen oplossen. Het meeste ging ook over aansluitingen in de 940, mijn Volvo is een generatie ouder. In de laatste post van Duesmann noemt hij op het eind Volvo nummers van adapterkabels, maar als ik die invoer kom ik bij andere Volvo onderdelen uit. Helaas.
groet,
Pascal
Ik heb het bekeken, mijn CR-802 hoeft alleen maar 2 luidsprekers in de voorportieren aan te sturen. In de achterportieren van mijn 740 zitten geen luidsprekers.
Ik kom in de link geen kant en klare adapterkabels tegen die mijn probleem kunnen oplossen. Het meeste ging ook over aansluitingen in de 940, mijn Volvo is een generatie ouder. In de laatste post van Duesmann noemt hij op het eind Volvo nummers van adapterkabels, maar als ik die invoer kom ik bij andere Volvo onderdelen uit. Helaas.
groet,
Pascal
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2022 09:43 #1471442
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Volgens mij heb je de 1384859
Volgens mij heb je de 1384859 nodig.
Denk alleen dat je er net veel aan hebt, want volgens mij nergens meer verkrijgbaar.
Denk alleen dat je er net veel aan hebt, want volgens mij nergens meer verkrijgbaar.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2022 19:46 #1471453
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Als ik de foto’s bekijk
Als ik de foto’s bekijk zou je het verloopstukje ook wel zelf moeten kunnen maken.
Op rdae.nl kan je de kleine stekkers wel vinden en de grote wordt op meer plekken in de auto gebruikt meen ik
Op rdae.nl kan je de kleine stekkers wel vinden en de grote wordt op meer plekken in de auto gebruikt meen ik
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-08-2022 20:21 #1471454
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic klopt
Waarschijnlijk is dat ook het plan. Ik heb een ISO male met losse draden gekocht die past op de ISO female die nu gebruikt werd voor de moderne radio. Dan wordt het ISO op ISO en aan de losse draden zelf de platte zwarte stekker fabriceren.
De kortste klap, lijkt mij aangezien een kant en klare verloopstekker voor mijn situatie niet te verkrijgen lijkt te zijn.
groet,
Pascal
De kortste klap, lijkt mij aangezien een kant en klare verloopstekker voor mijn situatie niet te verkrijgen lijkt te zijn.
groet,
Pascal
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2022 01:35 #1471458
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ISO en VKB
Hallo Volvisti
De pennetjes die in de ISO-stekkers gebruikt worden zijn dezelfde als de pennetjes in de 14-polige stekkers van Volvo. Die zijn dus uitwisselbaar.
Verder staat er op de VKB nog wel eens een bedrijfje dat verloopkabeltjes aanbiedt. En anders zou je altijd nog met de juiste stekkers een adapterkabeltje kunnen maken van "stekkers in de auto" naar "stekkers in de radio".
groetjes
Mathy
De pennetjes die in de ISO-stekkers gebruikt worden zijn dezelfde als de pennetjes in de 14-polige stekkers van Volvo. Die zijn dus uitwisselbaar.
Verder staat er op de VKB nog wel eens een bedrijfje dat verloopkabeltjes aanbiedt. En anders zou je altijd nog met de juiste stekkers een adapterkabeltje kunnen maken van "stekkers in de auto" naar "stekkers in de radio".
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2022 22:56 #1471465
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Weet iemand
misschien de pin-bezetting van de CR802, Dat kan ook erg helpen hierbij.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2022 09:07 #1471468
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Iemand met een CR-802 is
Iemand met een CR-802 is elders op het internet al aan het zoeken gekomen.
Die heeft onderstaande documentje gemaakt.
Daar kwam als reactie de hieronder bijgevoegde pdf op, met de juiste pin bezetting.
De gele connector is voor een eventuele versterker, de pin bezetting hiervan is niet terug te vinden.
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ms%202%20%282%29.pdf ">PDF pin bezetting
Die heeft onderstaande documentje gemaakt.
Daar kwam als reactie de hieronder bijgevoegde pdf op, met de juiste pin bezetting.
De gele connector is voor een eventuele versterker, de pin bezetting hiervan is niet terug te vinden.
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ms%202%20%282%29.pdf ">PDF pin bezetting
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2022 00:52 #1471490
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar das niet zozeer wat ik bedoelde.
Daar haal je niet uit welke pin bv 12 volt in is, of massa.
of welke pin luidspreker linksvoor plus of min is.
Dat zou pas echt handig zijn, Nu is het puzzelen obv de kleuren en een paar vertaalslagen.
Modeedit JS: linkje van PDF uit vorige post bevat dit: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ms%202%20%282%29.pdf
of welke pin luidspreker linksvoor plus of min is.
Dat zou pas echt handig zijn, Nu is het puzzelen obv de kleuren en een paar vertaalslagen.
Modeedit JS: linkje van PDF uit vorige post bevat dit: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ms%202%20%282%29.pdf
Moderators: Jerry Stam